Miestas prieš kelerius metus įsileido tokių bendrovių kaip „Lime“, „Dott“ ar „Tier“ nuomojamus paspirtukus, kurie populiarūs tarp jaunų žmonių trumpiems atstumams įveikti.
Po chaotiško atsiradimo 2018 metais miesto valdžios institucijos palaipsniui griežtino taisykles dėl elektrinių paspirtukų, nustatė specialias stovėjimo zonas, nustatė maksimalų leidžiamą greitį ir apribojo operatorių skaičių.
Tačiau dėl jų vis dar kyla ginčų, nes pėstieji skundžiasi dėl neatsargaus vairavimo, o mirtinų nelaimingų atsitikimų virtinė atkreipė dėmesį į pavojų, kurį kelia transporto priemonės, kuriomis šiuo metu gali važinėti vos 12 metų vaikai.
„Paspirtukai tapo didžiausiu mano priešu. Aš jų bijau, – naujienų agentūrai AFP sakė 50 metų mokytoja, Paryžiaus gyventoja Suzon Lambert. – Paryžius tapo savotiška anarchija. Pėstiesiems nebėra vietos.“
Tikėtina, kad tokios nuomonės dominuos per balsavimą sekmadienį Prancūzijos sostinėje. Merė Anne Hidalgo šį balsavimą pavadino „viešomis konsultacijomis“, o ne referendumu.
Socialistų lyderė sausį paskelbė apie balsavimą, kad būtų išspręstas klausimas, ar nuomojami elektriniai paspirtukai turėtų būti leidžiami.
Ketvirtadienį duodama interviu AFP ji pasisakė už draudimą ir pavadino šiuos prietaisus paryžiečių „įtampos ir nerimo šaltiniu“.
Konsultacijos neturės įtakos privatiems elektriniams paspirtukams, kurių, Transporto ministerijos duomenimis, pernai šalyje parduota 700 000.
Kiekvieną dieną Prancūzijoje maždaug 200 miestų ir miestelių išnuomotais elektriniais paspirtukais atliekama apie 100 000 kelionių.
Dėmesys iš užsienio
Transporto ministras Clement'as Beaune'as prognozuoja, kad po balsavimo bus įvestas draudimas, o kai kurie operatoriai neviešai dalijasi būgštavimais dėl galimo neigiamo rezultato, jei balsuoti neatvyks jų klientai – daugiausia jaunimas.
„Tai svarbios konsultacijos, kurias stebės daug kitų Prancūzijos ir užsienio miestų, – trečiadienį radijui „Europe 1“ sakė C. Beaune'as. – Man gėda, kad mes sukarikatūrinome ir sumenkinome diskusiją.“
„Vietoj to, kad būtų „už“ arba „prieš“, galėtume rinktis „už“ su taisyklėmis“, – sakė jis.
Pasak ministro, elektriniai paspirtukai yra vertingas naujas transporto sprendimas, kuris Paryžiuje pakeitė kone kas penktą kelionę, kurios anksčiau būdavo atliekamos naudojant taršią transporto priemonę.
Balsavimo teisę turi 1,6 mln. žmonių, tačiau manoma, kad rinkėjų aktyvumas bus mažas. Rezultatus planuojama paskelbti vakare.
Draudimas būtų kliūtis operatoriams ir galėtų paskatinti kitus miestus pasekti jų pavyzdžiu, tačiau bendrovės tvirtina, kad kitur jos plečiasi.
„Paryžius eina prieš srovę“, – AFP sakė Kalifornijoje įsikūrusios bendrovės „Lime“ generalinis direktorius Hadi Karamas, atkreipdamas dėmesį į sprendimus padidinti elektrinių paspirtukų skaičių arba pratęsti sutartis Vašingtone, Madride ar Londone.
„Šios transporto priemonės tampa vis populiaresnės, ir ši tendencija prasidėjo Paryžiuje, kuris buvo pradininkas, – sakė jis. – Šiandien visi kiti tuo įsitikinę, o Paryžius nusprendžia žengti žingsnį kita kryptimi. Mums tai nesuprantama.“
Balsavimas taip pat atkreipia dėmesį į elektrinių paspirtukų ekologiškumą, vykstant diskusijoms, ar jie padeda sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, atsižvelgiant į tai, kad daugeliu atvejų jie pakeičia kelionę, kuri anksčiau būtų buvusi atliekama pėsčiomis arba viešuoju transportu.
Transporto ministerijos teigimu, jų akumuliatoriai taip pat gyvuoja trumpai – vidutiniškai apie trejus metus.
„Manome, kad tai naudingas prietaisas, – AFP sakė Tony Renucci, organizacijos „Respire“, siekiančios mažinti oro taršą, vadovas. – Turėtume jį išsaugoti, o ne uždrausti.“