Paskutinį rugsėjo savaitgalį įvykus oficialiam „D1Sport“ klubo organizuoto šalies „drifto“ čempionato sezono uždarymui smagiausia oficialioji varžybų dalis baigėsi. Susirinkę techniką vietos sportininkai išvažinėjo po skirtingus miestus, latviai, rusai, baltarusiai ir ukrainiečiai grįžo į gimtuosius kraštus, taigi viskas kuriam laikui nurimo. Iš tiesų baigėsi tik gerą reginį publikai suteikiantys važiavimai, o pasiruošimas naujam sezonui vyksta jau kurį laiką.
Svarbiausias pasirengimo punktas, be abejonės, yra technikos paruošimas ir labai dažnai prieš naują sezoną pasigirsta gandų, nuogirdų ir neoficialių komentarų apie ruošiamus įspūdingus bolidus. Labai dažnai jie pradedami nuo standartinių modelių, pagal poreikius renkantis kėbulą, variklį, pavarų dėžę, pakabos ir saugumo įrangos detales pagal poreikį bei kišenę.
Seniesiems bolidams tokiu atveju garažuose tiesiog nelieka vietos, todėl tarpsezonis yra puiki galimybę pradedantiems „drifteriams“ įsigyti jau paruoštą varžyboms automobilį, variklio komplektą ar reikalingas atskiras detales. Pradėję domėtis šio rudens „drifto“ technikos rinka nustebome sužinoję, kad pasiūla ganėtinai gausi, o kainos – itin patrauklios. Kontroliuojamo šoninio slydimo gerbėjams pateikiame labiausiai dėmesio vertų šiuo metu parduodamų prekių penketuką su trumpais komentarais.
Technika: BMW M20B25 bloko pagrindu sukonstruotas turbininis motoras
BMW M20B25 bloko pagrindu sukonstruotas turbininis motoras (nuotr. asm. archyvo)
Savininkas: Mantas Kulvinskas
Kaina: 18,0 tūkst. litų
Techniniai duomenys: turbininis 2,5 litro darbinio tūrio šešių cilindrų vienaeilis variklis: 400 AG galia ir 480 Nm sukimo momentas, esant 1,3 baro turbinos slėgiui.
Modifikacijos:
kaltiniai švaistikliai, „Cometic“ metalinė cilindrų galvutės tarpinė, kaltiniai švaistikliai, M12 cilindrų galvutės varžtai, 1000 cc/min purkštukai, „Boch 044“ kuro siurblys, specialiai pagamintas įsiurbimo kolektorius su 80mm sklende, specialiai pagamintas išmetimo kolektorius, „Turbo servise“ pagaminta turbina, „Mantoni“ apsauginis turbinos vožtuvas, HKS perteklinio oro nuleidimo vožtuvo kopija, didelis tarpinis oro aušimtuvas su vamzdyny, „MS 3,0“ programuojamas kompiuteris, keramikinė sankaba su sustiprintu diskatoriumi ir palengvinti smagračiu, E46 kartos 3 serijos BMW greičių dėžė.
Komentaras:
Kaip mus patikino vienas geriausių šio sezono „drifterių“, „Mantingos“ komandos narys Mantas Kulvinskas, senasis variklis tikrai bus keičiama ir labai norisi rasti pirkėją, kuris jį nupirktų visą. Anot sportininko, pigiau susikomplektuoti analogiškos konstrukcijos motorą praktiškai neįmanoma, juolab, kad pakeistos buvo kone visos detalės. Tai jau trečiasis Manto variklis, pirmuosius du jis prisipažino susprogdinęs, todėl šis buvo daromas tvirtesnis, idant ilgiau tarnautų.
Kaltiniai švaistikliai (nuotr. asm. archyvo)
„Naująjį motorą konstruoti taip pat pradėsime galima sakyti nuo nulio. Darysime taip, kad viskas būtų dar tvirčiau“, − komentavo M. Kulvinskas.
Anot vairuotojo, imtis naujo variklio projekto be rėmėjų būtų labai sudėtinga. Kaip pažymėjo M. Kulvinskas, savo lėšomis tokį, motorą, koks yra sumanytas, tektų konstruoti dvejus ar trejus metus. Kėbulas liks koks buvęs, tačiau greta variklio keitimo taip pat šiek tiek bus tobulinama ir važiuoklė. Klausiamas apie potencialių pirkėjų susidomėjimą varikliu, „drifteris“ pasakojo vos nepardavęs jo išvykos į Baltarusiją metu. Niekuomet analogiškų projektų nebandžiusiems lietuviams, anot M. Kulvinsko atrodo, kad patiems pavyks susikonstruoti pigiau.
Mantas Kulvinskas (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
„Dažnai jie imasi tokio projekto pirmą kartą, dar nežinodami, ką ir kaip reikia daryt. Mėgina padaryti pigiau, bet galutinis rezultatas būna nekoks. Jau tuomet jie būna investavę nemažai pinigų, tačiau kuomet rimtai imasi reikalo, bendra kaina visuomet būna didesnė“, − komentavo jis pridurdamas, kad vien detalių, kurias teko įsigyti konstruojant motorą, buvo įspūdinga.
Statybos darbų vadovu dirbantis M. Kulvinskas pasakojo, didžiąją dalį darbo ties parduodamu motoru atlikęs pats. Anot sportininko, sudėtingesnius darbus atlikti jam padėjo „GroundWirus“ specialistai, o visą kitą jis padarė savarankiškai savo garaže. Kaip pažymėjo „drifteris“ mokantys skaičiuoti tokios technikos savikainą supranta, kad įsigyti jau surinktą motorą yra pigiau nei konstruoti pačiam.
Technika: 3 serijos BMW (E36)
Andriaus Giraičio „BMW 325i Turbo“ (E36) (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Savininkas: Andrius Giraitis
Kaina: 17,0 tūkst. litų
Techniniai duomenys: turbininis 2,5 litro darbinio tūrio, šešių cilindrų vienaeilis variklis: 305 AG galia ir 380 Nm sukimo momentas.
Modifikacijos:
Variklio skyrius: M50B25 blokas, T70 T3 hibridinis turbokompresorius, M3 droselinė sklendė su jai pagamintu kolektoriumi, HKS apsauginis turbinos vožtuvas, modifikuotas „Audi 200“ turbinos slėgio reguliatorius, 510 cc/min. Purkštukai, „Walbro 330LPH“ kuro siurblys, MS2 programuojamas kompiuteris, „Iveco“ tarpinis oro aušintuvas, dyzelinio 5 serijos BMW (E60) radiatorius, mechaninis benzino slėgio reguliatorius, KN oro filtras.
Važiuoklė: 3 serijos BMW (E46) šakės priekyje, „Koni“ reguliuojami amortizatoriai, reguliuojamos amortizatorių atramos, dyzelinio 3 serijos BMW (E46) stabdžiai priekyje, išvirtimo reguliavimo traukės gale, guminės įvorės pakeistos į obuolinius guolius, sustiprintos stabdžių šlangelės, „Feredo“ stabdžių kaladėlės.
Salonas: homologuota „Sparco“ sėdynė, homologuoti RRS penkių tašku diržais, QSP vairas su pailginimu, greitam perjungimui pritaikyta pavarų svirtis, „Wilvud“ hidraulinis stovėjimo stabdis paliktas ir standartinis, FK keleivio sėdynė su „Shroto“ keturių taškų diržu, surenkami lankai, davikliai: vandens , tepalo temperatūros , tepalo ir turbinos slėgio , akumuliatoriaus krovimo.
Išorė: „Mtech“ priekinis buferis, „ATF Technik“ 17 colių ratlankiai su „Federal RS“ padangomis, kažkoks oro aptakas ant bagažinės.
Komentaras:
Andriaus Giraičio bolidas į pirmuosius bandomuosius važiavimus išvažiavo šių metų vasario mėnesio viduryje. Kaip pasakojo pats „drifteris“ automobilis buvo surinktas labai greitai, to priežastis – per praėjusio sezono uždarymą sudaužytas anksčiau turėtas modelis. Po skaudžios avarijos liko labai daug detalių ir bolido konstravimo patirtis. Pastarasis faktorius atliekant tokius darbus yra labai svarbus – jei pirmąjį automobilį Andrius dėliojo beveik visus metus, tai antrąjį surinko vos per pusantro mėnesio.
Andrius Giraitis (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Anot automobilių sporto entuziasto, norisi daugiau galios, o turėto variklio resursas smarkiai ribotas. Naujojo bolido pagrindu taps naujesnis 3 serijos BMW (E46), taip pat jau nupirktas variklis ir pavarų dėžes. Tikslesnės informacijos apie pastaruosius mazgus Andrius mums kol kas neatskleidė. Pagal optimistinius vaikino planus – naujasis bolidas turėtų būti surinktas iki kitų metų pavasario. Konstravimo darbus norisi pradėti anksčiau, tačiau dėl lėšų trūkumo A. Giraitis būsimojo automobilio imsis tik tuomet, kai parduos senąjį.
„Turėjau šiek tiek santaupų, taigi pavyko įsigyti automobilį, variklį, pavarų dėžę. Visgi reikia daug kitų detalių, kurios yra labai brangios. Pirkti jas pradėsiu tik pardavęs turimą automobilį. Jeigu nepavyks parduoti viso, pasiūlysiu įsigyti dalimis“, − kalbėjo A. Giraitis.
Andrius Giraitis (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Bolido savininkas patvirtino, kad tokios technikos pardavimas – visuomet nuostolingas. Pats A. Giraitis yra iš tų žmonių, kurie fiksuoja įsigytų detalių kainas, todėl itin tiksliai gali nurodyti bendrą automobilio sąmatą, kuri siekia daugiau nei 20 tūkst. litų. Įdėto darbo vaikinas neskaičiuoja, taip pat įvertina ir detalių nusidėvėjimą. Kaina savaitės pabaigoje dar bus mažinama, anot savininko, labai nesinori savo sukonstruoto automobilio ardyti dalimis.
„Pradedančiajam automobilių sporte tokio automobilio daugiau nei pakanka, juolab kad su juo aš dalyvavau ne tik „drifto“, bet ir „Fast Lap“ varžybose. Žiede rezultatai buvo tikrai neblogi, trūko pinigų geresnėms padangoms, tuomet pasiekimai galėjo būti ir dar geresni. Tokioms sąlygoms, kokias mes turime Lietuvoje, pradedančiajam sportininkui tokio automobilio visiškai užtenka. Aš pradėjau treniruotis su dvigubai silpnesniu modeliu“, − komentavo A. Giraitis.
Andrius Giraitis (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
Lietuvių pirkėjai komplimentų bolido konstrukcijai negaili kol domisi juo iš šalies. Kaip pasakojo A. Giraitis, kuomet pradedama kalbėti apie kainą dauguma potencialių pirkėjų su nuostaba klausia, kaip galėjo susidaryti tokios didelės investicijos. Kaip pasakojo automobilių sporto entuziastas, kiekvienas varžtas buvo persuktas iš naujo ir sukonstruoti analogiškos konstrukcijos bolidą už tokią kainą būtų neįmanoma.
„Kol įsigijau visas dabartiniam bolidui reikalingas detales praėjo gal treji metai. Aišku, kuomet visa visa paskirstoma per ilgą laikotarpį tai neatrodo taip skausminga. Būdavo, kad vieną mėnesį detalėms išleidžiu daugiau nei tūkstantį litų, o kitą – mažiau nei 200“, − svarstė A. Giraitis.
Technika: „Nissan 200SX“ (RS13)
Vytauto Pekarskio „Nissan 200SX“ (RS13) (nuotr. Audriaus Jonaičio)
Savininkas: Vytautas Pekarskis
Kaina: 16,5 tūkst. litų
Techniniai duomenys: 2,0 litrų darbo tūrio, keturių cilindrų vienaeilis variklis, 270 AG galia ir 320 Nm sukimo momentas.
Modifikacijos:
Variklio skyrius:
Vytauto Pekarskio „Nissan 200SX“ (RS13) (nuotr. Audriaus Jonaičio)
SR20DET blokas, T3T4 hibridinis turbokompresorius, specialiai pagamintas vamzdynas, 76mm nerūdijančio plieno išmetimo sistema, „HKS Mushroom“ oro filtras, turbinos slėgio valdymas, panaikintas ABS, nauji stabdžių vamzdeliai, „Skyline GTR“ kuro siurblys.
Važiuoklė: „KeiOffice“ reguliuojami amortizatoriai, „Nissan 200SX“ (S14) penkių varžtų stebulės, priekiniai S14 „Brembo“ stabdžių diskai ir keturių stūmoklių stabdžių apkabos. Prailgintos priekinės šakės, vairo traukės, pervirintos stebulės ir traversas,sudėtos tarpinės į vairo kolonėlę, adapteriai iš 5x114,3 į 5x120 (25 mm priekyje ir 20 mm - gale), suvirintas reduktorius.
Salonas:
Vytauto Pekarskio „Nissan 200SX“ (RS13) (nuotr. Audriaus Jonaičio)
„Nardi Classic“ vairas, „Dildo“ pavarų perjungimo svirtis, „Drift“ mygtukas, turbinos slėgio daviklis, „Apexi Turbo“ laikmatis, „Takata“ keturių taškų sportiniai diržai, „Cobra“ lopšys, penkių taškų saugos lankai, į bagažinę perkeltas akumuliatorius.
Išorė:
Vytautas Pekarskis (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
URAS kėbulo apdaila, perdažytas variklio skyrius, BBS RC 17 colių 9J ir 8J išmatavimų lengvojo lydinio ratlankiai.
Komentaras:
Prieš tai turėtas V. Pekarskio „drifto“ bolidas buvo 3 serijos BMW (E36) su 4,0 litrų V8 tipo varikliu. Jo atsikratęs praėjusį rudenį vaikinas įsigijo „Nissan 200SX“ (RS13). Mėnesį pasivažinėjęs su standartiniu, kaip pats sako „paguldė“ į garažą. Visas modifikacijų komplektas buvo baigtas krauti vėlyvą pavasarį. Kalbant apie dalyvavimą varžybose, kad būdamas „Go SideWays“ komandoje 2010 m. jis dalyvavo Tomo Gruzdžio organizuotame „driftingo“ čempionate.
„Tais metais važiavau su minėtu E36. Su „Nissan“ dalyvavau tik „D1Sport“ sezono uždaryme, nes, pasikeitus požiūriui, šį pomėgį perkėliau į treniruotes Dvarkiemyje ir, žinoma, į gatvę. Pasiekti rezultatai varžybose buvo kuklūs“, − kalbėjo V. Pekarskis.
Vytauto Pekarskio „Nissan 200SX“ (RS13) (nuotr. Audriaus Jonaičio)
Anot vairuotojo vis labiau gilinantis į Japonijos „drifto“ kultūrą, atsirado noras naudoti pagal paskirtį kažką įdomesnio. Deja, kaip apgailestavo Vytautas, galimybės neleidžia turėti dviejų bolidų, todėl ir tenka aukoti Nissaną. Atskleisti planų apie būsimą automobilį kol kas planų jis nenorėjo, bent jau jau tol, kol jis nestovės vaikino garaže. Neoficialiais duomenimis, tai gali būti antros kartos GS serijos „Lexus“.
Kaip mums pasakojo V. Pekarskis, neretai žmonės neįvertina įdėto darbo ir skirto laiko, todėl tenka sulaukti visokių replikų užsiminus apie galimą pardavimą. Pašnekovo teigimu, pirkti jau paruoštą automobilį yra daug pigiau, nes į tokias mašinas investuoti pinigai dažniausiai neatsiperka. Antra vertus, turbūt daugumai yra lengviau pinigus į konstruojamą bolidą „kišti“ palaipsniui, o ne atriekti visą sumą iš karto.
Vytauto Pekarskio „Nissan 200SX“ (RS13) (nuotr. Audriaus Jonaičio)
„Į tokio automobilio pardavimą Lietuvoje daug vilčių nededu, nebent jis iškeliautų į draugo ar pažįstamo žmogaus rankas. Dėl šios priežasties neesu suinteresuotas dėti skelbimo į pardavimų lentas. Kalbant apie kaimyninių šalių piliečius ir turint žinių apie kitų sportui ruoštų automobilių pardavimą jiems, manau, kad užsieniečiai yra linkę įsigyti jau paruošą bolidą“, − tikino V. Perkarskis pridurdamas, kad pirmasis jo bolidas kadaise jau iškeliavo į Angliją.
Ardyti automobilį dalimis, anot V. Pekarskio, nebūtų skaudu, nes poreikis išardyti bolidą vardan geresnio ar įdomesnio projekto turėtų atpirkti lūkesčius. Kaip juokavo „drifteris“, skaudu būtų tuo atveju, jei pardavus ar išardžius mašiną, pinigai būtų iššvaistyti į kairę ir į dešinę.
„Manau, jog kol tikslas lieka tas pats, jokio liūdesio nėra“, − sakė jis.
Technika: 5 serijos BMW (E34)
Petro Rimšos „BMW 540i“ (E34) (nuotr. asm. archyvo)
Savininkas: Petras Rimša
Kaina: 10,0 tūkst. litų
Techniniai duomenys: 4,0 litrų darbo tūrio, V8 tipo variklis, 280 AG
Modifikacijos:
Važiuoklė: XYZ reguliuojamos eigos amortizatoriai, D2 hidraulinis stabdis, padidintas ratų išsukamumas, palengvinta galinė kėbulo dalis, „Azev“ lengvojo lydinio ratlankiai – 8,5J priekyje ir 10J gale.
Salonas:
Petro Rimšos „BMW 540i“ (E34) (nuotr. asm. archyvo)
QSP zomšinis vairas, sportinė „Bimarco“ sėdynė homologuota pagal FIA reikalavimus, šešių taškų „Sabelt“ saugos diržai,
Komentaras:
Aukso spalvos „driftui“ paruoštas BMW, parduodamas vos už 10 tūkst. litų atrodo kaip labai patrauklus pirkinys šio sporto entuziastams. Visgi kaip mums pasakojo automobilio savininkas Petras Rimša, skambučių iš Lietuvos jis kol kas nesulaukė, kol kas vienintelis potencialus pirkėjas buvo Latvijos pilietis. Automobilį dabartinis jo savininkas turi jau daugiau nei trejus metus. Pirktas 5 serijos BMW buvo visiškai standartinis, pro gamyklos vartus išriedėjo su 3,0 litrų V8 tipo varikliu ir visa tuo metu siūlyta įranga – odiniais sėdynių apmušalais, kondicionieriumi.
Petras Rimša (nuotr. Fotodiena.lt/Dmitrijaus Radlinsko)
„Atsimenu prieš tuos tris metus kaip tik buvo atranka į „driftą“, nusprendžiau pabandyti ir aš. Labai greitai supratau, kad su standartine važiuokle nieko gero padaryti nepavyks. Taip viskas ir prasidėjo. Iš pradžių pakeičiau amortizatorius, vėliau 3,0 litrų variklis pasirodė per silpnas, todėl pakeičiau jį į 4,0 litrų V8 tipo. Taip pamažu ir tobulinau automobilį“, − pasakojo P. Rimša pridurdamas, kad šiais metais dalyvauti čempionate beveik neturėjo galimybių.
Nuostoliai parduodant tokį automobilį, anot „drifterio“, neišvengiami. Visgi tiksliai suskaičiuoti, kiek buvo išleista automobilio detalėms Petrui nepavyko – susumavus iki 13 tūkst. atmintyje ėmė painiotis faktai apie tai, kurios dalys buvo keistos, o kurios ne, todėl sumanymo sudaryti bent apytikslę sąmatą teko atsisakyti.
Petro Rimšos „BMW 540i“ (E34) (nuotr. asm. archyvo)
„Yra tokių smulkmenų, kurias sumontavus pasirodo, kad jos netinka, tuomet tenka keisti į kažką kito, o pinigų už įsigytą detalę jau niekas negrąžina“, − komentavo automobilio savininkas.
Kaip pasakojo P. Rimša, draugai ir pažįstami, kuriems pats automobilis galbūt patiko, vos užsiminus apie galimybę jį įsigyti nuleisdavo jo pasiūlymą negirdomis, teigdami, kad gali sutaupyti pinigus ir pasigaminti panašų modelį patys. Anot „drifterio“ vien amortizatoriai, tuo metu, kai jie buvo perkami, kainavo 3,5 tūkst. litų.
„Kol žmogus to neišbando to savo kailiu, jam viskas atrodo savaip. Lietuvoje susidarė tokia situacija, kad tie, kurie turi daug pinigų daro gerus, tikrai solidžiai atrodančius projektus, o tie, kurie neturi, visuomet galvoja, kad pasidarys pigiai savo jėgomis. Todėl tokį automobilį pas mus parduoti labai sunku“, − konstatavo P. Rimša, pridurdamas, kad įtakos tam turi ir nedidelė šalies rinka. Anot pašnekovo, tokiose šalyse kaip Baltarusija ar Rusija, bolidas greičiausiai būtų nupirktas pačią pirmą dieną.
Petras Rimša (nuotr. Organizatorių)
Parduoti automobilį, anot P. Rimšos, tenka dar ir todėl, kad nėra nuosavo garažo, kuriame jį būtų galima laikyti. Priglausti bolidą „drifteris“ kol kas prašo draugų, kaip jis patikino, gatvėje tokiam automobiliui – ne vieta. Nedidelį potencialių pirkėjų susidomėjimą, anot savininko, galbūt lemia tai, kad dalis norinčių imtis šio sporto taip pat susiduria su analogiškomis problemomis. Jei bolido parduoti nepavyks, gali nutikti ir taip, kad toliau jį tobulinti imsis pats Petras.
Kovoti dėl prizinių vietų neturint rėmėjų, anot P. Rimšos, yra labai sudėtinga. Vien padangoms kiekvienose varžybose reikalinga solidi suma. Jei pavyks parduoti dabartinį bolidą, „drifteris“ ketina konstruoti automobilį, kuris būtų ne tik galingas ir visapusiškai paruoštas, bet ir išsiskirtų šalies čempionato technikos parke. Pagal pirminius planus, donoro kėbulu turėtų tapti „BMW Z3“ arba Z4 kabrioletas.
Technika: 5 serijos BMW (E34)
Mariaus Buntino „BMW 540i“ (E34) (nuotr. asm. archyvo)
Savininkas: Marius Buntinas
Kaina: 10,0 tūkst. litų
Techniniai duomenys: 4,0 litrų darbo tūrio, V8 tipo variklis, 300 AG
Modifikacijos:
Variklio skyrius: perdaryta kuro tiekimo sistema, perprogramuotas variklio valdymo blokas.
Važiuoklė: reguliuojami amortizatoriai prieki ir gale, priekinių ratų išvirtimo reguliavimo lėkštutės, padidintas priekinių ratų išsukimas, perdaryta priekinė važiuoklė, blokuotas diferencialas,
Salonas: saugos lankai su sertifikatu (konfigūracija ne visa, tik rėmas saugantis stogą nuo gniuždymo virtimo atveju), nehomologuota QSP sportinė sėdynė, homologuoti sportiniai QSP diržai, sportinis vairas su prailginimu, hidraulinis stovėjimo stabdis, nauja stabdžių sistema, iki minimumo sumažintas automobilyje išvedžiotų laidų kiekis.
Išorė:
Mariaus Buntino „BMW 540i“ (E34) (nuotr. Tomas Foto)
lengvintas ir perdažytas kėbulas, iš stiklo audinio kompozicinių medžiagų pagamintas variklio antvožas ir bagažinės dangtis.
Komentaras:
Parduodamas 5 serijos BMW (E34) pagrindu sukonstruotas bolidas Mariui Buntinui yra antrasis jo, kaip „drifterio“ karjeroje. Automobilis konstruojamas jau antrus metus, tačiau per tą laiką nebuvo pakeistas nei vienas variklis ar greičių dėžė, vienintelės užteko ir sankabos. Anot savininko, automobilis būtent ir buvo perkamas tam, kad būtų galima mokytis slysti šonu. Patekimo į porinius važiavimus, ar geriausiųjų aštuonetą vairuojant violetinį sedaną Mariaus planuose nebuvo.
Mariaus Buntino „BMW 540i“ (E34) (nuotr. asm. archyvo)
„Jo paskirtis ir buvo tapti treniruočių automobiliu, kurio kėbulo galima ir negailėti. Visgi galiausiai išėjo taip, kad pradėjau su juo dalyvauti varžybose ir šiaip nesu niekur užkliuvęs, kėbulas išliko toks, koks buvo nuo pat pradžių“, − pasakojo M. Buntinas pridurdamas, kad didžiausi jo incidentai buvo keletą kartų pervažiuotas atsikabinęs priekinis buferis.
Boldido detalių sąmatos „drifteris“ kalbėjo nesudaręs, tačiau pirminiais jo vertinimais nuostoliai pardavus automobilį už siūlomą kainą siektų nuo penkių ir aštuonių tūkst. litų, neskaičiuojant įdėto darbo. Klausiamas apie galimybes parduoti automobilį Lietuvoje, M. Buntinas teigė manąs, kad jos visai realios, juolab, kad bolido kaina nėra labai didelė. Anot jo, sukonstruoti tokį automobilį kainuoja gerokai didesnę sumą pinigų, daug nervų ir dar daugiau laiko.
Mariaus Buntino „BMW 540i“ (E34) (nuotr. asm. archyvo)
„Išardyti automobilį dalimis, po to, kai į jį buvo įdėta tiek darbo, būtų gaila. Geriau jau stovi kieme ir būna kaip eksponatas, bet rankos išmontuoti į atskiras detales nekyla“, − pusiau juokais, pusiau rimtai kalbėjo savininkas.
Anot M. Buntino, 5 serijos BMW (E34) jau atgyveno savo laikus, o kadangi „drifte“ svarbūs ne tik sporto, bet ir šou elementai, norint konkuruoti su geriausiais reikia kažko naujesnio. Naujuoju Mariaus bolidu greičiausiai taps elegantiškas „Mazda RX-8“ kupė, kuris šiuo metu jau stovi kieme. Tiesa, bus atsisakyta rotorinio variklio – jo parengimas sportiniam važiavimui, anot „drifterio“ būtų pernelyg sudėtingas ir brangus.