Balandžio 15 d., penktadienį, 17 val. Kultūros dienos proga Vilniaus dailės akademijos ekspozicinėje salėje „Titanikas“ (Maironio g. 3) atidaroma pasaulinį pripažinimą pelniusių ir ambicingų jaunųjų Prancūzijos menininkų tapybos paroda „D'après la ruine" („Iš griuvėsių“), kuri veiks iki gegužės 5 d.
Vilniaus kultūros centro organizuojamoje ekspozicijoje bus reprezentuojami ypatingo meno žinovų ir kolekcionierių dėmesio sulaukusių šiuolaikinių tapytojų: C. Berger, R. Bernini, D. Cadio, E. Corne, D. Deroubaix, M. Desgrandchamps, I. Levasseur, B. Perramant, N. Pouyandeh, F. Reymond, D. Wylie ir K. Ziemke darbai, sukurti 2003 - 2011 m.
Parodoje bus pristatomi išskirtines meno institucijas sudominę B. Perramant bei M. Desgrandchamps, kurie demonstravo savo tapybą Pompidou šiuolaikinio meno centre. Dailininkas M. Desgrandchamps iškart po ekspozicijos Lietuvoje atidarys personalinę parodą Paryžiaus Modernaus meno muziejuje. „D'après la ruine" („Iš griuvėsių“) taip pat bus galima išvysti drąsią, stereotipus laužančią D. Deroubaix kūrybą, kurios yra įsigijęs Pompidou šiuolaikinio meno centras bei Niujorko modernaus meno muziejus (MoMA). Parodos atidaryme dalyvaus tapytojos C. Berger ir F. Reymond.
Pakeitę Prancūzijoje ilgai vyravusį požiūrį, kad tapyba – „pasenusi“ meninės išraiškos forma, parodos autoriai reabilitavo šią dailės šaką, nagrinėdami aktualias globalines problemas bei savita tapymo maniera vaizduodami netikėtas, drąsias ir kartais net šokiruojančias jų interpretacijas.
Pasak parodos kuratorių R. Serraz ir R. Frankės, ekspozicijos pavadinimas – „D'après la ruine" („Iš griuvėsių“) visų pirma yra siejamas ne su architektūrinių statinių liekanomis, apipintomis įvairiausiomis atsiradimo istorijomis, bet su naująja karta, kuri tapymą „iš natūros“ pakeitė tapymu „iš griuvėsių“.
Ekspozicijoje plėtojama idėja apie visuomenės akistatą su tūkstantmečių sandūroje įvykusiomis žmonijos ir gamtos stichinėmis nelaimėmis. Jas intepretuodami, menininkai atspirties tašku kūryboje pasirinko Pasaulio prekybos centro bokštų dvynių griūtį, simbolizuojančią moralinių ir materialinių vertybių kaitą. Kiekvienas pokytis visuomenėje turi negatyvų ir pozityvų atspalvį. Iš vienos pusės griūtis yra siejama su negrįžtamu, skausmingu procesu bei kultūros paveldo naikinimu. Kita vertus, kiekviena pabaiga turi naują pradžią, su kuria atsiranda galimybės sukurti kažką unikalaus.
Vilniaus kultūros centro direktoriaus P. Jurgučio nuomone, šia paroda siekiama ne tik pristatyti garsiausių šiuolaikinių Prancūzijos tapytojų kūrybą Lietuvoje, bet ir atkreipti visuomenės dėmesį į pasaulį sukrėtusias katastrofas bei žmogaus ir kultūros besąlygišką ryšį šių įvykių fone. Tikimasi, kad ateityje ši iniciatyva bus išplėtota į tęstinį projektą, kuriame vilniečiai ir miesto svečiai bus kviečiami susipažinti su įvairių šalių šiuolaikinio meno ekspozicijomis.
Parodos organizatorius – Vilniaus kultūros centras, globėjas – Vilniaus miesto savivaldybė, partneriai – Prancūzų kultūros centras ir Vilniaus dailės akademija.