Pagrindine Lenkijos prezidento katastrofos prie Smolensko priežastimi Tarptautinis aviacijos komitetas (TAK) įvardijo lėktuvo įgulos veiksmus, esant sudėtingoms oro sąlygoms, – konkrečiai nelaimės priežastimi įvardijamas piloto sprendimas nesileisti atsarginiame oro uoste, informuoja „Interfax“.
Tokias išvadas pateikė TAK techninė komisija. Išvados pristatytos per spaudos konferenciją.
TAK ekspertai nelaimės priežastimis įvardijo ir psichologinį spaudimą, kurį pilotams darė lėktuvo keleiviai. Lenkijos oro pajėgų vado, buvusio piloto kabinoje, kraujyje ekspertai aptiko 0,6 promilės alkoholio. Anot specialistų, lėktuvo įgulos vadas nepamatuotai rizikavo bandydamas nutupdyti lėktuvą bet kokia kaina.
Anot tyrimo komisijos, Lenkijos prezidento lėktuve, prieš jam atsitrenkiant į žemę, gaisras nekilo.
„TAK techninė komisija padarė išvadą, kad Lenkijos prezidento lėktuvas, prieš jam pakylant iš Varšuvos oro uosto, buvo techniškai tvarkingas. Skrydžio metu nekilo jokių techninių problemų, varikliai, jų sistemos veikė gerai. Gaisro, sprogimo, skilimo ore, prieš lėktuvui sudūžtant, taip pat nebuvo“, – per tyrimo išvadų pristatymo spaudos konferenciją sakė TAK atstovė Tatjana Anodina.
Išvadų projektas Lenkijai buvo perduotas dar 2010 metų lapkritį. Tuomet Lenkijos ministras pirmininkas Donaldas Tuskas (Donald Tusk) išvadas pavadino „nepriimtinomis“. Lenkijos pareigūnai TAK perdavė savo pastabas, kurios sudarė daugiau nei 150 puslapių.