„Paskaičiavome, jog per penkiolika metų pusę savo spektaklių parodėme užsienyje. Ne kartą esu sakęs, jog negastroliuodami tiesiog neišgyventume bei negalėtume rodyti spektaklių Lietuvos publikai. Taigi, mums tiesiog būtina gastroliuoti“, - teigia teatro meno vadovas bei režisierius O. Koršunovas.
Pasak režisieriaus, tokios intensyvios gastrolės, į kurias įtraukti tiek naujausias teatro pastatymas „Žuvėdra“, tiek antrą dešimtį skaičiuojanti „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“, teatrui būtinos net tik finansine prasme.
„Šiuolaikinis teatras negali egzistuoti be festivalinio gyvenimo. Aišku, gali egzistuoti kaip lokalus ar komercinis reiškinys, tačiau teatras, turintis ambiciją save reflektuoti kaip meno reiškinį, dabartiniame Pasaulyje nebegali būti lokalus. Gastrolės mus palaiko ne tik finansiškai, bet ir kūrybiškai. Kiekviena kelionė lyg nauja spektaklio premjera: nauja publika, nauji vertinimai, naujos patirtys“, - pasakoja O. Koršunovas.
Skrydis į Izraelį – jau rytoj
Pirmoji stotelė – Tarptautinis Shakespeare`o festivalis Tel Avive (Izraelis), skirtas 450-osioms Shakespeare`o gimimo metinėms bei Cameri teatro 70-ąjam jubiliejui paminėti. Šiemet festivalio organizatoriams pavyko pakviesti trupes iš Gruzijos, Slovėnijos, Rumunijos bei Didžiosios Britanijos. Vilniečiai pristatys „Įstabiąją ir graudžiąją Romeo ir Džuljetos istoriją“.
„Nors kartą jau lankėmės Izraelyje, tačiau ši šalis ir jos publika nėra mums gerai pažįstami. Todėl ten gastroliuoti tik dar įdomiau. Kiekviena šalis turi tam tikrus ypatumus“, - pasakoja režisierius, prisiminęs ketverių metų įvykius, kuomet „Vasarvidžio nakties sapnas“ buvo pristatytas Jeruzalėje.
Vėl mėgins įveikti Kinijos publiką
6-toji Teatro olimpiada Piekine (Kinija) – tai kas ketveri metai vis kitame Pasaulio krašte vykstantis festivalis, įkurtas kaip idealoginių, kultūrinių bei kalbos skirtumų nepaisanti teatrinių mainų platforma. Šiemet jos programoje – net 45 spektakliai, tarp kurių autorių galima atrasti tokius garsius vardus, kaip Michaelis Thalheimeris, Tadashi Suzuki, Eugenio Barba, Robertas Wilsonas ar Andrew Loyd`as Webberis.
„Pastarajį kartą Pekine susidūrėme su itin keista publikos reakcija. Didelėje salėje, talpinančioje keletą tūkstančių žiūrovų, publika sėdėjo kaip suakmenėjusi, nerodydami jokių emocijų. Aišku, aktoriai nepratę prie tokios reakcijos. Dainius Kazlauskas neapsikentęs tiesiog pakėlė Gytį Ivanauską už pakarpos, išėjo į patį scenos priekį ir pasakė: „Štai, žiūrėkite, Romeo!” Net ir tada nesusilaukėme jokios reakcijos. Finale, žinoma, buvo aplodismentai. Žiūrėsime kaip bus rodant „Hamletą“, - kelionę į Kiniją prisimena O. Koršunovas.
Prancūzijoje – net penki „Dugne“ spektakliai per tris dienas
OKT/Vilniaus miesto teatro gastroles Prancūzijoje jau galima skaičiuoti dešimtimis, tarp kurių – keletas didelių turų bei aštuoni spektakliai, pristatyti pagrindinėje Avinjono festivalio programoje. Kasmet teatro planuose atsiranda bent viena stotėlė Prancūzijoje. Šiemet – „Dugne“, pristatomas NEXT festivalyje.
„Prancūzija yra bene labiausiai atkreipusi dėmesį į mūsų teatrą. Per penkiolika gyvavimo metų esame išvažinėję visą šalį. Visgi, daugiausia lėmė Avinjono festivalis ir ten pristatyti spektakliai. Vienu metu šis festivalis buvo pagrindinis mūsų teatro koprodiuseris. Tad draugystė su prancūzais labai sena. Jiems patinka mūsų teatras, ir tuo mes įsitikinome iš žiūrovų reakcijų“, - teigia režisierius.
NEXT festivalis – tai didelis teatrinis įvykis, vienu metu 13 skirtingų Prancūzijos miestų pristatantis 39 teatro bei šokio pasirodymus. Pasak O. Koršunovo, toks festivalio organizavimo principas yra nesunkiai paaiškinamas.
„Iš esmės, visoje Prancūzijoje nuolatos vyksta vienas didelis teatro festivalis. Atvykus į bet kokį mažą miestelį pamatysi du dalykus – fantastišką gotikinę katedrą ir teatrą, kurio programoje apstu garsiausių užsienio teatrų gastrolių. Kultūra ten yra labai dotuojama, kaip visuose civilizuotuose kraštuose. Kita vertus, ir žmonių mentalitetas toks“, - teigia O. Koršunovas.
„Paskutinė Krepo juosta“ – naująjį Europos teatrą pristatančiame festivalyje
NET festivalis, kasmet rengiamas Maskvoje (Rusija) – tai naujojo Europos teatro festivalis, pristatantis tai, kas šiuo metu novatoriškiauskia Europoje. Tarp dalyvių – teatro režisieriai iš Vengrijos, Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Italijos. Šiemet OKT/Vilniaus miesto teatras pristatytis spektaklį „Paskutinė Krepo juosta“. Pasak režisieriaus, tai ne vienintelis jų teatro spektaklis, tiesiog privalantis būti šio festivalio programoje.
„Manau, jog „Žuvėdra“ čia suskambėtų labai garsiai. Tokia Čechovo interpretacija jiems būtų ir labai netikėta, ir kartu įsiterpianti į jų festivalio, pristatančio naująjį Europos teatrą, kontekstą. Tikiuosi, jog kitais metais ji bus festivalio programoje“, - apie ateinančių metų festivalį kalba O. Koršunovas.
Katalonams pristatys visą trilogiją
Daugiau nei mėnesį trunkantį gastrolių maratoną užbaigs „Žuvėdros“ pristatymas Žironoje (Ispanija) rengiamame festivalyje „Temporada Alta“. Katalonų publika bus vieni iš nedaugelio, turėję galimybę pamatyti visą O. Koršunovo trilogiją chronologine tvarka – taip, kaip ją ir rekomenduoja žiūrėti pats režisierius. Užpernai festivalyje pristatytas „Hamletas“, pernai – „Dugne“, šiemet – „Žuvėdra“.
„Mes nuolatos domimės tuo, kuo užsiima OKT/Vilniaus miesto teatras. Katalonams režisierius Oskaras Koršunovas ir jo aktoriai – tai visų pirma meninė kokybė, kurią jie pamatys scenoje. Todėl kiekvienas naujas šio teatro pastatymas yra labai laukiamas Žironoje. Neveltui per pastaruosius ketverius metus pristatėme keturis OKT/Vilniaus miesto teatro spektaklius“, - teigia Narcis Puig, vienas iš festivalio „Temporada Alta“ programos sudarytojų.
„Nebeįsivaizduoju OKT kaip lokalaus ir uždaro teatro. Mes visada buvome ir čia, ir ten. Jau nebe pirmą kartą tenka vidurį sezono nutraukti spektaklius Lietuvoje bei išvykti mėnesiui ar dar ilgiau. Tai lyg natūrali apytaka“, - užbaigia O. Koršunovas, jau besirengiantis rytdienos kelionei į Izraelį.
OKT/Vilniaus miesto teatro inf.