Problemų kyla ir vasarą, ir žiemą
Patogaus laiko atlikti renovaciją mieste, kuriame atostogomis mėgaujasi daugybė Lietuvos ir ne tik gyventojų, nėra. Net jeigu ir būtų siekiama pasirinkti sezoną, kurio metu poilsiautojams būtų sukeliama kuo mažiau diskomforto dėl statybinių darbų, to padaryti nebūtų įmanoma. „Problemų kyla visada, nepriklausomai nuo sezono. Vieni atostogauja vasarą, o kiti kaip tik žiemą“, – teigia Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo Palangoje administratorė Kristina Viščiūnienė. Tuo tarpu Palangos savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Kostas Jokubauskas pabrėžia, kad žiemą dirbti visai nėra galimybės.
Komunikacija nuotoliniu būdu trunka dvigubai ilgiau
Nerimas dėl poilsiautojų nėra vienintelė problema su kuria susiduriama daugiabučius renovuojant Palangoje. Bene daugiausiai sunkumų sukelia tai, jog maždaug pusė butų yra nuolat apgyvendinti, o kita dalis šeimininkų sulaukia tik retkarčiais jiems atostogaujant. Jie gyvena kituose miestuose arba netgi apsistoję kitose šalyse. Akivaizdu, jog komunikacija su nuolat neapgyvendintų butų šeimininkais yra sudėtingesnė nei įprastai. „Mes susisiekiame su jais elektroniniu paštu. Kontaktų ieškome per gyventojų registrą, jeigu nepavyksta nieko rasti, prašome kaimynų pagalbos. Bendravimas pagrinde yra nuotolinis, kalbame telefonu ir bandome paaiškinti visą situaciją“, – pasakoja K. Viščiūnienė.
Tačiau sunki ne tik komunikacija, kontaktų ieškojimas ir bandymas susisiekti su daugybe gyventojų, tačiau ir renovacijos procesas, kadangi susirinkimui surengti reikia bent 51 % gyventojų, o tiek surinkti dažniausiai neįmanoma. „Tokių namų, kur galima padaryti realius susitikimus turime tik keletą, visuose kituose balsavimai vyksta raštu. Tai mums jau visiškai normali praktika, kadangi dirbantys žmonės, kurie gyvena kituose miestuose, negali bet kada atvažiuoti. Prisiderinti tokiam dideliam skaičiui žmonių vieniems prie kitų yra tiesiog per sunku“, – sunkumus vardija pašnekovė. Visgi ji priduria, jog turėdami patirties, jau išmoko tvarkytis su situacija ir sutaupyti kuo įmanoma daugiau laiko. „Procesas užtrunka ir pasunkėja. Ką galėtume padaryti per pora savaičių, kartais trunka mėnesį, vien dėl šių komunikacinių aspektų. Tačiau dabar jau maždaug žinome gyventojus, matome situaciją ir dažniausiai susirinkimų išvis nebedarome, iškart balsavimą raštu, taip sutaupom laiko“, – patirtį įvardija administratorė.
Pasitaiko ir priešiškai nusiteikusių gyventojų
Gyventojai renovacijai dažniausiai būna nusiteikę palankiai. Jie sutinka bendradarbiauti ir rimtam reikalui esant stengiasi atvažiuoti. Pavyzdžiui, jeigu tenka įleisti darbininkus į butą, jog šie pakeistų radiatorius. Tačiau kaip ir visur, gali pasitaikyti ir ne taip draugiškai nusiteikusiųjų.
„Kai kurie poilsiautojai tikrai būna pikti, kadangi jie nenori jokių investicijų į tuos butus, kuriuose būna retai. Taip pat kartais kyla problemų, kai nepavyksta rasti kokio nors gyventojo, su juo susisiekti ir informuoti. Galiausiai jis atsiranda ir priekaištauja, kodėl jam niekas nebuvo pranešta“, – apie problemas su priešiškai nusiteikusiais gyventojais pasakoja K. Viščiūnienė, tačiau priduria, kad tokie atvejai nėra dažni ir gyventojai dažniausiai nusiteikę draugiškai, o pasiektas progresas įrodo, kad dauguma situacijų yra išsprendžiamos.