2013 m. pavasarį vykdytos reprezentatyvios apklausos metu Lietuvos gyventojų buvo prašoma įvardyti, kuri įmonė, jų nuomone, šiuo metu turi geriausią reputaciją. Daugiausia apklaustųjų trečius metus iš eilės geriausią reputaciją turinčia įmone įvardijo mažmeninės prekybos tinklą MAXIMA LT (8 proc. respondentų). Tyrimo aukščiausiose pozicijose jau šeštus metus išlieka gėrimų gamintoja „Švyturys – Utenos alus“ (2 vieta, 5,1 proc.).
Į trečiąją vietą iš devintosios per metus pakilo finansines paslaugas teikiantis „Swedbank“ (3,8 proc.). Geriausios reputacijos dešimtuko viduryje rikiuojasi labai artimus rezultatus pasiekusios įmonės: „Bitė Lietuva“ (3 proc.), „Kalnapilis“ (3 proc.), „Iki“ (2,9 proc.), „Tele2“ (2,9 proc.), Teo LT (2,7 proc.) ir „Omnitel“ (2,7 proc.). Reputacijos indekso dešimtojoje vietoje pirmą kartą atsirado „Rokiškio sūris“ (2 proc.). „Kaip ir kasmet, atlikome reprezentatyvų šalies gyventojų tyrimą. Apklausėme daugiau nei 1000 gyventojų 65 atrankinėse vietose visoje Lietuvoje.
Gauti rezultatai rodo, kad bendrovių reputacija gyventojų akyse mažai keičiasi, geriausią reputaciją turinčios bendrovės ją išlaiko ir toliau. MAXIMA LT ir „Švyturys – Utenos alus“, gyventojų nuomone, kiek labiau išsiskiria, o toliau einančių bendrovių reputacijos vertinimo rezultatai labai panašūs“, – teigė apklausą atlikusios bendrovės „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas. „Reputacijos indeksas rodo vėl stiprėjančias telekomunikacijos ir bankų sektoriaus įmonių pozicijas.
Tačiau stabiliai aukštą gyventojų pasitikėjimą toliau išlaiko gėrimų gamintojai ir prekybos tinklai. Lyginant visų nuo 2006 metų atliktų tyrimų rezultatus, galima matyti, kad indekse išlieka pagrindinis, mažai kintantis įmonių branduolys. Laiku pradėtos ir nuosekliai tęsiamos įmonių investicijos į reputaciją, socialinės atsakomybės veiksmus sukuria ilgalaikį poveikį ir išlaiko didelį vartotojų pasitikėjimą“, – tyrimo rezultatus komentuoja „BVRG Burson-Marsteller“ direktorius Jonas Blinstrubas. Anot J. Blinstrubo, teigiamos reputacijos bendrovė nesukurs vien deklaratyviais pareiškimais – reikia konkrečių veiksmų.
Formuojant gerą reputaciją svarbu pradėti nuo vidinių įmonės atributų. Kai įmonė sustyguoja savo veiklą pagal principus, kurie nesikerta su etikos normomis ir neša naudą ne tik jai, bet ir visuomenei, tada galima kalbėti apie tvirtą reputacijos pagrindą, ant kurio galima „statyti“ papildomas reputacijos stiprinimo priemones. Vykdomi nuoseklūs bei tęstiniai veiksmai užtikrina pirmaujančias vietas bendrovių reputacijos tyrime.