Pagrindinė gaisrų priežastis – elektros instaliacijos gedimai. Specialistai sako, kad dėl jų dažnai kalti patys vairuotojai, kurie bando patys taisytis mašiną arba ją patiki nekvalifikuotiems meistrams. Įtakos turi ir transporto priemonės amžius, ypatingai pavojingi – netvarkingi, senesni nei 10 metų automobiliai. O Lietuva tokiais senoliais nesiskundžia. Dvidešimties metų ir senesnių automobilių mūsų šalyje per ketvirtį milijono, tai yra 20 procentų visų mašinų.
„Originaliuose automobiliuose ji yra specialiose guminėse tarpinėse, o šiuo atveju, jei yra tik užvyniotą izoliacija ir yra padėtas laidų paketas ant metalinės pertvaros, tai, laikui bėgant, ta izoliacija yra brūžinama, pažeidžiama ir vyksta trumpas jungimas“, - aiškina Ugniagesių mokymo skyriaus viršininkas Gintaras Paulauskas.
Automobiliai kelyje užsiliepsnoja ir dėl kuro tiekimo sistemos, dujų įrangos gedimų.
O ką daryti jei automobilis užsidegė? Pajutus dūmus ar kvapą rekomenduojama sustoti kelkraštyje, išjungti degimą, tačiau neištraukti rakto, kad neužblokuotumėte vairo, nustatyti neutralią arba automobilių stovėjimo aikštelės pavarą ir užtraukti rankinį stabdį. Nepulkite gesinti, iš pradžių kvieskite ugniagesius. Tuomet atsargiai praverkite kapoto dangtį, neatidarykite jo viso, nes į vidų pateks oro gūsis ir ugnis tik suintensyvės.
Technine automobilių apžiūra besirūpinantys specialistai teigia, kad Lietuvoje vis dar dominuoja senesni automobiliai, o iš pirmo karto apžiūrą pavyksta atlikti vos kas antram. Vairuotojai taip pat ne visada dėmesį atkreipia į detales, kurios vėliau gali lemti nelaimę.
Plačiau apie tai – TV3 reportaže.