Vis dėlto kelionių agentūrą „Makalius“ jaunas vyras pradėjo gana netikėtai. Prieš keletą metų pradėjęs ieškoti pigių skrydžių po įvairius Europos miestus, jis savo keliones aprašydavo to paties pavadinimo tinklaraštyje. R. Širvinskas tikina, kad net aukodamas miego valandas nė neįsivaizdavo įkursiąs verslą.
„Kai kūriau savo tinklaraštį, niekada negalvojau, kad tai gali tapti verslu. Skaičiau daug tokių sėkmės istorijų, bet netikėjau, kad pats to Lietuvoje pasieksiu. Niekada neakcentuodavau kaip iš rašymo apie keliones užsidirbti pinigų, kada ateis pelnas ar kada reikės investuoti. Viskas ėjo sava vaga“, - kalba „Makaliaus“ įkūrėjas.
Netikėjo autoritetais
Pašnekovas pasakoja, kad tinklaraštį rašydavo naktimis, mat dienomis vykdavo paskaitos. Vis dėlto stiprus užsidegimas neleido suderinti šių dviejų dalykų.
„Manau, kad viskas vyksta lengviau, kai veiklos nesistengi paversti verslu ir nesijaudini, jei tai neneša pajamų. Aš nieko neinvestavau, išskyrus savo laiką ir italų kalbą. Tuo metu studijavau Vilniaus kolegijoje, o tinklaraštį rašydavau naktimis. Pirmoji paskaita vykdavo 7:45, taigi be abejonės pramiegodavau. Aš aukojau labai daug savo laiko, bet tai man patiko“, - sako R. Širvinskas.
Pasiaukojimas gana greitai atnešė vaisių ir, kaip pats pasakoja, kelionių ekspertu tapo priverstinai, mat padidėjus tinklaraščio lankomumui, juo susidomėjo žiniasklaida ir pradėjo prašyti įvairių patarimų apie keliones.
„Žmonės pradėjo prašyti padėti įsigyti lėktuvų bilietų internetu ir tada pagalvojau, kodėl turiu atsiprašinėti, kad nenupirksiu', - teigia R. Širvinskas.
Jis prisimena kaip per pirmąją paskaitą dėstytojas perspėjo, kad blogiausia, kas gali atsitikti, pabaigus turizmo studijas – įkurti savo kelionių agentūrą. „Makaliaus“ įkūrėjas su tuo nesutiko ir greitai gavo pirmąsias savo pajamas.
„Po poros metų tinklaraščio veiklos atsirado pirmosios įplaukos, o kada pinigus galėčiau gauti, reikėjo įkurti įmonę. Taip ir tinklaraštis tapo verslu ir mano pragyvenimo šaltiniu“ , - apie pradžią pasakoja pašnekovas.
Atrado nišą
Paradoksalu, bet R. Širvinskas savo verslą pradėjo, kai Lietuvą ištiko ekonominė krizė. Visgi, kaip pasakoja jis, nuo pat pradžios į verslą žvelgia kaip žaidimą, todėl nebijo eksperimentuoti.
„Lietuvoje buvo krizė, kelionės buvo pigios, bet žmonės negalėjo keliauti. Aš pradėjau ieškoti dar pigesnių pasiūlymų ir būdų kaip keliauti pigiau. Man buvo smagu, o kelionių agentūros tokia veikla nenorėjo užsiimti, nes jos dirba komisiniu pagrindu. Jeigu kelionės kaina yra maža, tai atitinkamai ir uždarbis nėra didelis, o darbo su klientu yra tiek pat. Pamačiau tą nišą ir dėl to nusprendžiau įkurti verslą“, - prisimena verslininkas.
Šiuo metu agentūra sulaukia kas mėnesį 4 tūkst. užklausų, taigi verslo plėtra įvyko gana greitai ir savaime.
„Iš pat pradžių dirbau pats, vėliau atsirado du žmonės, dar vėliau trys. Visgi niekada neskaičiavau, kiek reikės darbuotojų, kiek tai kainuos, nes viskas tekėjo sava vaga. Kuo daugiau radosi darbų, tuo daugiau dirbo žmonių, o dabar komandą sudaro 17 žmonių“, - džiaugiasi R. Širvinskas.
Tiesa, jis pradedančiuosius verslininkus perspėja netikėti tuo, kad verslininkui nusišypsojo sėkmė ir pataria daryti tai, kas tikrai patinka.
„Siūlyčiau nekurti tokio tinklaraščio, kuriuo žmogus netiki arba jam neįdomu apie tai rašyti. Pati didžiausia dovana yra savo pomėgį paversti darbu. Tik reikia įdėti labai daug pastangų, o jų reikės, nes įvykus nesėkmei ar kažkam sukritikavus reikia nenuleisti rankų. Tai nėra sėkmės istorija, nes dariau viską kryptingai ir įdėjau daug darbo“, - teigia R. Širvinskas.