Pagrindinė parodos tema „Skaitmeninė mokykla: ateitis vyksta dabar“ atspindėjo šiemet visai visuomenei ir švietimo įstaigoms kilusius iššūkius, paskatinusius spartinti mokyklų skaitmenizacijos procesą, keisti ugdymo metodus ir bendravimo formas.
Parodos organizatoriai šiemet didelį dėmesį skyrė įtraukiajam ugdymui. Pagalbos mokiniui specialistai ir mokytojai buvo kviečiami pristatyti gerąją savo darbo patirtį tema „Mokyklų įtraukiojo ugdymo veiklos, kuriant skaitmeninę mokyklą“. Per 10 pranešimų šia tema paskelbta Ugdymo turinio informacinės sistemos „Ugdymo sodas“ skiltyje „Metodinė medžiaga“.
Šeštadienį tiesioginėje transliacijoje pagalbos mokiniui specialistų ir mokytojų parengtus skaitmeninius plakatus, pranešimus, kuriuose pateiktos gerosios darbo praktikos, pristačiusi Nacionalinės švietimo agentūros Švietimo pagalbos departamento Specialiosios pedagogikos skyriaus specialioji pedagogė Ana Pavilovič-Jančis pabrėžė, kad nemaža dalis pagalbos mokiniui specialistų ir mokytojų yra pasirengę priimti naujus iššūkius ir noriai dalijasi savo gerąja darbo patirtimi ir idėjomis. Specialistus, dirbančius su įvairių raidos, autizmo spektro ir kitų sutrikimų turinčiais vaikais, ji kviečia susipažinti su pateikta metodine medžiaga ir pasisemti idėjų, kūrybingų minčių, pasidžiaugti kolegų darbais.
Virtualiojoje parodoje savo patirtimi dalijosi Vilniaus Šilo mokyklos specialistai. Specialioji pedagogė, mokyklos konsultacinio centro vadovė Vaida Maziukienė ir mokytojas Artūras Adamas Markevičius pasakojo apie nuotolinio darbo su didelių ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais modelį, kurį jie išbandė pavasarį, kai buvo paskelbtas pirmasis karantinas ir su vaikais reikėjo bendrauti nuotoliniu būdu.
Mokyklos direktorė Egidija Urbanavičienė ir specialioji pedagogė metodininkė Rūta Bagdonavičienė pristatė kuriamą mokymo priemonę vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Šią priešmokyklinukams ir pirmokams skirtą priemonę mokykla kuria dalyvaudama „Erasmus+“ KA201 strateginės partnerystės projekte kartu su parneriais iš Estijos, Kipro, Prancūzijos, Norvegijos ir UAB „Baltų lankų vadovėliai“.
Priemonė kuriama pagal integruoto ugdymo modelį – kiekvienas mėnuo turi temą, pavyzdžiui, rugsėjo tema – „Aš ir mano šeima“, spalio – „Mano mokykla“, kitos – „Mieste“, „Laiko ratas“ ir pan. Kiekviena tema nagrinėjama per atskirų dalykų – lietuvių kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo, muzikos, dailės ir etikos užsiėmimus. Formuluojant užduotis vaikams naudojami alternatyviosios komunikacijos simboliai, stengiamasi, kad užduočių instrukcijos būtų aiškios ir konkrečios, pasitelkiamos socialinės istorijos, kurios vaikams padeda suprasti, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje.
E. Urbanavičienė pabrėžė, kad specialiųjų poreikių turinčių vaikų mokyklose daugėja, o ugdymo priemonių tokiems vaikams beveik nėra, todėl jau kitais metais pasirodysianti nauja mokymo priemonė turėtų palengvinti specialistų darbą.
„Jau po kelerių metų mokyklose bus daugiau vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, tam reikia ruoštis jau dabar. Jeigu galvojate, kad esam per maži įvykdyti vieną ar kitą pokytį, pabandykit užmigti kambaryje, kuriame yra uodas. Mažas pokytis gali virsti dideliu pokyčiu, reikia judėti į priekį, dalintis patirtimi, Vilniaus Šilo mokykla atvira bendradarbiavimui“, – sako mokyklos direktorė.
Straipsnio autorė: Sigita Inčiūrienė.