Praėjusių metų gruodį sudaryta darbo grupė turėjo įvertinti dabartinės WRC koncepcijos perspektyvas ir tuo pačiu atsakyti, kodėl ralio varžybose sulaukiama gerokai mažiau žiūrovų negu anksčiau.
Vertinant dabartinę WRC padėtį ir svarstant kuria kryptimi reikėtų judėti, FIA taip pat atliko šių pirmenybių fanų apklausą, kurioje dalyvavo daugiau nei 11 000 žmonių.
FIA atstovams atsižvelgus į darbo grupės išvadas bei fanų nuomonę, federacija paskelbė iškart priimsianti keletą svarbių sprendimų. Vienas iš jų – atsisakyti brangių hibridinių pavarų ir nuo 2026 m. įvesti naują „Rally1“ automobilių reglamentą.
Pirminiame pasiūlyme buvo reikalaujama atsisakyti dabartinių „Rally1“ automobilių ir leisti jų vietą užimti pigesnėms „Rally2“ alternatyvoms. Vis dėlto, šis sprendimas pasirodė pernelyg radikalus, todėl vietoje to, „Rally1“ automobiliams bus atlikti keli svarbūs pakeitimai.
Kaip ir minėjome anksčiau, „Rally1“ automobiliai nebeturės brangios hibridinės pavaros. Jie taip pat turės ne tokius aerodinaminius elementus bei mažesnį įsiurbiamo oro restriktorių, dėl kurio šiek tiek sumažės variklių galia.
FIA tvirtina, jog šie pakeitimai kaip reikiant sumažins milžinišką „Rally1“ automobilių kainą, kuri dabar siekia beveik 1 mln. eurų. Federacijos manymu, mažesnė bolidų kaina padidins dalyvių gretas, konkurenciją ir žinoma – žiūrovų skaičių.
Nuo kitų metų keisis ir „Rally2“ klasės automobiliai. WRC varžybose dalyvaujantiems bolidams bus leidžiama montuoti didesnį restriktorių, didesnį išmetimo sistemos vamzdį, našesnę pavarų dėžę ir didesnį galinį spoilerį – priedus, kurie sumažins atotrūkį nuo „Rally1“ klasės automobilių.
2026-aisiais įsigaliosiantis naujas „Rally1“ automobilių reglamentas bus tarsi dabartinių bolidų evoliucija.
Visos komandos turės naudoti identišką saugumo monokoką, kurį dengs serijinių automobilių kėbulo dalys. Žinoma, su tam tikrais patobulinimais.
Variklių galia bus ribojama ties 330 arklio galių, visi bolidai naudos „Rally2“ boliduose randamą transmisiją. Be to, kiekvienas bolido kaina negalės viršyti 400 000 eurų.
FIA taip pat paskelbė, jog pasitaikius pirmai galimybei, čempionate atsiras elektra varomų sportinių bolidų kategorija, tad visko gali būti, jog netolimoje ateityje stebėsime kaip ralio trasose tarpusavyje kovoja tradicinį ir elektrinį variklį turintys bolidai.