„Nors pagal apklausas lito ir euro kursą žino absoliuti dauguma gyventojų, patogios, į piniginę lengvai telpančios trimatės kortelės padės populiariausias sumas iš litų į eurus perskaičiuoti akimirksniu – tiesiog pakreipus kortelę. Tame pačiame informaciniame pakete paprastai ir vaizdžiai pateikta informacija apie svarbiausias eurų banknotų apsaugos priemones ir monetas padės žmonėms atskirti tikrą eurą nuo netikro“, – sako Giedrius Simonavičius, Lietuvos banko Komunikacijos departamento direktorius.
AB Lietuvos paštas 1,34 milijono tokių informacinių paketų lietuvių kalba į gyventojų namus ketina pristatyti iki gruodžio 22 d. Papildomai parengti 90 tūkst. paketų lenkų, 75 tūkst. – rusų kalbomis. Jie platinami per savivaldybes ir paštuose. Visi ECB ir Lietuvos banko parengti leidiniai – nemokami.
Artimiausiu metu gyventojai apie grynuosius eurus ir keitimo procesą bus informuojami ir kitais kanalais. Lietuvos bankas yra susitaręs su pagrindiniais šalies mobiliojo ryšio operatoriais dėl socialiai atsakingo bendradarbiavimo informuojant visuomenę apie svarbiausius euro įvedimo aspektus. Pagal šį susitarimą gruodį bus vykdoma tiesioginio gyventojų informavimo trumposiomis telefonų žinutėmis (SMS) apie eurą kampanijos antroji dalis. Pirmoji vyko vasarą.
Nuo spalio pabaigos Vilniuje, Nacionaliniame muziejuje Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose veikia ECB ir Lietuvos banko parengta Euro paroda. Iki sausio 5 d. veiksianti paroda yra euro įvedimui Lietuvoje skirtos euro informacinės kampanijos dalis. Parodoje jau apsilankė per 20 tūkst. lankytojų.
ECB užsakymu ir bendradarbiaujant su Lietuvos banku sukurti du informaciniai filmai apie eurų banknotus. Jie jau rodomi bankų, prekybos centrų ir kitų įstaigų vaizdo ekranuose, internete. Gruodžio viduryje jie bus pradėti rodyti ir per televiziją.
Tuo pat metu ECB kartu su Lietuvos banku pradės reklaminę euro kampaniją, pasitelkdami spaudą, internetą ir lauko stendus.