Bogoslofo sala, esanti Beringo jūroje į šiaurę nuo Aliaskos Aleutų salos, beveik patrigubėjo dėl piroklastinio srauto sąnašų, t.y. vulkaninių pelenų, karštų dujų ir kitų uolienų gretai judančio srauto.
Piroklaktiniai srautai yra vieni iš pačių pavojingiausių vulkaninių fenomenų, kaip teigia Kalifornijos universiteto Santa Barbaros vulkanų informacijos centras.
Tiesa, šis ugnikalnio aktyvumas nesukelia ypatingo pavojaus aplinkinėms vietovėms. Visos ugnikalnio žemės yra saugomos kaip Aliaskos jūrų nacionalinio gamtos rezervato dalis.
Saloje nėra mokslinių prietaisų, todėl mokslininkai remiasi įranga įdiegta kitur, pvz, palydovinių stebėjimų duomenimis, kaip praneša New York Times.
Palydovinės nuotraukos darytos 2016 metais rodo, kad ugnikalnis išsiveržė iš angos, kuri yra atviroje vietoje, po vandeniu.
„Jūs galite pamatyti šiuos vaizdus, kuriuose užfiksuotas susiformavęs naujas vulkaninis kūgis. Jei tai tęsis ir toliau, gali susidaryti kūgis, kuris iškils virš jūros lygio,”- 2016 metais minėjo Michelle Coombs SGS geologė, kuri vadovauja Aliaskos vulkanų observatorijoje.
Būtent tai ir įvyko.
Vieną prie kitos pridėjus seną ir naują palydovines nuotraukas tapo aišku, kad sala padidėjo maždaug 200 akrų virš Beringo jūros paviršiaus, tačiau AVO sako, kad piroclaktinės sąnašos yra lengvai paveikiamos bangų erozijos ir šis pasikeitimas yra laikinas.
2017 metų sausį šviežiai išsiveržusios ugnikalnio uolienos ir pelenai suformavo barjerą, kuris per visą ugnikalnio aktyvumo laikotarpį pirmą kartą skiria ugnikalnio angą nuo jūros. Besitęsianti ugnikalnių veikla, kartu su erozija nuo bangų, tikėtina, keis salą ir toliau, todėl anga kartais bus žemiau, o kartais aukščiau, jūros lygio. Tai labai svarbu, nes nuo to priklauso ugnikalnio išsiveržimo pobūdis.
Išsiveržimai įvykstantys žemiau jūros lygio, dažnai yra trumpesni ir suformuoja jūros ledo dalelių debesį.
Ateities išsiveržimai, būsiantys virš jūros lygio, gali išmesti daugiau pelenų.
Priklausomai nuo vėjo krypties, pelenų kiekiai kaimyninėse bendruomenėse, tokiose kaip Nikolski, Unalaska, Akutan gali padidėti.
Skrisdami pro vulkano pelenus lėktuvai gali patirti nuostolius, kurie paveiks arba sunaikins jų variklius, ir didesni sprogimai gali paveikti aviacijos koridorių, kuriuo lėktuvai keliaują į ir iš Azijos.