Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Jau 25-erius metus Lietuvoje vykstančiuose „Metų automobilio“ rinkimuose sudėlioti pirmieji taškai ant „i“. Paskelbtas visas modelių, šiemet pretenduosiančių į 2022-ųjų „Metų automobilio“ titulą, sąrašas. Jame – 30 naujausių šalyje per metus debiutavusių modelių.
Pastaraisiais metais išryškėjusi tendencija, jog automobilių pramonė sukasi elektra varomų automobilių link, gaji ir šiemet: daugiau nei trečdalį viso dalyvių sąrašo sudaro grynakraujai elektra varomi automobiliai. Pridėjus keletą iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių, tokių, pavyzdžiui, kaip vienintelis tikrųjų visureigių atstovas „Jeep Wrangler“, elektra važiuojančių automobilių skaičius išauga iki pusės konkurso dalyvių.
Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Metų automobilio“ konkursą, prezidentas Valdas Valiukevičius pastebi, kad, laimei, augantis elektra varomų dalyvių skaičius nebėra iššūkis, su kokiu teko susidurti prieš kelerius metus, konkurse pasirodžius pirmiesiems elektromobiliams: teko gerokai pasukti galvą, kur tuomet dar sąlyginai netoli nuvažiuojančius elektromobilius įkrauti greitai ir patogiai, kad rinkimų komisijos nariai galėtų juos netrukdomi bandyti.
„Dabar galime pasidžiaugti ne tik platesne įkrovos infrastruktūra Lietuvoje, atsiradusia per tuos kelerius metus. Šiemet tarp renginio partnerių yra įkrovos sprendimus siūlančios bendrovės „Solitek“ ir „Elinta“, kurios pasirūpins, kad visi „Metų automobilio 2022“ elektromobiliai būtų patogiai įkraunami ten, kur prireiks“, – kalbėjo V. Valiukevičius.
Įdomi detalė ta, kad jei prieš kelerius metus elektromobiliams dar reikėdavo varžytis, ar jie įveiks atstumą nuo Vilniaus iki Palangos, ilgainiui šis klausimas tapo neaktualus. Pavyzdžiui, šiemet didžiausią nuvažiuojamą atstumą (apskaičiuotą pagal WLTP bandymų metodiką) deklaruoja „Ford“, pristatę elektrinį „Mustang Mach-E“ modelį. Šis automobilis nuvažiuoja 540 km.
Iki rekordo – netoli
Žvelgiant į „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašą matyti tai, kad konkurse dalyvaujantys modeliai – brangesni. Vidutinė automobilio kaina siekia net 63,7 tūkst. eurų. Tiesa, ją gerokai išaugina prabangių automobilių gamintojų atstovai, delegavę savo modelius į konkursą. Net penkių šių metų modelių kainos perkopia 100 tūkst. eurų ribą, o iš tų penkių – trys modeliai pagaminti Didžiojoje Britanijoje: du „Jaguar“ ir vienas „Aston Martin“. Šio gamintojo miesto visureigis DBX kainuoja daugiau nei 226 tūkst. eurų.
Iš viso „Metų automobilio 2022“ rinkimams deleguotų modelių kaina siekia 1,849 mln. eurų. Tačiau tai, pastebi konkurso organizatoriai, nėra rekordas – didžiausia rinkimuose dalyvavusių modelių vertė užfiksuota 2020-aisiais ir siekė 1,892 mln. eurų.
Tiesa, prie tokio kainų šuolio prisidėjo ir kaip reikiant pabrangę pigiausi konkurso modeliai. Pavyzdžiui, dar 2019 m. „Lietuvos metų automobilyje“ dalyvavęs pigiausias automobilis kainavo 9990 eurų. O štai šiemet pigiausio automobilio kaina siekia 13990 eurų. Tai – kone 40 proc. šuolis vos per ketverius metus.
Galingesni ir varomi „galu“
Verta pastebėti ir tai, kad konkurse dalyvaujantys automobiliai tampa vis galingesni. Šiemet suskaičiuojamų arklio galių (AG) vidurkis siekia 249 AG, o vos prieš metus – tik 188 AG. 2020-aisiais šis rodiklis siekė 217 AG.
Beje, galingiausias „Metų automobilio 2022“ modelis – „Jaguar F-Pace SVR“, kurio variklis generuoja 550 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia net 700 Nm.
Drauge su elektromobiliais „į madą“ grįžta dar viena, automobilininkų išsiilgta, savybė – galiniai varantieji ratai, Jei ankstesniais metais tokių modelių konkurse pasitaikydavo vos vienas kitas, šiemet galiniais ratais varomų modelių – net 4.
Visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašas
Jau 25-erius metus Lietuvoje vykstančiuose „Metų automobilio“ rinkimuose sudėlioti pirmieji taškai ant „i“. Paskelbtas visas modelių, šiemet pretenduosiančių į 2022-ųjų „Metų automobilio“ titulą, sąrašas. Jame – 30 naujausių šalyje per metus debiutavusių modelių.
Pastaraisiais metais išryškėjusi tendencija, jog automobilių pramonė sukasi elektra varomų automobilių link, gaji ir šiemet: daugiau nei trečdalį viso dalyvių sąrašo sudaro grynakraujai elektra varomi automobiliai. Pridėjus keletą iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių, tokių, pavyzdžiui, kaip vienintelis tikrųjų visureigių atstovas „Jeep Wrangler“, elektra važiuojančių automobilių skaičius išauga iki pusės konkurso dalyvių.
Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Metų automobilio“ konkursą, prezidentas Valdas Valiukevičius pastebi, kad, laimei, augantis elektra varomų dalyvių skaičius nebėra iššūkis, su kokiu teko susidurti prieš kelerius metus, konkurse pasirodžius pirmiesiems elektromobiliams: teko gerokai pasukti galvą, kur tuomet dar sąlyginai netoli nuvažiuojančius elektromobilius įkrauti greitai ir patogiai, kad rinkimų komisijos nariai galėtų juos netrukdomi bandyti.
„Dabar galime pasidžiaugti ne tik platesne įkrovos infrastruktūra Lietuvoje, atsiradusia per tuos kelerius metus. Šiemet tarp renginio partnerių yra įkrovos sprendimus siūlančios bendrovės „Solitek“ ir „Elinta“, kurios pasirūpins, kad visi „Metų automobilio 2022“ elektromobiliai būtų patogiai įkraunami ten, kur prireiks“, – kalbėjo V. Valiukevičius.
Įdomi detalė ta, kad jei prieš kelerius metus elektromobiliams dar reikėdavo varžytis, ar jie įveiks atstumą nuo Vilniaus iki Palangos, ilgainiui šis klausimas tapo neaktualus. Pavyzdžiui, šiemet didžiausią nuvažiuojamą atstumą (apskaičiuotą pagal WLTP bandymų metodiką) deklaruoja „Ford“, pristatę elektrinį „Mustang Mach-E“ modelį. Šis automobilis nuvažiuoja 540 km.
Iki rekordo – netoli
Žvelgiant į „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašą matyti tai, kad konkurse dalyvaujantys modeliai – brangesni. Vidutinė automobilio kaina siekia net 63,7 tūkst. eurų. Tiesa, ją gerokai išaugina prabangių automobilių gamintojų atstovai, delegavę savo modelius į konkursą. Net penkių šių metų modelių kainos perkopia 100 tūkst. eurų ribą, o iš tų penkių – trys modeliai pagaminti Didžiojoje Britanijoje: du „Jaguar“ ir vienas „Aston Martin“. Šio gamintojo miesto visureigis DBX kainuoja daugiau nei 226 tūkst. eurų.
Iš viso „Metų automobilio 2022“ rinkimams deleguotų modelių kaina siekia 1,849 mln. eurų. Tačiau tai, pastebi konkurso organizatoriai, nėra rekordas – didžiausia rinkimuose dalyvavusių modelių vertė užfiksuota 2020-aisiais ir siekė 1,892 mln. eurų.
Tiesa, prie tokio kainų šuolio prisidėjo ir kaip reikiant pabrangę pigiausi konkurso modeliai. Pavyzdžiui, dar 2019 m. „Lietuvos metų automobilyje“ dalyvavęs pigiausias automobilis kainavo 9990 eurų. O štai šiemet pigiausio automobilio kaina siekia 13990 eurų. Tai – kone 40 proc. šuolis vos per ketverius metus.
Galingesni ir varomi „galu“
Verta pastebėti ir tai, kad konkurse dalyvaujantys automobiliai tampa vis galingesni. Šiemet suskaičiuojamų arklio galių (AG) vidurkis siekia 249 AG, o vos prieš metus – tik 188 AG. 2020-aisiais šis rodiklis siekė 217 AG.
Beje, galingiausias „Metų automobilio 2022“ modelis – „Jaguar F-Pace SVR“, kurio variklis generuoja 550 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia net 700 Nm.
Drauge su elektromobiliais „į madą“ grįžta dar viena, automobilininkų išsiilgta, savybė – galiniai varantieji ratai, Jei ankstesniais metais tokių modelių konkurse pasitaikydavo vos vienas kitas, šiemet galiniais ratais varomų modelių – net 4.
Visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašas