Indija yra didelė šalis...drambliai, dangoraižiai ir netgi kontinentai, viskas yra masyvu. Norint nukeliauti pėsčiomis nuo vieno šalies krašto iki Tibeto pakraščio, prireiks beveik vienerių metų. Norint kirsti šalį iš vieno krašto į kitą užtruksite irgi panašiai. Tačiau gerai yra tai, kad Indijos geležinkeliai visuomet pasiruošę vežti 1,3 milijardo gyventojų per tokią didelę šalį, kurią jie vadina namais.
Geležinkeliai Indijoje tai ne tik transporto priemonė, bet ir gyvenimo būdas. Stulbinantis skaičius - 18 milijonų žmonių kiekvieną dieną Indijoje keliauja traukiniais daugiau nei 9 tūkstančiais numatytų maršrutų. Atrodo, kad indų visuomenė negalėtų funkcionuoti be geležinkelių - vien į religines piligrimų keliones leidžiasi milijonai žmonių kiekvienais metais, o Indijos Geležinkeliai yra didžiausias darbdavys pasaulyje, samdantis 1,6 milijonus darbuotojų.
Pirmasis kartas, kai keliausite Indijos traukiniais išliks atmintyje visam gyvenimui. Planuoti tokią kelionę tikras menas, kurio pagrindą sudaro ilgas popierių tvarkymas, nesibaigiančios eilės ir būtinybė gerai išmanyti traukinių numerius, stočių kodus ir tinkamai pasirinkti kelionės klasę (daugelis turistų investuoja į neįkainojamą Trains at a Glance Indijos traukinių gidą, kuriame galima rasti visą reikiamą informaciją apie teikiamas paslaugas).
Kai nusipirksite bilietą reiktų eiti tiesiai į traukinių peroną, brautis pro miegančius keleivius ir jų daiktus, maisto pardavėjus ir apsikrovusius daiktų nešėjus. Kai surasite savo vietą, traukinys pajudės iš vietos, o jūsų kelionė pajudės tikslo link. Pasitaikius tinkamai progai pardavėjai ima pirmyn ir atgal stumdyti savo vežimėlius su saldumynais ir indiška arbata su pienu. Naktinėse kelionėse palydovai atneš apklotus, o iš ryto pusryčius, o visą kelionės laiką galėsite mėgautis įspūdingu Indijos gamtovaizdžiu, skriejančiu pro jūsų langus, kaip tikrame filme.
Indija garsėja tokiomis jau tradicinėmis tapusiomis traukinių kelionėmis. Tačiau visiškai nebūtina leisti šimtus dolerių ir leistis į Dekan Odisėją (kelionės maršrutas iš Mumbajaus į Goa ir Maharastra), kad pajustumėte Indijos kelionių traukiniais dvasią ir jaudulį. Net ir paprasčiausia trumpa kelionė iš vieno miesto į kitą gali tapti ypatinga pramoga lyg kokiam filme ar muziejuje pažiūrėjus praskrendančius peizažus, žmones, atmosferą ir nors trumpai pajutus tokios išvykos nuotaikas.
Siūlome pavyzdžiui vykti Konkan Geležinkeliais iš Mumbajaus į Keralą, kurie dunda per 92 tunelius, kerta 1998 tiltus palei ir palei Arabijos jūrą atveria dar nematytus žvejų kaimelių gamtovaizdžius, plačias upių pakrantes ar tankias džiungles.
Kitas epinis maršrutas į kurį geriausia vykti birželio - rugsėjo mėnesiais tai Ghats kalnai ir juos supančios, drėgme garuojančios džiunglės tarp Margao miesto ir Karnatakos, kertant penktus aukščiausius Indijoje Dudsagaro krioklius.
Ir tai dar ne viskas, pasaulinio paveldo sąraše įrašytas Dardželing Himalajų traukinys, dar vadinamas žaisliniu traukiniu, kuris užkopia daugiau nei 2000 metrų važiuodamas tarp Siliguri ir Vakarų Bengalijos bei Dardželing arbatų plantacijų apsisuka 360 laipsnių kampu darydamas kilpą ir taip privažiuodamas Himalajų prieškalnę.
Vienintelis nusivylimas yra tas, kad vyriausybė draudžia vykti ant traukinių stogų, o juk taip smagu būtų nors trumpam pabėgti iš prisigrūdusio ir perkrauto antros klasės vagono...
Daugiau informacijos ieškokite Indijos geležinkelių tinklapyje www.indianrail.gov.in arba apsilankykite tinklapyje seat61.com/India.htm