• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuosekliai didėja patenkintų savo informuotumu apie vartotojų teises dalis, rodo atlikti tyrimai. Paskutiniais duomenimis, teigiamai vertinančių savo informuotumą vartotojų siekia 40 proc., kai prieš ketverius metus tokių buvo mažiau nei trečdalis. Geriau informuoti vartotojai savo ruožtu dažniau ryžtasi vienokiu ar kitokiu būdu ginti savo teises.

Nuosekliai didėja patenkintų savo informuotumu apie vartotojų teises dalis, rodo atlikti tyrimai. Paskutiniais duomenimis, teigiamai vertinančių savo informuotumą vartotojų siekia 40 proc., kai prieš ketverius metus tokių buvo mažiau nei trečdalis. Geriau informuoti vartotojai savo ruožtu dažniau ryžtasi vienokiu ar kitokiu būdu ginti savo teises.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Felikso Petrausko, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus, dažniausiai vartotojai skundžiasi dėl maisto prekių ar statybinių medžiagų bei statybos darbų. Taip pat periodiškai sulaukiama skundų dėl netinkamų naudoti Kinijoje pagamintų indų ar žaislų.

REKLAMA

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro "Vilmorus" direktorius Vladas Gaidys sakė, kad dažniausiai savo teisėmis labiau rūpinasi vidutinio amžiaus žmonės, dažnai tai būna jaunos šeimos, turinčios vaikų, kurios akyliau stebi vartojamą maistą bei kitus produktus.

Praėjusių metų gruodžio mėnesį „Vilmorus“ atliktas tyrimas parodė, kad daugiausia informacijos apie savo teises vartotojai gauna iš nacionalinės televizijos – per 70 proc. Antroje vietoje pagal svarbą įvardintas internetas ( 34 proc.), kuris populiaresnis jaunimo ir aukštąjį išsilavinimą turinčiųjų tarpe.

REKLAMA
REKLAMA

29 proc. gyventojų nurodė, kad 2012 m. buvo pažeistos jų, kaip vartotojų, teisės. Dar 22 proc. nurodė, kad jiems teko susidurti su nesąžininga komercine veikla, 36 proc. susidūrė su klaidinančia reklama. 8 proc. vartotojų praėjusiais metais savo teises gynė kreipdamiesi į valstybines institucijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Stengiasi išvengti teismo

Savo ruožtu Lietuvos verslininkai apie vartototojų teisių apsaugą informuoti pusėtinai – tokių tyrimo metu buvo 50 proc., tačiau šis skaičius vertinamas kaip itin teigiamas, kadangi prieš metus pakankamai informuotų tebuvo 34 proc. Europos sąjungos vidurkis yra per 50-60 proc.

REKLAMA

Teigiamai vartotojų teisių apsaugą vertina tiek pat, kiek ir neigiamai – po 40 proc. Rezultatas taip pat šiek tiek pagerėjo, lyginant su praėjusiais metais.

Sumažėjo verslininkų, sakančių, kad teisės aktai, reglamentuojantys vartotojų teisių apsaugą, yra per griežti. Dauguma verslininkų (60 proc.) pripažįsta, kad bendradarbiavimas tarp institucijų ir vartotojų teisių įgyvendinimas skatina sąžiningą konkurenciją tarp verslininkų.

Absoliuti dauguma verslininkų nori, kad vartotojai žinotų savo teises ir kreiptųsi dėl savo teisių pažeidimų. Dažniausiai įmonės siekia susitarti su vartotojais nesikreipiant į teismą – 74 proc. atvejų (prieš metus buvo 66 proc.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų