• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Remiantis statistika, Lietuvoje įregistruotų automobilių amžiaus vidurkis – 15 metų. Tokios tendencijos turėtų išlikti ir ateityje, nes į mūsų šalį įvežamų automobilių amžius įprastai patenka į 11-15 metų intervalą.

13

Remiantis statistika, Lietuvoje įregistruotų automobilių amžiaus vidurkis – 15 metų. Tokios tendencijos turėtų išlikti ir ateityje, nes į mūsų šalį įvežamų automobilių amžius įprastai patenka į 11-15 metų intervalą.

REKLAMA

Kalbėdami apie avaringumą, ypatingai po tragiškų eismo įvykių, pareigūnai dažnai atkreipia dėmesį į tai, kad transporto priemonė buvo techniškai netvarkinga. Tai dažnai lemia ne tik pačias avarijas, bet ir tragiškas pasekmes.

Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kokie automobiliai įprastai parduodami Lietuvoje. Ar tautiečiams dar reikia baimintis įsigyti iš kelių automobilių suvirintą metalinį „frankenšteiną“?

Į šiuos ir kitus aktualius klausimus atsakė daugiau kaip 20 metų patirties turintis automobilių remonto ekspertas Vincas Gerdžiūnas.

REKLAMA
REKLAMA

Kokie naudoti automobiliai parduodami Lietuvoje?

Ši tema yra itin plati ir neišsemiama. Pati automobilių rinka yra itin sudėtinga, kur menkas apsižiūrėjimas gali kainuoti labai brangiai. Pastaruoju metu dirbu su JAV rinka, todėl esu šiek tiek ramesnis, nes toje šalyje palyginus su Europos valstybėmis yra daugiau saugiklių.

REKLAMA

Prieš dešimtmetį iš Europos atveždavo tokių automobilių, kad būdavo tikrai baisu. Itin dažnai pasitaikydavo vadinamųjų „frankenšteinų“ (iš kelių automobilių suvirinta transporto priemonė – aut. past.). Pastaraisiais metais tokios transporto priemonės praktiškai nebepatenka į Lietuvą. Kodėl? Todėl, kad nebeapsimoka, per menkas pelnas, o vargo daug.

Galiu pasakyti, kad į Lietuvą anksčiau dažnai patekdavo automobiliai, kurie kitose Europos šalyse būdavo „nurašomi“. Draudimas kai kuriose šalyse veikia taip, kad jei po avarijos automobilio taisymo išlaidos viršija 75 proc. jo vertės, tai tokia transporto priemonė yra „nurašoma“. Bet „auksarankiai“ meistrai tokį automobilį sugebėdavo prikelti naujam gyvenimui ir parduoti už itin didelę kainą.

REKLAMA
REKLAMA

Kai nebeliko sienų, tai iš Europos šalių tapo labai lengva sudaužytą automobilį pervežti į Lietuvą. Daug tokių po remonto iki šiol važinėja Lietuvos keliuose. Bet nemažai, žinoma, jau atsidūrė metalo laužyne.

Kaip žmonėms neapsigauti perkant automobilį Lietuvoje?

Šiais laikais žmonės nebėra tokie naivūs. Jie nebeperka katės maiše. Dauguma prieš pirkdami automobilį jį patikrina automobilių servise. Tai bene patikimiausias būdas. Bet jei žmogus tik nusipirkęs pradeda domėtis automobilio problemomis, tai dažniausia jos greitai išlenda į dienos šviesą. Pardavėjai taip pat tampa sąmoningesni, jie šiais laikais mažiau meluoja, bet kartais yra linkę nutylėti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Juolab, kad įstatymai taip pat griežtėja. Neseniai skaičiau apie teismo nuosprendį Klaipėdoje, kur automobilio pardavėjas buvo įpareigotas grąžinti pinigus pirkėjui. Situacija buvo tokia, kad tik nupirkus automobilį, prasidėjo gedimai. Vos tik išvažiavo ir sugedo. Įstatymai tokie, kad pardavėjai nebegali įžūliai apgaudinėti pirkėjų. Tikiu, kad ir dabar pasitaiko tokių atvejų, bet jų gerokai mažiau nei prieš dešimtmetį.

REKLAMA

Tai galima teigti, kad blogiausi laikai jau – praeityje?

Taip, praeitas dešimtmetis priminė laukinius laikus. Tada automobilius „pjaustydavo“, virindavo ir po to juos parduodavo. Baisu, kokie automobiliai patekdavo į rinką. Per avarijas jie lūždavo pusiau. Pagalvokite, jei automobilyje buvo privirintas kitas stogas, tai virtimo atveju jis lengvai susiplodavo. Baisūs dalykai. Tiesa, paskutiniu metu net nežinau, ar negirdėjau apie tokius atvejus, kad kažkas tuo užsiimtų. Tai praeitas dešimtmetis.

REKLAMA

Kokias gudrybes, siekdami paslėpti trūkumus, automobilių pardavėjai naudoja iki šiol?

Yra elementarios gudrybės su varikliu. Tam prigaminta visokių priedų. Tiesiog nueini į bet kurią automobilių detalių parduotuvę ir nusiperki chemikalų nuo tepalo pratekėjimo, nuo dūminimo, nuo bėgančio vandens. Klausimas kitas, jei tai yra nelegalu ir taip elgtis negalima, tai kodėl tada tokias priemones apskritai parduoda?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirkdamas automobilį negali visada atsekti, ką su juo padarė buvęs ar buvę savininkai. Kai automobilis pereina per kelių savininkų rankas, tai nebūtinai dėl jo trūkumų kaltas paskutinis iš jų. Gal jis pats nusipirko tą transporto priemonę nė neįtardamas, kas su ja buvo padaryta.

Į ką pirkėjams būtina atkreipti dėmesį įsigyjant automobilį?

Pirmiausia į tai, kad pirkti automobilį reikia su specialistu. Jei nenori varyti automobilio į servisą, tai bent pasiimk su savimi ekspertą, kuris pakonsultuos. Lietuva – giminių kraštas. Mūsų pažįstamų rate tikrai atsiras bent vienas žmogus, kuris susigaudo automobiliuose.

REKLAMA

Jei esi ne specialistas, tai tave norintis apgauti pardavėjas tą ir padarys. Pavyzdžiui, žiemą pašildys automobilį prieš jo apžiūrą. Tad paprastas patarimas, jei automobilis buvo pašildytas, tai išduoda, kad atšalus jis, greičiausia, blogai užsiveda. Tik gerai įgudusi akis pastebės, kur automobilis buvo daužtas.

Naivu tikėtis, kad perkant 10-15 metų automobilį jis nebus daužtas, bet paprastam žmogui sunku tą įžiūrėti, o specialistai mato. Tikrai nesakau, kad visi į Lietuvą patenkantys naudoti automobiliai buvo daužti. Kas žino, gal ta transporto priemone dešimt metų tik iš namų į parduotuvę ir atgal buvo važinėjama.

REKLAMA

Kiek verta pasitikėti perkamo automobilio rida?

Automobilio rida yra bene paskutinis kriterijus į kurį reikėtų atsižvelgti. Pakoreguoti ridą yra labai nesunku. Bet perkant automobilį reikia žiūrėti į visumą: į saloną, pedalų nusidėvėjimą, vairuotojo sėdynę, kitus automobilio elementus. Taip, daug ką galima pakeisti, atnaujinti, bet kartais atidžiau pasižvalgęs surandi netikėtų dalykų.

Koks atvejis, kalbant apie naudotus automobilius, jums yra įstrigęs atmintyje?

Prieš keletą metų teko remontuoti vieną automobilį, kuris, paaiškėjo, prieš tai buvo skendęs. Bet pardavėjas gražiai išplovė, išvalė saloną, sutvarkė, kad transporto priemonė važiuotų. Žmogus ir nusipirko. Tuo metu automobilis veikė. Bet po trumpo laiko kažkas sugedo. Išėmus stogo apmušimo lemputę suradome daug dumblo. Tiesiog krito purvas nuo automobilio lubų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų