Išbandyti bei tiksliau įvertinti labai įvairius ir kartu labai skirtingus 35 automobilius, dalyvaujančius tradiciniame, jau septynioliktą kartą surengtame „Metų automobilio 2014” konkurse, pajusti ne tik jų privalumus, bet ir skirtumus, padeda bandymuose į kuro bakus pilami vienodi degalai ir vienodos, saugiausios žieminės padangos, teigiama pranešime spaudai.
Jau daugelį metų padangomis aprūpina „Continental“ - vienas iš keturių pasaulio padangų gamybos lyderių ir vienas iš trijų didžiausių įvairių komponentų ir agregatų automobilių gamintojams tiekėjų.
Padangos keičia automobilį – tuo ne sykį galėjo įsitikinti ir Lietuvos „Metų automobilio“ konkurso vertinimo komisijos nariai.
Vienodi automobiliai, apauti to paties gamintojo, tačiau skirtingų tipų padangomis, kelyje gali atrodyti tarsi tarpusavyje neturintys nieko bendro. Bene geriausiai tuo buvo galima įsitikinti pernai, „Nemuno žiedo“ trasoje bandant konkursui pateiktus „Toyota GT 86“ ir „Subaru BRZ“. Šie du sportiški kupė yra identiški, tačiau vienas jų buvo su dideliam greičiui pritaikytomis žieminėmis „Continental ContiWinterContact TS 810“ padangomis, o kitas – minkšto mišinio „ContiVikingContact 5“.
Važiuojant šlapiu asfaltu, „greitos“ žieminės padangos leido efektyviai mėgautis išskirtinėmis automobilio valdymo galimybėmis, tačiau minkštosios žiedinėje trasoje nuolat slydo. Pastarosios buksavo, net įjungiant ketvirtąją pavarą, tačiau dėl to kaltinti galima nebent netinkamai parinktas padangas. Situacija visiškai pasikeistų abiems automobiliams važiuojant žiemos keliu – ledo arba sniego danga. Tuomet minkštosios „ContiVikingContact 5“ tikrai nepaliktų šansų „ContiWinterContact TS 810“ padangoms.
Lietuvos „Metų automobilio“ konkursuose siekiama kiek įmanoma suvienodinti visų pretendentų galimybes, todėl vienas iš prioritetų yra visus automobilius aprūpinti vienodomis padangomis. Tuo rūpinasi renginio partneriai – padangų gamintojai. Dar 1997 metais tai buvo olandų „Vredestein“, vėliau jo vietą užėmė „Uniroyal“, o dabar – motininė pastarosios markės kompanija „Continental“.
Žinoma, dėl ratų matmenų įvairovės neįmanoma visiems automobiliams pasiūlyti to paties modelio padangų. Pavyzdžiui, šiemet pristatoma „Nissan Micra“ turi 15 colių, o „Opel Insignia Country Tourer“ – 20 colių dydžio ratus. Be to pasitaiko atvejų, kad kai kurie automobiliai konkurse pristatomi su kitų gamintojų padangomis.
Linas Butkus, vienas ilgamečių „Metų automobilio“ komisijos narių, tvirtina, kad dažniausiai tai būna minusas pristatomam automobiliui. Pasak jo, dabartiniai „Continental“ padangų modeliai tikrai konkurencingi. Jie labai gerai subalansuoti važiavimui įvairiomis sąlygomis, be to rieda tyliau už daugumą konkurentų. Todėl automobilis su tinkamai parinktomis padangomis gali pasirodyti geriau valdomas, tyliau ir net minkščiau važiuojantis.
„Būtent dėl šių aplinkybių bet kuris patyręs vairuotojas, lipdamas į bandomą automobilį, pažiūri, kokiomis padangomis šis „apautas“, – pastebi L. Butkus. – Jis turi įvertinti, kokio tipo padangos tai yra, koks yra nustatytas maksimalus jų greitis. Nes tai didele dalimi nulemia automobilio elgesį, pasiekus kad ir 50 km/val. greitį.“