Likus dienai iki Ženevos automobilių parodos durų atidarymo „Opel“ surengto išankstinio svarbiausių premjerų pristatymo metu nepraleidome progos pakalbinti kabrioleto „Cascada“ dizainerių komandos vadovą Andrew Dysoną. Jis mus patikino, kad net ir sunkiausiu metu konstruktoriai nesiliovė rengę naujus produktus – taip dienos šviesą išvydo ir specialistų puikiai vertinamas „Mokka“, „Adam“.
- Kiek jūsų manymu, besirenkantiems tokį modelį klientams svarbus faktorius yra emocijos? „Cascada“ yra taikomas kaip ir į tuos „iracionalumo“ taškus atliekant pirkimo sprendimus. Kokios svarbiausios poveikio priemonės buvo padarytos siekiant maksimalaus efekto?
- Tokiam automobiliui, kaip kabrioletas emocijos yra labai svarbus faktorius. Tam tikra prasme tai yra prabanga turėti atvirą automobilį. Viskas prasideda nuo to, kaip jis atrodo, tačiau ne mažiau svarbu ir tai, kaip jis sukonstruotas ir pagamintas. Pasirinkimas labai emocionalus ir kuomet žmonės nori atviro automobilio arba šiuo atveju „Cascados“, pamato kaip jis atrodo ir tai jiems patinka. Jie žino, ką reiškia vairuoti atvirame ore, todėl svarbu, kad viskas prasidėtų nuo jausmų.
Antra vertus, padėdami savo ižinierių ir programuotojų mes subalansavome šį automobilį siekdami užtikrinti, kad tuo pat metu tai yra ir praktiškas automobilis. Jis turi stogą, kuris gali būti valdomas kartu su garso aparatūros valdymu, kokybė nedaug atsilieka nuo kieto stogo modelių, nes triukšmo į vidų patenka labai mažai. Šildymas veikia puikiai, o didesnis galinės iškyšos atstumas suteikia neblogą bagažo skyriaus talpą nepriklausomai nuo to stogas pakeltas ar nuleistas.
Taip pat jis turi ir atlenkiamas galines sėdynes. Tai ganėtinai praktiškas automobilis, todėl kai kurie žmonės gali pagalvoti, kad vietoje dviejų automobilių jiems užtektų ir vieno, kurį galėtų naudoti visus metus. Tai yra kabrioletas visiems keturiems metų laikams.
- Kabrioletas atrodo puikiai ir tai gali lemti ne vieno pirkėjo pasirinkimą. Visgi, kaip jūsų manymu, jis atrodys greta konkurentų?
- Konkurentus mes nagrinėjome pakankamai atidžiai. Pats automobilis pagal savo gabaritus, įrangos lygį, konstrukciją yra labai panašus į „Audi A5“. Tai buvo modelis, iš kurio mes sėmėmės įkvėpimo kurdami savo kabrioletą. Tačiau panašumas tik pagal gabaritus ir konstrukciją, kainos atžvilgiu jis labiau artimas „Golf“ kategorijai.
Visgi pastarojo segmento automobiliai yra trumpesni, turi gerokai mažesnes bagažines, galbūt ir stogo sistemų sprendimai nėra tokie elegantiški ir efektyvūs kai sulankstymas per 17 sekundžių ar viską paslepiantis uždangalas. Taigi sprendimai yra kaip premium automobilio, o kaina už kurią mes siūlome yra artimesnė masiniam modeliui.
Tai yra unikalus pasiūlymas rinkoje, tiesiog neturintis konkurentų pagal savo dydį, eleganciją ir konstrukciją už tokią kainą.
- Ar sunku buvo įtikinti vadovybę, kad toks automobilis turėtų pasiekti serijinę gamybą?
- Manau, mes dirbome kartu vienoje komandoje ir tai nebuvo tarsi kova už dizainą ir prieš kažką. Mes dirbome kartu galvodami, kokie būtų tinkama vieta šiam automobiliui rinkoje. Nuo pat pradžių galvojome, su kuo jam teks konkuruoti ir kuo mes galėtume rinkoje išsiskirti. Viską nuodugniai apgalvojome nuo pradžios, tai nebuvo tiesiog šiaip įvykis.
Patys galite matyti, kad tai nėra modelis parengtas kitam automobiliui nurėžus stogą. Nuo priekio iki galo jis buvo kuriamas taip, kad būtų proporcingas. Stogas buvo pasirinktas taip, kad taip pat gerai atrodytų, kadangi dauguma kabrioletų visgi dažniau matomi su pakeltais nei nuleistais stogais. Lengva atrodyti gražiai, kuomet stogas nuleistas ir gerokai sunkiau, kuomet jis pakeltas.
Šiuo atveju mums tai buvo itin svarbu. Taip pat gera buvo atsisakyti kieto sulankstomo stogo ir padaryti jį minkštą. Galite matyti audeklą, kontrastingas medžiagas. Jis suteikia pranašumą svorio, labai greitai veikiančių mechanizmų atžvilgiu. Taip pat viskas sulankstoma į labai kompaktišką erdvę, todėl lieka daugiau vietos bagažui.
Tai yra visų skyrių ieškotas balansas siekiant užtikrinti, kad tai bus automobilis, kurį mes galėsime pelningai parduoti, kad gamybos apimtys bus pakankamos užtikrinti, kad visi užsakymai bus įgyvendinti. Taip ir klientai liktų patenkinti. Priežasčių pasirinkti „Cascada“ vietoje brangaus modelio arba vengti masinių segmentų kabrioletų yra ne viena.
- Taip pas jis prisidės prie prekės ženklo įvaizdžio formavimo?
- Taip, tai yra bene svarbiausia, ką mes darome. Ir su „Insignia“ tai buvo juntama, nes modelis buvo kuriamas kaip prabangesnis, tačiau už labai konkurencingą kainą. Dėl to jis tapo labai sėkmingas. Šiuo atveju „receptas“ labai panašus.
Tai yra pasiūlymas-siuprizas, nes žmonės galvoja, kad toks automobilis labai brangus, tačiau tuomet pamato, kaip taip nėra, kad turi galimybę jį įsigyti. Klientams tai patinka, kadangi jie neturi ieškoti didelių kompromisų – turėti erdvią bagažinę, džiaugtis kokybe, aukštu inžinerijos lygiu, tvirtumu.