Jis paskelbtas po to, kai statybų bendrovė „Eikos statyba“ dėl pabrangusių žaliavų ir infliacijos gegužę nesutiko pasirašyti maždaug 40 mln. eurų vertės sutarties.
Naujo konkurso sąlygose numatyta kainų indeksavimo galimybė nuo pasiūlymo pateikimo iki sutarties pasirašymo ir dažnesnis indeksavimas pasirašius sutartį ir atliekant darbus.
LTOU Operacijų ir infrastruktūros departamento direktorius Arnas Dūmanas gegužę BNS Plius pranešė, kad Europos Komisija paaiškino, jog negalima indeksuoti kainų jau vykstant konkursui.
Sutartį su nauju rangovu tikimasi pasirašyti jau šių metų rudens viduryje, o darbus pradėti dar šiemet. Projekto vertė turėtų didėti 10-15 proc. iki maždaug 45 mln. eurų.
„Eikos statybos“ vadovas Almantas Čebanaukas BNS Plius gegužę teigė, jog bendrovė atsisako pasirašyti sutartį dėl karo Ukrainoje padarinių. Anot jo, jau prasidėjus karui užklausus tiekėjų jie pateikė virš 3-3,5 mln. eurų didesnes metalų, gelžbetonio ir kitų medžiagų kainas, o tęsti projektą tokiomis sąlygomis reikštų įmonės likvidumo praradimą.
Be „Eikos statybos“, konkurse dalyvavo „Conresta“, pasiūliusi 37,98 mln. eurų (be PVM) kainą, „Veikmės statyba“ (38,82 mln. eurų), PST (39,27 mln. eurų) ir „YIT Lietuva“ (39,77 mln. eurų).
Pernai spalį paskelbtas konkursas buvo jau antras – pirmą kartą jį laimėjo bendrovė „Mitnija“, tačiau 25 mln. eurų (be PVM) vertės sutartis pernai kovą buvo nutraukta laiku negavus valstybės finansavimo.
Potencialūs dalyviai pasiūlymus dabar gali teikti iki birželio 30 dienos.
Šiaurinėje oro uosto dalyje pastačius 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras jo keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dukart – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
Skelbta, kad naujasis terminalas keleivius galėtų priimti 2024 metų antroje pusėje.