JAV tyrimų grupės "The Conference Board" duomenimis, kovo mėnesį vartotojų pasitikėjimo indeksas sumenko nuo 64,8 punkto iki 62,5 punkto, tai yra iki žemiausio nuo 1993 metų spalio mėnesio lygmens.
Kaip primena agentūra "Bloomberg", indeksas sudaromas pagal 5 tūkstančių JAV namų ūkių apklausos duomenis.
Ekonomistai tikisi, kad karas Irake pakeis vartotojų elgseną taip pat, kaip ir 1991 metais, kai karas Persijos įlankoje išprovokavo staigų vartotojų pasitikėjimo indekso pakilimą. 1991 metų kovą indeksas pašoko net 26 punktais, pradėdamas ilgiausią JAV istorijoje ekonominio augimo laikotarpį.
"Conference Board" paskelbti duomenys papildo neseniai bendrovės "NPD Group" atlikto tyrimo rezultatus. NPD atlikta JAV vartotojų apklausa parodė, jog 41 procentas amerikiečių ketina sumažinti savo išlaidas per ateinančius du mėnesius. Dar spalio mėnesį tokių respondentų buvo tik 19 procentų, o praėjusių metų kovą - 14 procentų.
Patriotinės vartotojų nuotaikos yra gana vangios - tik 17 procentų apklaustųjų pareiškė ketiną pirkti daugiau amerikietiškų prekių. Tarp jaunimo vyravo kosmopolitinės nuotaikos - tik 9 procentai jaunų amerikiečių mieliau renkasi vietos gamybos prekes nei užsienietiškas. NPD ataskaitoje pabrėžiama, jog aukštos benzino kainos kovo mėnesį išgąsdino amerikiečius labiau nei karo su Iraku pavojus ir tarptautinis terorizmas, ir paskatino JAV gyventojus susimąstyti apie būtinybę taupyti.
Naujausi oficialūs JAV ekonominiai duomenys taip pat byloja, jog vartotojų paklausa, laikoma pagrindiniu JAV ūkio plėtros varikliu, silpsta. Mažmeninės prekybos apimtys JAV vasario mėnesį sumenko 1,6 procento, o naujų namų statybos apimtys krito net 11 procentų.
ELTA