• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paaugliai skuba į „karą“ keliuose

Svajonė, verta mirties?

Niekas nesuskaičiuos, kiek paauglių dega aistra kuo greičiau vairuoti motorolerį, motociklą ar automobilį ir šią savo svajonę įgyvendina, nors ir slapčia. Tokie skaičiai nežinomi, kol neįvyksta baisi nelaimė. Tačiau pagal avarijas, kurios baigėsi tragiškai, galima daryti išvadą, kad tokių paauglių yra nemažai. Ir ne visi prie vairo sėda suaugusiems nežinant.

Niekas nesuskaičiuos, kiek paauglių dega aistra kuo greičiau vairuoti motorolerį, motociklą ar automobilį ir šią savo svajonę įgyvendina, nors ir slapčia. Tokie skaičiai nežinomi, kol neįvyksta baisi nelaimė. Tačiau pagal avarijas, kurios baigėsi tragiškai, galima daryti išvadą, kad tokių paauglių yra nemažai. Ir ne visi prie vairo sėda suaugusiems nežinant.

REKLAMA

Vietoj talkos – žūtis

Skaudžiausia, kai įgyvendinta paauglių aistra vairuoti baigiasi tragedija. Tokį skausmą dabar išgyvena Medžvalakių kaime (Biržų r.) gyvenanti daugiavaikė šeima. Likimas jai nepagailėjo šiurpaus išbandymo: vietoj to, kad šeima džiaugtųsi ką tik gimusiu šeštuoju kūdikiu, teko laidoti vyriausią šeimos atžalą – 14 metų sūnų. Kai šis žuvo per visureigio avariją, motina su naujagimiu dar tebebuvo gimdymo namuose.

Galima liūdnai teigti, kad Biržų „Kaštonų“ pagrindinės mokyklos aštuntokas mirtį prisišaukė. Mat jis pats vairavo visureigį „Toyota Land Cruiser“, kurio nesuvaldė ir žuvo.

REKLAMA
REKLAMA

Nelaimė Širvėnos seniūnijoje, ties Obelaukių kaimu, įvyko vasariškai gražaus rugsėjo sekmadienio vidurdienį, kai daugelyje Lietuvos vietų žmonės dalyvavo bulviakasiuose.

REKLAMA

Bulves kasti tądien turėjo ir 14-metis, neretai eidavęs į talkas pas pažįstamus žmones. Paauglys buvo sutaręs tądien padirbėti pas netoliese gyvenančią moterį. Tačiau berniukas, dviračiu mindamas į talką, sutiko pažįstamą vietos ūkininką V. K. (55 m.), su kuriuo neretai bendraudavo, ir tėčiui telefonu pranešė, kad vietoj jo eis bulvių kasti sesutė, o jis patalkininkausiąs ūkininkui prie technikos. Tuo metu tėtis dirbo miške, sūnaus pasirinkimui jis neprieštaravo.

REKLAMA
REKLAMA

O kai vyras jau iš miško važiavo namų link, jis staiga pamatė į šalikelės pievą nulėkusį ir apvirtusį to ūkininko V. K. visureigį. Blogos nuojautos kamuojamas daugiavaikis tėvas sustojo avarijos vietoje ir tuoj pat išgirdo, kad čia ką tik žuvo jo sūnus, pats vairavęs visureigį.

Skirtingos tiesos Netoliese bulves kasę žmonės teigė matę žvyrkeliu pravažiavusį visureigį ir tuoj išgirdę didelį trenksmą. Supratę, kad įvyko avarija, jie nuskubėję arčiau. Visureigis pievoje buvo apvirtęs ant šono, o po juo – pažįstamas paauglys, persisvėręs per langą ir prispaustas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai buvo paskutinė šio berniuko kelionė.

Avarijos vietoje kalbėta, kad nelaimėlis greičiausiai būtų nežuvęs, jeigu būtų prisisegęs saugos diržą. Užvirė diskusija ir apie tai, kad paauglys išvis neturėjo teisės sėsti prie visureigio vairo.

Policijos pareigūnai, išplatindami pranešimą apie avariją, visureigiui lėkus nesaugiu greičiu, paskelbė, kad 14-metis mašiną iš ūkininko V. K. buvo paėmęs savavališkai – pavogęs. Žuvusiojo tėvai stojo piestu prieš tokią versiją – esą sūnus net tėvo mopedo neimdavęs be leidimo, o čia – galingą džipą šviesmečiu nuvaręs!

REKLAMA

Visureigio savininkas ir jo žmona aiškino, kad jų automobilis prieš kelias dienas buvo paliktas vieno gyventojo kieme Devynbalsių kaime, nes tuo metu nebuvę kam parvažiuoti džipu į namus. Kartu buvo palikti ir mašinos rakteliai, jeigu reikėtų kieme ją patraukti. Lemtingąją dieną tas gyventojas su talka kasė bulves, tad ūkininko visureigį išties perstatė į kitą vietą. Esą raktelis po to likęs įkištas mašinoje. Štai tuomet greičiausiai pasivažinėti ir sumanęs 14-metis.

REKLAMA

Tačiau tokia versija netikintys žuvusiojo tėvai įsitikinę, kad jų sūnus tikrai nevogė mašinos, o paprasčiausiai buvo paprašytas parvairuoti ją į ūkininko kiemą. Tik esą kas dabar tai prisipažins, kai atsakomybė irgi gresia...

Ar bus nustatyta tikroji tiesa, paaiškės po atlikto išsamaus tyrimo. O kol kas aišku tik viena: nei pats, nei suaugusiųjų paprašytas 14-metis neturėjo teisės sėsti prie automobilio vairo, net jeigu jau ir mokėjo vairuoti. Įvairia technika labai domėjęsis paauglys automobiliu nuskriejo į mirtį. Kaime dar ir šiomis dienomis vis aptarinėjamas šis itin skaudus įvykis, nutraukęs darbštaus, paslaugaus, malonaus vaikinuko gyvenimą. Ir niekas jau nesidžiaugia, kad paauglys, žinant jo tėvams, anksti pradėjo sėsti prie savadarbio traktoriaus vairo, idant statinę vandens karvėms į ganyklą nutemptų...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pavogė ir pražudė

Labai panašus atvejis prieš keletą metų įvyko Suvalkijoje, Kazlų Rūdoje. Tik žuvo ne pats 14-metis vairuotojas, o jo nemokšiškai vairuotu automobiliu partrenktas dviratininkas, miestelio kultūrinio gyvenimo pažiba, žinomas medinių kryžių drožėjas Jurgis K. (75 m.).

Tuo metu 14-metis Deividas gyveno vaikų globos namuose ir buvo pabėgęs iš jų. Bėglį priglaudė vienas jo motinos pažįstamas. Šis ne tik nepranešė į globos namus, kur yra vaikas, bet ir kartu su nepilnamečiu išgerdavo.

REKLAMA

Lemtingąją dieną Deividas, turėdamas pinigų, degtine vaišino ir 2 bendraamžius savo draugus. O kai Deividas liko vienas, jį traukė „žygdarbiai“. Girtas berniukas pavakare atsidūrė prie vienos įmonės ir, jos kieme radęs neužrakintą automobilį su spynelėje paliktu rakteliu, įsėdo ir užvedė variklį.

Anot Deivido, tuokart jis mašiną vairavo pirmą kartą gyvenime. Tad net nekeista, kad vairuoti nesisekė: pirmiausia mašina atsimušė į pastato sieną, bet pavyko išsisukti iš keblios situacijos ir leistis toliau – pas draugą į netolimą kaimą.

REKLAMA

Bet sėkminga paauglio kelionė tetruko vos kelias minutes. O tada – mirtinas smūgis nesugebėtu suvaldyti automobiliu į ta pačia kryptimi važiavusį dviratininką.

14-metis po šio įvykio buvo teisiamas. Bet ne dėl pražudyto dviratininko, nes už avarijas mūsų įstatymais numatyta kaltininko atsakomybė tik nuo 16 metų, o dėl mašinos vagystės.

Jaunimas įžūlėja

Beje, kai tik minėtas Deividas padarė mirtiną avariją, būdamas girtas ir neturėdamas teisės vairuoti, žiniasklaidoje vyko aktyvios diskusijos, ar nereikėtų pataisyti Baudžiamąjį kodeksą (BK) – už mirtinas avarijas numatyti atsakomybę ir vos 14 metų jau turintiems avarijų kaltininkams. Mat 14 metų nusikaltėliai jau stoja prieš teismą už vagystę, svetimo turto sunaikinimą, reketą, plėšimą, seksualinį prievartavimą, išžaginimą, sunkų sveikatos sutrikdymą, nužudymą, transporto priemonių sugadinimą, bet tik ne už eismo įvykį. Taigi 16 metų neturintis mirtinos avarijos kaltininkas šiuo metu visiškai niekaip neatsako už tai, kaip ir už neatsargų gyvybės atėmimą. Turbūt BK leidėjams kadaise net į galvą nešovė, kad, sakykime, 15, 14 metų ar net jaunesnis vaikas gali sukelti tokį eismo įvykį, per kurį žūtų žmogus. Tačiau gyvenimo tempai spartėja ir įvairaus plauko nusikaltėliai jaunėja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai liudija ir Europos draudimo bendrovės „Ergo Insurance“ žalų administravimo ekspertai. Anot jų, šių metų vasarą, kaip ir pernai, labai padaugėjo avarijų, o kartu – dėl pačių jauniausių, nepatyrusių vairuotojų kaltės. Mat jaunesni nei 20 metų vairuotojai šių metų vasarą sukėlė net 60 proc. daugiau eismo įvykių nei pernai vasarą ir beveik net 3 kartus daugiau nei 2012-ųjų vasarą.

„Būtent šios kartos vairuotojai ateityje lems pagrindines avaringumo tendencijas, todėl į šiuos skaičius derėtų atkreipti ne tik pačių jaunų vairuotojų, bet ir už jų rengimą atsakingų specialistų dėmesį”, – sakė Audrius Pilčicas, draudimo kompanijos atsakingas atstovas. – Skaudžių nelaimių kelyje prevencijai reikalingas ne tik geras kelių eismo taisyklių žinojimas, tinkamai išlavinti vairavimo įgūdžiai, bet ir didesnis atsakomybės jausmas.“

REKLAMA

Tad kol kas, vertinant paauglių padarytų mirtinų avarijų gausą pastaraisiais metais (žr. skyrelyje „Tik faktai“), belieka pranašauti, kad kruvinas ir šiurpus „karas" keliuose dar ilgai nesibaigs, nes į jį nuolat įsijungia vis jaunesni „kariai“.

Tik faktai:

Rugsėjo pradžioje Rokiškio rajone avariją sukėlė automobilį neleistinai vairavusi 14-metė – mašinai nuvažiavus nuo kelio ir trenkusis į medį, sunkiai nukentėjo kartu važiavęs paauglys.

REKLAMA

Šių metų liepą Ukmergės rajone žuvo pas močiutę vasarojęs vos 11 metų berniukas, neleistinai vairavęs keturratį motociklą, jo nesuvaldęs lauko keliuke ir apvirtęs.

2013-ųjų birželį sunkias traumas per avariją Pakruojo rajone patyrė 11 metų berniukas, panūdęs pasivažinėti kartu su savo 15 metų pusbroliu, kuris nugvelbė tėvo automobilio raktelius ir sėdo prie mašinos vairo, bet spaudė labai dideliu greičiu ir mašinos kelyje nesuvaldė.

REKLAMA
REKLAMA

2012-ųjų birželį Vilkaviškio rajone avariją padarė girtas prie mašinos vairo sėdęs 17 metų vaikinas, vežęs 3 girtus suaugusiuosius, jų paprašytas; nesuvaldytam automobiliui trenkusis į pakelės medį, žuvo jaunojo vairuotojo mama.

2012-ųjų vasarį Druskininkuose žuvo 16 metų paauglys, vairuodamas keturratį, kurio dar neturėjo teisės vairuoti.

2011 metų rugsėjį Kauno rajone žuvo 16 metų vaikinas, neleistinai vairavęs motociklą „Suzuki“, kai šis nesuvaldytas susidūrė su krovininiu automobiliu.

2010-ųjų rugsėjį prie Kalvarijos (Marijampolės apskr.) girtas 16 metų dešimtokas neleistinai vairavo motociklą „Minsk“ ir, šiam susidūrus su krovininiu automobiliu, pražudė kartu važiavusį savo geriausią draugą, bendraklasį (15 m.).

Irena Zubrickienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų