Pavyzdžiui, galbūt žmogus išskrido į labai tolimą užsienį, tačiau užsimiegojęs ar per skubėjimą kur nors oro uoste paliko savo lagaminą, kuris didesnės vertės neturi. Tikėtina, kad tokiu atveju nebūtinai visi savininkai ieškos pasimetusio bagažo.
Tačiau ką su tokiais lagaminais daro oro uostai? Ar gali būti, kad juos pardavinėja visiškai pigiai bet kuriam panorėjusiam?
Lagaminų su bagažu išpardavimas po 1,99 euro?
Šiomis dienomis socialiniame tinkle vartotojai galėjo pastebėti paskyros, kuri vadinasi „Oro uosto sandėlis“, skelbimą arba reklamą, kuriame siūloma įsigyti „lagaminą su bagažu tik už 1,99 euro“.
„Vilniaus tarptautiniame oro uoste pardavimas paprastų lagaminų, saugomų ilgiau nei 6 mėnesius. Remiantis taisyklėmis, jie turėtų būti sunaikinti, tačiau mes pasiūlėme juos įsigyti už tik 2 eurus.
Jei norite gauti visą informaciją ir dalyvauti akcijoje, spustelėkite mygtuką „Užsisakyti dabar“ ir atsakykite į kelis klausimus“, – rašoma skelbime (kalba netaisyta).
Vis dėlto paspaudus skelbimą vartotojas nukreipiamas į svetainę, kuri, nors ir naudoja Vilniaus oro uosto logotipą, tačiau nieko bendro su juo neturi ir veikia kažkur iš užsienio.
Tačiau svetainėje susidaro įspūdis, kad joje nuolat kažkas apsilanko ir „nusiperka ką tik pamestą lagaminą“, taip pat publikuojami neva tai jau padariusių žmonių „atsiliepimai“.
Vis dėlto, geriau tokiais pasiūlymais nesigundykite, nes tai – sukčių spąstai.
Lagaminus „pardavinėja“ sukčiai
Tai patvirtina ir bendrovės „Lietuvos oro uostai“ atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas.
„Jau ne pirmą kartą matome, kad labai panaši ir visiškai melaginga informacija yra platinama būtent socialiniuose tinkluose. Šią informaciją iškart paneigėme savo paskyrose, taip pat pranešėme socialinio tinklo administratoriams, kad informacija būtų panaikinta“, – komentavo T. Vasiliauskas.
Jo teigimu, beveik identiškais metodais veikiama ir gretimose valstybėse, kur taip pat bandoma apsimesti oro uostų paskyromis ir skleisti tokią informaciją.
„Netikri tinklalapiai dalijasi melaginga informacija apie neva parduodamus pamestus bagažus, ragindami atidaryti klaidinančius tinklalapius.
Lietuvos oro uostai tokių paslaugų neteikė, neteikia ir neteiks. Raginame žmones būti budriais, nespausti neaiškių nuorodų bei saugoti savo asmeninius duomenis“, – įspėjo bendrovės atstovas.
Kas iš tikrųjų daroma su paliktais lagaminais ir jų turiniu
T. Vasiliauskas paaiškino, kad oro uostose visi rasti asmeniniai keleivių daiktai yra registruojami ir saugomi pusę metų.
Kai baigiasi saugojimo laikotarpis, per kurį darbuotojai neranda daikto savininkų arba jie patys neatsiranda, tuomet sprendžiamas tolesnis pamesto daikto ar daiktų tvarkymo būdas.
„Pavyzdžiui, jei pamestas, paliktas lagaminas su jame esančiais daiktais, jame esantys daiktai, priklausomai nuo turinio, yra išskirstomi pagal kategorijas: tekstilė, plastikas, drabužiai, elektronika, popierius, maisto produktai.
Išskirsčius daiktus pagal kategorijas, jie yra arba utilizuojami pagal atitinkamas medžiagų sunaikinimo sutartis, arba perduodami labdarai, pavyzdžiui, drabužiai“, – nurodo oro uostų atstovas.
Jis patikino, kad tokie vertingi daiktai, kaip papuošalai ar pinigai, yra perduodami Valstybinei mokesčių inspekcijai tvarkyti toliau.
„Keleiviai, kurie mano ar žino, jog pametė daiktą būtent oro uoste (ne lėktuve), gali skambinti bendru informacijos telefonu, kuris rodomas kiekvieno oro uosto interneto puslapyje, ir taip susigrąžinti savo daiktus“, – paragino T. Vasiliauskas.