„Na, ką, aplankė sukčiai. Skambutis iš numerio 37061193661. „Policijos tyrėjas“ Edvinas Mažeika labai rūpinosi mano banko sąskaitos saugumu. Žinojo vardą, pavardę, apie sutartis su banku ir apie tai, kad vakar iš mano sąskaitos bandyta padaryti pavedimą. Išdėstęs esmę, paslaugiai „sujungė“ mane su „Swedbank“.
Muzikytės, balso įrašai ir kt. – kaip priklauso. Atsiliepė vyrukas. Paprašiau galimybės perskambinti. „Bet juk jus jungia tiesiai iš policijos komisariato,“- pasipiktino pašnekovas. Paskui skubiai numetė ragelį.
Paskambinau į banką – ramu ir jokie jungimai su jokiais komisariatais neįmanomi. Paskambinau į policiją – užfiksavo įvykį. Čia rašau tam, kad žinotumėt, kokios dar būna sukčiavimo schemos. Ir visgi labai nemalonu, kad kažkokie bjaurukai disponuoja mano asmenine informacija. 12 gyvenimo minučių nušvilpė savo piktiems kėslams. Einu, išsiplausiu ausį. Fe.“, – ketvirtadienį apie savo akistatą su sukčiais savo paskyroje „Facebook“ rašė viena gyventoja.
Nors kai kuriems internautams iškilo klausimas, kokiu būdu sukčiai žinojo apie moters sąskaitą „Swedbank“, pastarojo atstovas patikino, kad sukčiams kai kada tiesiog pasiseka.
„Paprastai sukčiai ieškodami potencialių aukų naudoja standartinę paruoštą informaciją, tad kai kuriais atvejais jiems tiesiog pasiseka.
Be to, neretai jie informaciją pateikia klausimų forma, ir žmogus, į kurį kreipiasi sukčiai, pats to nesuprasdamas atskleidžia asmeninę informaciją – kokio banko paslaugomis naudojasi, kada paskutinį kartą atliko mokėjimą, kiek sąskaitoje laiko pinigų ir panašiai“, – sakė „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.
Bankas perspėjo, kad kilus įtarimui, jog telefonu bendraujama su sukčiais, patariama nedelsiant nutraukti pokalbį. Atskleidus savo prisijungimo prie elektroninės bankininkystės duomenis, apie tai būtina skubiai pranešti savo bankui ir informuoti policiją.