Pirmadienį Nacionalinė transporto saugos valdyba (NTSB) pateikė pastabas netrukus po to, kai aviakompanijos „Alaska Airlines“ ir „United Airlines“ atskirai pranešė, kad kai kurių kitų savo lėktuvų „Boeing 737 Max 9“ plokštėse – arba durų kaiščiuose rado atsilaisvinusių dalių.
„Nuo šeštadienio, kai pradėjome preliminarius patikrinimus, aptikome atvejų, kurie, atrodo, susiję su durų kaiščio montavimo problemomis, pavyzdžiui, varžtais, kuriuos reikėjo priveržti“, – nurodė Čikagoje įsikūrusi „United Airlines“.
Tuo metu „Alaska Airlines“ teigė, kad pradėjus tikrinti jos „Boeing 737 Max 9“, pirminiais technikų pranešimais, kai kuriuose orlaiviuose buvo pastebėta atsilaisvinusių detalių.
Daugiau kaip 200 lėktuvų
Tyrėjų ir oro linijų bendrovių išvados didina spaudimą JAV lėktuvų gamintojai „Boeing“, kad ši imtųsi spręsti problemas, išaugusias po to, kai praėjusio penktadienio vakarą lėktuve, skridusiame 4,8 tūkst. m aukštyje virš Oregono valstijos, nuo vietos, skirtos įmontuoti avarines duris, atitrūko kaištis ir iškrito salono šone esanti plokštė.
„Boeing“ antradienį sušaukė visų darbuotojų nuotolinį susirinkimą saugos klausimams aptarti.
Bendrovė, kuri per daugelį metų turėjo problemų su įvairiais lėktuvais, pažadėjo padėti pašalinti visus trūkumus, kuriuos oro linijos nustatys tikrindamos savo „Boeing 737 Max 9“ lėktuvus.
„Boeing“ klientams visame pasaulyje yra pardavusi daugiau kaip 200 šio modelio lėktuvų, tačiau šeštadienį Federalinės aviacijos administracijos (FAA) įsaku 171 iš jų buvo nutupdyti, kol bus galima patikrinti ir, jei reikia, sutvarkyti durų kaiščius.
NTSB pirmininkė Jennifer Homendy (Dženifer Homendi) teigė, kad valdyba tiria, ar „Alaska Airlines“ lėktuvui penktadienį kylant iš Portlando jau trūko keturių varžtų, ar jie ištrūko, jos žodžiais, smarkaus, sprogstamo dekompresijos įvykio metu.
Lėktuvo vidus buvo smarkiai apgadintas, tačiau pilotams pavyko grįžti į Portlandą ir saugiai nusileisti. Pareigūnų teigimu, 171 keleivis ir šeši įgulos nariai rimtai nenukentėjo.
Pamesta durų plokštė buvo rasta sekmadienį netoli Portlando, vieno namo kieme. NTSB pareigūnai sakė, kad ji bus išsiųsta į agentūros laboratoriją Vašingtone išsamiam tyrimui, kuris gali padėti tiksliai nustatyti, kodėl atsilaisvino kaištis.
Įspėjamieji slėgio sistemos signalai
Nuo savaitgalio „Alaska Arlines“ ir „United Arlines“ dėl patikrinimams nutupdytų lėktuvų atšaukė šimtus skrydžių. Pirmoji bendrovė savo lėktuvų parke turi 65 „Boeing 737 Max 9“, o antroji – 79. Oro bendrovės laukė iki pirmadienio, kol „Boeing“ ir FAA parengė instrukcijas jų lėktuvų patikrai.
Lėktuvas, kurį penktadienį ištiko minėtoji nelaimė, yra visiškai naujas, pradėtas eksploatuoti lapkritį. Po to, kai trijų skrydžių metu užsidegė kabinos slėgio sistemos įspėjamoji lemputė, „Alaska Arlines“ nutraukė skrydžius juo per Ramųjį vandenyną į Havajus.
Kai kurie aviacijos ekspertai kėlė klausimą, kodėl bendrovė toliau naudojo lėktuvą sausumos maršrutais, kol neišsiaiškino, kas sukėlė įspėjamuosius slėgio sistemos signalus.
Tačiau pirmadienį J. Homendy sakė, kad NTSB neturi jokių įrodymų, kurie leistų susieti šiuos signalus su durų kaiščio iškritimu.
„Max“ yra naujausia „Boeing 737“ – dvimotorio, vieno salono tako konstrukcijos lėktuvo, kuris debiutavo septintojo dešimtmečio pabaigoje ir buvo daug kartų atnaujintas – versija. „Boeing 737“ jau seniai yra vienas pagrindinių JAV oro linijų bendrovių vidaus maršrutams naudojamų lėktuvų.
„Boeing“ akcijos pirmadienį atpigo 8 proc., o „Spirit AeroSystems“, kuri „Max“ lėktuvuose montuoja durų kaiščius, – 11 procentų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!