Dviračių pardavėjams pavasaris – permainingas metas. Vos orai geri, yra ir pirkėjų, tik subjūra - ir parduotuvės tuščios.
Dviratis tampa neišvengiama būtinybe
Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius sako, kad, nors dviračių kultūra Lietuvoje dar tik formuojasi, galima įžvelgti ir labai optimistiškų tendencijų.
„Didžiausia Lietuvos dviratininkų mėgėjų dalis važinėja dviračiu tik laisvalaikiu, tačiau sparčiai formuojasi ir susisiekimo dviračiais kultūra. Vis daugiau žmonių dviračiais važinėja į darbą, renkasi atitinkamus aprangos elementus“, - atkreipė dėmesį dviračių entuziastas. Anot jo, besikeičiantiems lietuvių įpročiams turi įtakos ne tik kylančios degalų kainos, brangstantis automobilių išlaikymas, bet ir po truputį augantis žmonių sąmoningumas dėl aplinkos taršos.
„Daugelis žmonių neturi ne tik lėšų, bet ir laiko sportuoti, tačiau jie suvokia, kad aktyvus judėjimas svarbus sveikatai. Daugelis dirba sėdimus darbus, dar jeigu ir žalingų įpročių turi, po 30 metų pajunta, kad jiems reikia pajudėjimo. Tai tampa neišvengiama būtinybe. Imdami važinėti dviračiu į darbą, taupo degalus ir gerina sveikatą“, - pasakojo pašnekovas.
Sėsti ant dviračio – gėda?
L. Vainius teigė, kad mažesniuose miesteliuose dviračio naudojimas susisiekimo tikslais kur kas dažnesnis nei miestuose, o tai, anot Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininko, lemia kelios priežastys.
„Automobilis po tarybinio laikotarpio vis dar yra laikomas gerovės simboliu. Bijoma dviračiu važiuoti dėl apsijuokimo, palaikymo prastesniu. Ši juokinga nuostata dar gyva mūsų visuomenėje“, - neslėpė jis.
Kitas dalykas labai praktiškas – trūksta miestuose patogios, saugios susisiekimo infrastruktūros. „Patirtis rodo, kad kur tik atsiranda dviračių takai, jie tuoj pat užsipildo. Tai rodo, kad yra paklausa, bet nėra pasiūlos, - apgailestavo dviračių mėgėjas. - Savivaldybės skundžiasi, kad neturi lėšų, taupo įvairių kitų projektų ir poreikių sąskaita, dažnai nesuvokia dviračio, kaip labai geros priemonės susisiekimo reikalų sprendimui miestuose ir neinvestuoja. Pirmiausia, turėtų būti visi vairuotojai suinteresuoti, kad kuo daugiau dviratininkų būtų, nes mažėtų gatvių apkrovimas, gerėtų eismas, mažėtų automobilių tarša, avarijų rizika“.
Perka pagal orus
Anot dviračių parduotuvės „Geras dviratis“ direktoriaus Egidijaus Ivanausko, pirkėjai ima domėtis dviračiais, kai prasideda geri orai, tačiau šiuo metu didelio susidomėjimo dar nėra
„Čia ne Danija ir ne Švedija, viskas priklauso tiesiogiai nuo oro“, - trumpai situaciją aiškino pašnekovas. Jo teigimu, šiemet nesitikima didelių pardavimų, nes žmonės ir toliau skursta, todėl neturi atliekamų pinigų dviračiams.
„Dviratį reikia pirkti tada, kai turi tam pajamų, bet ne tada, kai kišenėje likęs paskutinis litas“, - dėstė E. Ivanauskas. Jo paskaičiavimais, geras dviratis visoje Europoje kainuoja apie 500 eurų, o jo vadovaujamoje parduotuvėje geras dviratis atsieitų apie 1700-1900 litų.
Kur kas optimistiškesnėmis nuotaikomis dalijosi dviračiais prekiaujančios parduotuvės „Vasarė“ Vilniaus padalinio vadovė Danė Zakarevičienė.
„Kai tiktai saulutė šviečia, pirkėjų iškart gausu. Palyginus su praėjusiais metais, pirkėjų skaičius tikrai išaugęs“, - pripažino D. Zakarevičienė. Moters pastebėjimu, įprastai pirkėjų padaugėja prieš pat vasarą, tačiau šiemet susidomėjimas prasidėjęs anksčiau, jau keli mėnesiai, kaip pirkėjai užsuka apsidairyti, domisi dviračių pasiūla.
„Daugiausiai pirkėjai ieško miesto tipo dviračių, kurie tinka važinėti ir mieste, ir ilgesnėms kelionėms. Kol kas tokie dviračiai populiariausi“, - pirkėjų įpročius atskleidė pašnekovė. Ji taip pat pasakojo, kad vidutinė kaina, už kurią lietuviai įsigyja dviratį, siekia iki 1500 litų, pigiausią dviratį galima surasti už 500 litų, o brangesnių nei 1500 litų dviračių kaina svyruoja priklausomai nuo komplektacijos.
Internete ieško mažesnių kainų
Interneto parduotuvės „pigu.lt“ direktoriaus Dainiaus Liulio pastebėjimu, lietuviai noriai perka dviračius ir internetu.
„Jeigu oro sąlygos bus palankios, šiais metais planuojame 15 proc. apyvartos augimą. Tačiau jau dabar pastebime, kad keičiasi ir pirkėjų įpročiai: 2010 –aisiais populiaresni buvo pigesni dviračiai, o šiemet pirkėjai renkasi kokybiškesnius – ilgaamžiškesnius dviračius. Svarbu paminėti tai, kad išaugo ir prekyba dviratininkų šalmais“, - kalbėjo D. Liulys.
Anot jo, pirkdami dviračius internetu pirkėjai labiausiai vertina žemesnę nei parduotuvėse kainą bei galimybę pasirinkti prekės pristatymą į namus. Moterys dažniau renkasi stilingus miesto dviračius, o vyrai – kalnų arba hibridinius. Šiuo metu populiariausi dviračiai, kurių kaina 400-700 Lt.
D. Liulys teigė, kad dviratės transporto priemonės sau ieško tiek regionų, tiek didžiųjų miestų gyventojai.
„Greičiausiai tam įtakos turėjo ne tik susiklosčiusi situacija rinkoje, bet ir automobilio statymo problema didžiuosiuose miestuose, išaugusios kuro kainos. Galbūt reikėtų paminėti ir tai, kad 2010-aisiais dviratis tapo ir mados bei stiliaus atributu“, - tvirtino D. Liulys.
Kokį dviratį rinktis?
Atėjus pavasariui, šimtus kartų girdime klausimą, kokį dviratį pasirinkti. Anot Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininko L. Vainiaus, rinkdamasis dviratį, žmogus pirma turėtų sau atsakyti, kur ir kaip jis važinės.
„Važinėjimui į darbą tikrai nereikia jokio brangaus, išskirtinio dviračio. Užtenka bet kokio tvarkingai riedančio aparato. Taip pat svarbu, kad toks dviratis žmogui būtų tinkamas pagal ūgį. Jeigu dviratis bus skirtas laisvalaikiui - tuomet nebėra jokių stabdžių, viską lemia tik žmogaus fantazija ir pasirinkimo galimybės. Laisvalaikiui, sportavimui skirtas dviratis gali kainuoti ir iki 10 tūkst. litų ir netgi daugiau. Tai būtų kažkas panašaus kaip „Opel“ modelio automobilis susisiekimui ir koks nors sportinis bolidas važinėjimui trasoje“, - atkreipė dėmesį L. Vainius.
Dviračių parduotuvės „Geras dviratis“ vadovas E. Ivanauskas, paprašytas patarti, kaip išsirinkti gerą dviratį, siūlė nepamiršti pasidomėti, kiek kainuos įsigyto dviračio priežiūra.
„Jeigu važinėsite kasdien, per purvą, lietų, detalės greitai dėvisi, todėl jas reiks keisti. Kasdieniniam važinėjimui geriau nesirinkti dviračių, kurių konstrukcijoms naudotos brangios sportinių dviračių detalės“, - patarė dviračių specialistas.