Nuo šių metų įsigaliojus griežtesniems aplinkos apsaugos reikalavimams transporto techninei priežiūrai ir remontui, naujienos susuko galvas vairuotojams, nes jas pateikusi Aplinkos ministerija (AM) nepasivargino žmonėms išsamiai paaiškinti kai kurių painių punktų.
Dauguma gyventojų savaip suprato punktą, esą naudojimui nebetinkamos senos padangos surenkamos nemokamai. Neįsiskaitę, jog nemokamai tokias atliekas ir antrines žaliavas gyventojai gali palikti tik atliekų surinkimo aikštelėse, jie veža padangas į autoservisus ir stebisi, kad už jų palikimą yra prašoma susimokėti.
Dar pernai AM pradėjo viešinti informaciją, jog 2008 metais servisai privalės po automobilių remonto likusias atliekas (taip pat ir padangas) iš vairuotojų priimti, o atliekas grąžinti savininkams, jeigu šie to pageidaus, galės tik užpildę perdavimo-priėmimo aktą.
Tą patį tvirtino ir Klaipėdos miesto savivaldybės Aplinkos kokybės skyriaus vedėja Daiva Berankienė. Anot jos, mokestis už padangų utilizavimą įskaičiuotas į jų kainą, būtent dėl to papildomų mokesčių servisai neturėtų imti.
Tik po to, kai kreipėmės į AM, prašydami sukonkretinti, ar iš tiesų visi servisai nebenaudojamas padangas iš žmonių privalo surinkti nemokamai, ministerija puolė pildyti informacijos spragas.
Savo interneto tinklalapyje valdininkai išplatino pranešimą, jog kai kuriems vairuotojams už minėtą paslaugą vis dėlto teks paploninti kišenes.
Žodžio „nemokamai“ nebuvo
Jau nuo ateinančio mėnesį žieminės automobilių padangos galės būti keičiamos vasarinėmis. Servisuose prasidės sezoninis darbymetis, ir jo metu gali kilti nesusipratimų dėl informacijos trūkumo.
„Nežinau, iš kur ištraukėte žodį „nemokamai“ - ministro pasirašytame dokumente jo nebuvo. Jeigu yra nesusipratimų, pasistengsime ministerijos interneto puslapyje viską paaiškinti“, - „Vakarų ekspresui“ sakė AM atstovas Audrius Naktinis.
Ir iš tiesų, praėjusią savaitę AM išplatino patikslinimą, kuriame rašoma, kad „remonto metu susidariusios atliekos, taip pat naudojimui nebetinkamos padangos neturi būti grąžinamos transporto priemonės savininkui, o už jų sutvarkymą turi mokėti pats savininkas“.
T.y. senų padangų palikimas servise nekainuos tik tiems vairuotojams, kurie pirks naujas padangas iš to paties serviso. Jeigu žmogus atsivežęs kitur pirktas padangas servise tik permontuos jas, už senų palikimą teks mokėti tiek, kiek paprašys servisas.
Taip yra todėl, jog už atliekų pridavimą utilizuoti servisams reikia mokėti.
Jau dabar uostamiesčio autoservisuose už vieną paliktą padangą prašoma nuo 5 iki 20 Lt.
Alternatyva - kelti kainas
Vieno Klaipėdos serviso savininkas Tomas Norvilas dienraščiui teigė, kad vienos padangos utilizavimas jo įmonei kainuoja 12 Lt. Paskaičiavęs išlaidas, jis nusprendė, kad iš vairuotojo už vienos padangos palikimą prašys 20 Lt.
Anot verslininko, įmonė naujomis padangomis neprekiauja, dar ir tai nulėmė surinkimo kainą.
„Žinoma, galime padaryti ir taip, kad senų detalių ir padangų surinkimas skambės lyg nemokama paslauga, tačiau tokiu atveju viską įskaičiuotume į kitas paslaugas, vadinasi, brangtų padangų permontavimas“, - svarstė T. Norvilas.
Dienraščio kalbinti kitų įmonių vadovai skeptiškai vertino AM sugriežtintą tvarką, kuri, anot jų, vargu ar padės išspręsti ekologines problemas.
Dar pernai servisų vadovai kalbėjo, kad pradėta ne nuo to galo. Esą valstybinių institucijų pareigūnai turėtų pirmiausia pažaboti garažų kooperatyvus, kurie transporto atliekas išmėto pakelėse, o ne kontroliuoti stambias bendroves, kurios ir taip yra prižiūrimos.
Vaida JUTKONĖ