• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo lapkričio 1-osios naujoji europinė etiketė turės būti priklijuota prie visų lengvųjų automobilių ir komercinės paskirties automobilių padangų, pagamintų po 2012 metų liepos 1 dienos. Standartinė etiketė turės būti pateikiama padangų gamintojo spausdintoje ir internete skelbiamoje reklaminėje medžiagoje.

REKLAMA
REKLAMA

Etiketėje bus pateikta informacija apie tris eksploatavimo parametrus. Du iš jų yra susiję su aplinka (energijos vartojimo efektyvumas ir riedėjimo triukšmas), o trečiasis – su sauga.

REKLAMA

Taigi naujasis ES reglamentas reikalauja, kad prie kiekvienos parduodamos padangos būtų priklijuota etiketė su nurodytu pasipriešinimu riedėjimui, išorinio riedėjimo triukšmo lygiu ir stabdymo keliu ant šlapios dangos.

Šia naujove siekiama dviejų tikslų: pirmiausia – suteikti vairuotojams objektyvią informaciją apie padangos eksploatavimo savybes, apie kurias visuomenė ne visada būna informuota; antra, padėti pagerinti padangų eksploatavimo savybes, skelbiant šią informaciją.

REKLAMA
REKLAMA

Žadama, kad ši plataus masto iniciatyva padės vartotojams geriau suprasti padangų poveikį jiems patiems ir bendruomenei saugos bei aplinkos požiūriu. Reglamentas ypač reikšmingas tuo, kad jame pirmą kartą pasaulyje reikalaujama nurodyti duomenis apie padangų energijos vartojimo efektyvumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kokia informacija nurodoma etiketėje? Etiketė bus panaši į tą, kurią vartotojai jau yra įpratę matyti ant buitinių prietaisų. Joje bus nurodyta padangos kokybės klasė pagal tris eksploatavimo parametrus: pasipriešinimą riedėjimui, kuris reiškia poveikį degalų sunaudojimui – nuo A iki G klasės; sukibimą su šlapia danga, kai yra matuojamas stabdymo kelias ant šlapios dangos – nuo A iki G klasės; išorinį riedėjimo triukšmą, matuojamą decibelais (dB).

REKLAMA

Siūlome išsamiau susipažinti su trimis eksploatacinių savybių kriterijais, nurodytais europinėje etiketėje.

Pasipriešinimas riedėjimui

Su kiekvienu rato apsisukimu padanga, veikiama savo masės, deformuojasi, kai susiliečia su kelio danga, todėl jos sudėtyje esančios medžiagos įkaista. Sumažinus šį šilumos susidarymą, galima sumažinti degalų sąnaudas, taigi ir šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų kiekį. Jėga, kliudanti automobiliui judėti į priekį, vadinama pasipriešinimu riedėjimui. Ji matuojama pagal sunaudotą energijos kiekį, nuvažiuojant tam tikrą atstumą. Kad įveiktų šį pasipriešinimą riedėjimui, padangos sunaudoja maždaug 20 procentų automobilio sunaudojamų degalų. Kitaip tariant, tai reiškia, kad vieną iš penkių pilnų bakų degalų sunaudoja padangos.

REKLAMA

Naujojoje etiketėje energijos vartojimo efektyvumą simbolizuos raidė spalvinėje skalėje po standartine Europos Sąjungos nustatyta energijos vartojimo efektyvumo piktograma.

Yra septynios energijos vartojimo efektyvumo klasės – nuo A, didžiausio efektyvumo, iki G, mažiausio efektyvumo, kurių reikšmė skiriasi tik tuo, kad sumontavus konkrečiame automobilyje visą A klasės padangų rinkinį degalų sąnaudas galima sumažinti iki 7,5 procento, palyginti su visu G klasės padangų rinkiniu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sukibimas su šlapia danga ir triukšmas

Kaip ir pasipriešinimas riedėjimui, sukibimas su šlapia danga išreiškiamas septyniomis efektyvumo klasėmis – nuo A (geriausias) iki G (blogiausias). Nors rezultatai gali svyruoti priklausomai nuo automobilio ir faktinių orų sąlygų, skirtumas tarp klasių reiškia, kad automobilio, kuriame sumontuotas visas A klasės padangų rinkinys, stabdymo kelias gali būti iki 30 procentų trumpesnis, palyginti su automobiliu, kuriame sumontuotas visas G klasės padangų rinkinys. Tai atitinka maždaug 18 metrų atstumą, stabdant 80 kilometrų per valandą greičiu važiuojantį automobilį iki visiško sustojimo.

Kadangi padangos prisideda prie transporto keliamo triukšmo, pasižyminčio didžiuliu neigiamu poveikiu, naujojoje etiketėje nurodytas padangos išorinio riedėjimo triukšmo lygis, o ne tas triukšmo lygis, kurį jaučia automobilyje sėdintis vairuotojas. Išmatuotoji vertė yra nurodyta decibelais (dB) ir vaizdiniu simboliu – viena, dviem ar trimis juodomis bangomis, priklausomai nuo triukšmo lygio atitikties ES standartui. Trys bangos reiškia, kad padangos keliamas triukšmas atitinka esamą ribą, dvi – kad padangos keliamas triukšmas yra 3 dB mažesnis už esamą ribą (priklauso nuo dydžio), arba dvigubai mažesnis už jam taikomą standartą, o viena banga reiškia, kad padangos keliamas triukšmas yra 6 dB mažesnis už esamą ribą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų