Japonijos kompanija "Olympus Corp" pirmadienį (02.02) pranešė, kad bendrovės pelnas iš tiesioginės veiklos 2003 metų paskutinį ketvirtį išaugo iki 144 mln. JAV dolerių. Tačiau dėl sumenkusių skaitmeninių fotoaparatų bei stiprėjančios jenos bendrovė sumažino visų metų pelno prognozę.
Trečia didžiausia skaitmeninių fotoaparatų gamintoja "Olympus" teigė, kad arši konkurencija verčia mažinti kainas. JAV dolerio atžvilgiu augantis jenos kursas - kitas "Olympus" rūpestis, nes beveik tris ketvirtadalius savo produkcijos kompanija parduoda už Japonijos ribų.
"Konkurencija - tikrai arši, - sakė "Olympus" atstovas Hideo Yamada (Hideo Jamada). Kol kas, abejojama, kad JAV dolerio kursas kris amžinai, tačiau manoma, jog smukimas dar užsitęs".
Fiskaliniams metams, kurie pasibaigs kovo 31 d., kompanija sumažino grupės pelno iš pagrindinės veiklos prognozę 5,7 proc. - iki 66 mlrd. jenų (624,4 mln. JAV dolerių), tačiau 37 mlrd. jenų grynojo pelno prognozę išlaikė nepakeistą. Pajamų prognozė buvo sumažinta nuo 660 mlrd. iki 650 mlrd. jenų.
Tokijuje įsikūrusi "Olympus" numato, kad įmonės skaitmeninių fotoaparatų pardavimai šiais finansiniais metais nuo 7,4 mln. išaugs iki 7,8 mln. vienetų.
"Mūsų atsargos yra vidutiniškai didesnės už šešių mėnesių vidurkį, - sakė H. Yamada. - Mes imamės atitinkamų priemonių, įskaitant gamybos suderinimą".
"Olympus" pagrindinę dalį savo pelno iš tiesioginės veiklos gauna iš medicinos prietaisų padalinio, gaminančio endoskopus ir kitą įrangą.
Spalio-gruodžio mėnesiais "Olympus" pelnas iš tiesioginės veiklos sudarė 15,25 mlrd. jenų (144,3 mln. JAV dolerių). Tam daugiausia įtakos turėjo ūgtelėję endoskopų pardavimai.
Kompanija iš endoskopų pardavimų gautą pelną naudojo skatinti veiklą skaitmeninių fotoaparatų padalinyje, gerokai kenčiančiame nuo kainų konkurencijos. 2002 metais mažindama kaštus "Olympus" didžiąją dalį skaitmeninių fotoaparatų gamybos perkėlė į Kiniją.
"Olympus" prezidentas Tsuyoshi Kikukawa (Cujošis Kikukava) "Reuters" sakė, kad kompanija, investuodama į naują verslą ir plėsdama pagrindinės produkcijos gamybą, siekia per ateinančius trejus metus pardavimus padidinti 50 proc. - iki 1 trilijono jenų.
“Reuters”-ELTA