Žadėta, kad matuokliai taip, kaip turi, pradės veikti birželį, bet susipešė dvi konkuruojančios ir kelių direkcijos užsakymus vykdančios įmonės. Kaltina viena kitą netinkamai atliktais darbais, o patikrinti, kuri teisi, Lietuvoje nebėra kam.
Todėl gali būti, kad ginčai tęsis ir teismuose, o greitį višijantys vairuotojai ir visą vasarą galės toliau lakstyti nebaudžiami.
Lietuvoje veikia tik dvi laboratorijos, kurios gali atlikti metrologinę patikrą. Konkursą laimėjusi įmonė „EKS tyrimų laboratorija“ pareiškė, kad faktiškai konkurencinė įmonė „Vilniaus metrologijos centras“, kuri kūrė tos patikros metodologiją, paliko ten netikslumų. O dėl jų vairuotojai nustatytą viršytą greitį galėtų ginčyti teisme.
„Kompanija, kuri pasirašė sutartį, ji informavo mus, kad pagal tą metodiką nebus galima nustatyti tikslios patikros arba jis bus neleistinose ribose dar net nepradėjus nustatinėti, mes gausim neigiamas išvadas dėl metodikos netikslumo. Mes nesam profesionalai, kurie galėtų nustatyti, o kas iš šių šalių teisiausias“, - sakė laikinasis direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.
Kol dvi įmonės pešasi, bus atliekamas auditas. Ginčus tikimasi išspręsti per vasarą.
Ruožų, kuriuose veikia tokie sektoriniai vidutinį greitį matuojantys įrenginiai, yra 25. Visgi vairuotojų, kurie nebijo nei matuoklių, nei pareigūnų, nei žūties, dabar šimtai tūkstančių.
Pagautų greitį viršijančių per pastaruosius 6 mėnesius buvo 32 tūkstančiais daugiau nei pernai pirmą pusmetį.