Esą naujoji stotis bus šiuolaikiška, o po ja įrengta automobilių stovėjimo aikštelė karo atveju tarnaus kaip priedanga.
Autobuso Panevėžio stotyje laukia ir Aleksas.
„Dabar važiuojam biški kaiman, lašinių pasikraut, žinai tenais“, – kalba Aleksas.
Aleksas į Panevėžį atsikraustė beveik prieš 5 dešimtmečius. Lig šiol vyras neretai keliauja autobusais, tad tenka užsukti ir į stotį.
„Vaizdą gadina. Nuvažiuok į Šiaulius ar kitus miestus, malonu žiūrėt, o Panevėžys, matai, kokia, sienos apšiūrę, tarakonai lenda per plyšius, tie žieminiai“, – kalba Aleksas.
Panevėžio autobusų stotis šiame pastate pačiame miesto centre veikia jau daugiau nei 60 metų. Kone prieš 4 dešimtmečius dar tuometis autobusų parko vadovas kalbėjo, kad Panevėžiui reikia naujos stoties, planavo jos statybas.
Dešimtmečiai slinko. O stotyje laikas tarsi sustojo: „Aš atsimenu mane vaiką čia atsiveždavo iš kaimo tėvai, ta stotis gyvavo jau, tai va, aš jau pasenau. Ypatingai į aną pusę užeit, tai jau ne kas, ne kas.“
Moteris kalba apie tupyklomis pramintą viešąjį tualetą stotyje, už kurį tenka susimokėti keliasdešimt centų. Technika dūzgia, kranai kyla. Ir jau nebe kalbos, o triūsiantys statybininkai byloja, kad Panevėžys netrukus turėtų atsikratyti didžiausia miesto gėda vadinamos stoties.
Ilgametė bilietų pardavėja vis dirsčioja pro langą į naujosios stoties statybų aikštelę.
„Bet dar kad nesimato sienų, niekas nekyla dar, gal dar negreit pastatys“, – sako bilietų pardavimo kasininkė Nijolė.
Savivaldybė planuoja, kad Panevėžys naująją stotį turės vėliausiai kitų metų pavasarį. Pagal projektą, naujoji autobusų stotis bus pašonėje senosios – buvusiame skverelyje.
„Bus šiuolaikiška – su bilietų pardavimo terminalais, su informacinėmis švieslentėmis, su eismo valdymo vartų pakėlimo užtvarais“, – tvirtina bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“ vadovas Arnoldas Gražys.
Keleiviai turi ir savų pageidavimų: „Turi būt laikrodininkas būtinai, jo nesustabdysi ir nepasuksi atgal.“
Beje, laikrodžių meistras Panevėžio stotyje taip pat lyg savotiškas simbolis. Juozas laikrodžius čia taiso jau daugiau nei dvidešimt metų. Prieš tai čia pat darbavosi jo tėtis. Tai, kas laikrodininko akiai įprasta, turistams kone egzotika.
„Pafilmuoja, pafotografuoja tas sienas visas, jiems čia retenybė tokios stotys“, – kalba laikrodžių meistras Juozas.
Septynis milijonus – tiek užsimojo išleisti Panevėžio savivaldybė naujos stoties statyboms. Pagal projektą po moderniu stoties pastatu ir peronu bus įrengta ir požeminė automobilių stovėjimo aikštelė.
„Pradžioj skaičiuota, kad pigiau kainuos, bet turim tokį laikotarpį sudėtingą, kai kainos statybose du kartus mažiausiai brango. Pati stotis tikrai tiek nekainuoja, bet turėsim, galų gale, ir saugią priedangą, kuri visais atvejais galės tarnauti. Panaudoti kaip priedangą, stovėjimo aikštelę“, – tikina Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Senąjį stoties pastatą savivaldybė nusprendė rekonstruoti. Ten įsikurs turizmo informacijos centras, Panevėžio plėtros agentūra, bus salė bendruomenių veiklai.