Pamario žvejai moka ne tik tinklus statyti, jais žuvį gaudyti, bet ir mašinas konstruoti. Tuo įsitikino LNK laidos „Ne vienas kelyje“ kūrybinė grupė, apsilankiusi Ventėje ir Kintuose. Pasakojimą apie auksarankius žiūrovai išvys sekmadienį 17 val. per LNK.
Pasibaigus žiemos sezonui, vakarus žvejai praleidžia garažuose. Dirba po vieną, tylomis, slepia savo kūrinius, kad prasidėjus žiemai, ant ledo išvairuotų savo naują mašiną, nustebindamas ir konkurentus ir iš miestų atvykusius žvejus mėgėjus.
Gražią dieną, kai prie marių suplūsta didmiesčių žvejai, ant ledo išvažiuoja keliasdešimt mistiškai atrodančių mašinų. Daugelis jų panašios į tas, rodomas filmuose apie pasaulio pabaigą, kuomet ant žemės lieka tik keli šimtai gyventojų ir sąvartynuose iš likučių jie ima kurti mašinas.
Vietiniai konstruktoriai ir dizaineriai prisipažįsta, kad visi projektai ir kėbulo dizainai gimsta jų pačių galvose. Galbūt vieną kitą idėją jei atranda žurnaluose apie automobilius ar internete pamato tai, ką sukūrė panašių mašinų konstruktoriai Latvijoje, Rusijoje ir kitose šalyse. Tokios transporto priemonės yra labai populiarios visose šalyse, kur užšąla dideli vandens plotai ir žvejams reikia privažiuoti iki žvejybos vietų.
Lietuvoje šios mašinos vadinamos šumacheriais, kitose šalyse turi kitokius pavadinimus, Tačiau jų paskirtis vienoda, o konstruktorių užduotis - sukurti kuo lengvesnę mašiną, kad įlūžus ledui ji tarnautų kaip laivas ir neskęstų.