Lietuvai reikia kūrybingų žmonių, turinčių naujų drąsių idėjų, kaip įveikti šalies problemas, pasirūpinti jos piliečių gerove. Šias savybes – kūrybingumą ir iniciatyvumą – būtina ugdyti nuo mažens. Tokio darbo ir ėmėsi Panevėžio Juozo Miltinio gimnazija.
„Mokinių galvose verda daugybė sumanymų, kuriuos itin svarbu išgirsti ir padėti paversti realybe. Priešingu atveju jų kūrybinis potencialas slopsta, – sako Virginija Milaševičienė, Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui. – Kvietėme mokinius galvoti, siūlyti ir įgyvendinti idėjas, kurios mokyklos gyvenimą padarytų turtingesnį ir įvairesnį. Raginome juos išlaisvinti fantaziją, burti bendraminčius ir kurti kartu.“
Panevėžiečiai išradingumu pranoko daugelio lūkesčius – iš viso buvo atrinkta ir įgyvendinta dešimt geriausių jų idėjų.
„Mūsų mokiniai neturi uniformų. Dvi gimnazistės pasiūlė joms alternatyvą – ryškiaspalvius džemperius. Visi vieningai pritarė šiam sumanymui, – pasakoja V. Milaševičienė. – Mokiniai noriai vilki džemperius kiekvieną ketvirtadienį – mokinių savivaldos dieną, taip pat per įvairius renginius. Tai parodo mūsų vienybę ir padeda mokiniams išsiskirti iš kitų.“
Mokiniai tapo jaunaisiais dizaineriais ir pristatė drabužių kolekcijas renginyje „Miltinio madų infekcija“, o gyvos muzikos vakaras „Kai lieka muzika...“ ir šventė „Gimnazistai gimnazistams“ padėjo atrasti gimnazijos perliukus – atskleisti augančius talentus.
Gimnazistai taip pat ieškojo naujų įdomesnių būdų valstybinėms šventėms paminėti. Užuot susirinkę į pabodusius renginius klausytis kalbų ir tradicinių koncertų, mokiniai rengė protų mūšius, kuriuose pasitikrino ir praturtino žinias apie valstybės istoriją, žmones, kultūrą. Minint Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną, jaunuoliai suorganizavo Trispalvės tulpės akciją – maždaug 800 gimnazistų, laikydami rankose popierinius tulpių žiedus, sudėliojo gyvą užrašą „Kovo 11“.
„Džiaugiamės, kad įvairiuose užsiėmimuose dalyvavo net ir tie mokiniai, kurie iki šiol viską stebėjo iš šalies, – tikina direktoriaus pavaduotoja. – Jaunimas pajuto, kaip gali keisti gimnazijos gyvenimą, kad šis būtų kur kas įdomesnis ir spalvingesnis. Tikiu, kad daugelis iniciatyvų ilgainiui taps naujomis tradicijomis.“
Anot Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos mokinės Agnės Bagdanskytės, įvairios veiklos sutelkė mokyklos bendruomenę, leido vieniems kitus geriau pažinti, padrąsino įgyvendinti savo sumanymus.
Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijoje įvairiausių idėjų lyg iš gausybės rago pasipylė tada, kai ji prisijungė prie didžiausio Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projekto „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“. Jame dalyvauja ir savo iniciatyvas įgyvendina iš viso 120 švietimo įstaigų – bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų, kolegijų – iš 30-ies savivaldybių.