R. Baciuška praėjusiais metais perrašė Lietuvos automobilių sporto istoriją ir tapo pirmuoju lietuviu, startavusiu pasaulio ralio-kroso čempionate. Tada tai veikiau atrodė kaip staigus talentingo jaunuolio bandymas prasibrauti tarp geriausių pasaulyje, tačiau dabar aišku, kad tai buvo tik visa ko pradžia.
Netrukus, šeštadienį, persėdęs į naują automobilį, Rokas Švedijoje startuos naujame, 2020-2021 m. sezone.
Tiesiogines transliacijas iš pasaulio ralio-kroso čempionato galite stebėti TV3 Sport 2 kanale, taip pat platformoje Go3.
R. Baciuška dabar yra pilnavertis prancūziškosios GCKRX komandos narys, aprūpintas, panašu, geriausia įmanoma technika ir meistrais.
Tiesa, čia, kalbėdamas su tv3.lt, lenktyninkas kiek stabteli ir užtikrina – tikroji komandos jėga paaiškės tik čempionato metu, o išankstinių išvadų daryti net neverta.
„Reikia turėti omenyje, kad tobulėja ir kitos komandos, ne tik mes. Visi ruošia ką gali geriausia (...) Čia visi kovos kaip išprotėję. Tokių, norinčių laimėti, kaip aš, yra dar penkiolika. Visų tikslas tas pats – nugalėti. Tai iki kvalifikacinių važiavimų išvis nieko negali nuspėti, o realus vaizdas išaiškės pačiose varžybose“ – sako Švedijoje starto laukiantis R. Baciuška.
Praėjusiais metais pasaulio čempionate jis debiutavo su lietuviška komanda ir Škoda Fabia RX automobiliu. Neilgai trukus šio projekto nebeliko, todėl lenktyninkas prisijungė prie prancūzų komandos ir persėdo prie Renault Megane RX vairo. Dabar, naują sezoną, Rokas pasitinka jau su trečiu skirtingu automobiliu – Renault Clio RX.
„Megane“ truputį kitokia konstrukcija pačios mašinos, ji yra platesnė. „Clio“ siauresnė, kiek lengvesnė. Labai sunku pasakyti, kuris automobilis geresnis“ – kol kas nedrąsiai vertina lenktyninkas.
Pats Pasauli ralio-kroso čempionatas startuos kitaip, nei gerbėjai buvo įpratę. Dėl pasaulinės pandemijos varžybos vyks be žiūrovų, o būtent tai jaunajam sportininkui, ko gero, yra liūdniausia prasidedančio sezono dalis.
Ypatingai žinant, kokio dėmesio šios lenktynės sulaukia Švedijoje.
„Viskas kitaip. Labiausiai trūksta žmonių, kurie čia, Švedijoje, rinkdavosi dar kelios dienos prieš lenktynes. Čia apie 50-60 tūkst. sirgalių susirinkdavo alėjoje, su savo barbekiu, pripučiamais baseinais, gera nuotaika. Žiūrovų labai trūks, nes jie tikrai suteikia papildomos energijos pačiam vairuotojui“, – gūžteli pečiais tauragiškis.
Rokui tai antrasis sezonas aukščiausiame lygyje pasaulyje. Pirmajame netrūko intrigų ir neaiškumų, todėl dabar jis tikina – šie metai yra parodymo, ko iš tiesų esi vertas, metai.
„Praėjusiais metais važiavau, po to vėl nevažiavau, išsiskyrėme su komanda, atsirado nauja komanda, vėl važiavau, taip sudėtinga išlaikyti koncentraciją. Šiemet viskas paprasčiau – esu čia ir žinau, kad turiu parodyti, ką galiu geriausiai. Manau, kad jau spėjau parodyti, kad galiu važiuoti labai greitai.
„Dabar yra mano metai. Turiu dar kelis pastaruosius metus parodyti, kad esu geras. Turiu atkreipti į save gamyklinių komandų dėmesį, norisi anksčiau ar vėliau iš to uždirbti. Dabar šis sportas labai daug kainuoja ne tik laiko, bet ir šeimos finansų“, – tvirtina Lietuvos automobilių sporto talentas.
Švedijoje savaitgalį nugriaudės net du čempionato etapai. Šeštadienį vyks pirmasis, sekmadieni – antrasis. Tokiu įtemptu grafiku pats R. Baciuška sako, turbūt, dar nėra lenktyniavęs.
„Tai bus labai įtempta ir sudėtinga. Nesu to patyręs, todėl bus labai įdomu. Reikia saugoti automobilį, pačiam neperdegti. Lenktynėse yra begalė dedamųjų, kurios lemia rezultatą“, – sako lenktynininkas.