• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiojoje Britanijoje esanti universalinė parduotuvė „Selfridges“ pradėjo iniciatyvą „be triukšmo“ (angl. no noise), kurios viena iš krypčių yra prekyba plačiai žinomomis prekėmis be jų logotipų. Nors kompanija siekia sutelkti dėmesį į ramybę ir klientus atitolinti nuo rinkoje būdingos prekių ženklų pasirinkimo gausos, ši iniciatyva taip pat tarnauja kaip produktų dizaino vertės stiprinimas.

REKLAMA
REKLAMA

Ši iniciatyva prasidėjo dar 1909 metais, kai buvo atidaryta pirmoji „Selfridges“ parduotuvė. Parduotuvės įkūrėjas Harry Gordon Selfridge sukūrė tylos kambarį, kuriame užimti pirkėjai turėtų galimybę pailsėti nuo triukšmo ir pasikrauti energijos.

REKLAMA

2013 metais papildomai prie tylos kambario iniciatyvos buvo pristatyta nauja kampanija, kuri apima tokių garsių gamintojų kaip Levi’s, Heinz, Yves Saint Laurent ir Clinique produktų prekybą nenaudojant etikečių (žr. nuotraukoje). Šios kampanijos tikslas yra sutelkti dėmesį į parduodamų produktų kokybę ir funkcionalumą, o ne į jų pakuotes ar reklamą. Tačiau ši produktų be etikečių pardavimo iniciatyva taip pat parodo, kad realybėje prekių įpakavimas ir pakuotės turi didelę ir svarbią reikšmę. Kiekvienu atveju produktai be etikečių yra aiškiai atpažįstami dėl savo dizaino, formų, spalvų ir pakuočių individualių savybių. Todėl galima daryti išvadą, kad minėtų prekių ženklų savininkai pasitiki šia iniciatyva ir sutinka pardavinėti savo produktus be etikečių, nes vartotojai vis tiek tuos produktus atpažins.

REKLAMA
REKLAMA

Akivaizdu, kad ši kampanija buvo naudinga ir patiems prekių ženklų savininkams dėl reklamos, taip pat ir galimybės parduoti etiketėmis nepažymėtus produktus. Ši kampanija yra naudinga ir intelektinės nuosavybės apsaugos srityje dirbantiems specialistams, nes parodo jų atliekamo darbo vertę ir svarbą, stiprina prekių be logotipų atpažinimą tarp pirkėjų.

Per pastarąjį dešimtmetį beveik 720,000 Bendrijos dizainų buvo registruota, bet vis tiek žymiai mažiau nei prekių ženklų – 1,141,414. Tačiau kiekvienais metais registracijų kiekis vis didėja (~87,000 per metus) ir tokios, aukščiau minėtos, iniciatyvos gali tik padėti stiprinti dizaino apsaugos reikalingumą ir svarbą. Autoriai: Mykolas Jakutis, „Metida“ advokato padėjėjas, Violeta Sutkienė, „Metida“ asocijuota partnerė, prekių ženklų grupės vadovė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų