Blogos naujienos: vienas iš kontrolės būdų, padėsiantis spartinti darbuotojų darbo našumą – jų atleidimas, rašo „The Atlantic“.
Jeigu jūs esate darbdavys ir turite daugybę samdomų darbuotojų, kurie yra nemotyvuoti, neproduktyvūs ir tingūs. Ką darote? Kaip priversti juos susikaupti darbui, mąstyti kūrybiškiau ir tiesiog dirbti geriau?
Atsižvelgiant į mokslinius tyrimus, tiriančius, kaip motyvuoti ir priversti našiau dirbti darbuotojus, galima išskirti du skirtingus požiūrius. Pirma, kai darbuotojai jaučiasi gerai ir, antra, kai jie jaučiasi blogai.
Remiantis pirmąja strategija, darbdavys galvodamas gerai apie darbuotojus, savaime priverčia juos jaustis dar geresniais, negu jie, galbūt, iš tikrųjų yra. Vienas iš pavyzdžių, ką galėtų padaryti darbdavys – skirti atostogas. Pasak naujienų portalo, po jų darbuotojai tampa daug kūrybiškesni. Tai ypač aktualu darbuotojams, kurių darbas reikalauja daug kūrybiškumo.
Pirmosios strategijos šalininkai taip pat mano, kad trumpesnės darbo savaitės, pavyzdžiui, keturių dienų, priverčia darbuotojus dirbti našiau, nors jie ir jaučia didesnę įtampą dirbdami įprastas penkias dienas per savaitę. Taip pat ir dažnesnės pertraukos darbo metu didina darbuotojų susitelkimą į darbą.
Kitas būdas motyvuoti darbuotojus – atleisti mažiausiai produktyvius, silpniausiuosius. Kiti, jau buvę kolegos, matydami realią grėsmę, susitelks daug našesniam darbui.
Ekonomistų Edwardo Kathryno ir Christopherio Stantono pastebėjimu, labiausiai darbuotojų produktyvumas išauga ekonominės krizės metu. Jų skaičiavimais, našumas šiuo laikotarpiu išauga net iki 85 proc.
Kitas patarimas darbdaviams – aktyviai stebėti, ką veikia darbuotojai darbo metu. Ar visą laiką dirba? Ar nenaršo su darbu nesusijusiose interneto svetainėse?