• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rugsėjį sostinės kelius tradiciškai užplūsta mašinų srautai – į Vilnių grįžta studentai, darbuotojai ir kiti eismo dalyviai. Vairavimo instruktorius atskleidė, kokie svarbiausi patarimai laviruojant sausakimšose sostinės gatvėse, o policija perspėjo, kokių prevencinių priemonių imsis ir kaip tikrins vairuotojus. Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybė žadėjo, kad nepradės remontuoti naujų kelio atkarpų iki rugsėjo 12 d.

Rugsėjį sostinės kelius tradiciškai užplūsta mašinų srautai – į Vilnių grįžta studentai, darbuotojai ir kiti eismo dalyviai. Vairavimo instruktorius atskleidė, kokie svarbiausi patarimai laviruojant sausakimšose sostinės gatvėse, o policija perspėjo, kokių prevencinių priemonių imsis ir kaip tikrins vairuotojus. Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybė žadėjo, kad nepradės remontuoti naujų kelio atkarpų iki rugsėjo 12 d.

REKLAMA

Atėjus rudeniui, vairuotojai ima skųstis dėl remontuojamų judrių kelio ruožų. Šiuo metu Vilniuje vyksta T. Narbuto g. bei Geležinio Vilko g. atnaujinimo darbai. Pastarąją gatvę dar vasarą užsėmė lietaus vanduo – savivaldybė žada problemas išspręsti.

Siūlo vengti piko valandų: į darbą vykti anksti arba vėliau

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas įvardijo, kuriose gatvėse formuosis didžiausios spūstys.

REKLAMA
REKLAMA

„Kaip visada, tradicinės gatvės bus sunkiausiai pravažiuojamos. Mes kelias gatves ir turime: Konstitucijos prospektas, T. Narbuto gatvė nuo Pilaitės prospekto, Laisvės prospektas, Geležinio Vilko gatvė, Vakarinis aplinkkelis, žiedai“, – nurodė jis.

REKLAMA

Portalas tv3.lt teiravosi, kokiais patarimais geriausia vadovautis vairuotojams, kai rugsėjį išrieda į sausakimšas gatves. A. Pakėnas akcentavo, kad pagrindinė užduotis – išlaikyti dėmesingumą.

„Dažniausiai žmonės susinervina, neturi kantrybės – tokiems žmonėms reikia patarti tomis dienomis gal nevažinėti išvis arba pagalvoti pakaitalą. Tarkime, anksčiau važiuoti rugsėjo mėnesį, pakeisti darbo grafiką. <...>

REKLAMA
REKLAMA

Dėl ko susidaro dalis kamščių? Dėl nekantrumo žmonės pradeda lįsti į siaurus tarpelius, „aš čia pralįsiu, prašoksiu“, užkabina kitą mašiną. Avarijos smulkios – nedideli aplaužymai, apibrozdinimai, bet užima laiko forminimai. Gatvė jau ir taip pilna, dar užsikemša dėl avarijos. Viskas – stovi pusė miesto. <...> Jau eilę metų ateina rugsėjis ir mes tą patį darome – lipame ant to paties grėblio“, – svarstė vairavimo instruktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kai kurie vairuotojai naująjį mokslo metų sezoną keičia darbo grafiką – renkasi judėti ne piko metu, pasakojo A. Pakėnas.

„Yra programėlių dabar: Waze, Google maps,  kur rodo kamščius. Daugybė žmonių sako, kad pakeitė laiką: užuot važiavę 9 ar 8 valandai į darbą, važiuoja 7 val., 6 val. 40 min. Nuvažiuoja anksčiau – grįžta anksčiau. Kiti, priešingai, važiuoja vėliau – 9 val. 30 min., 10 val. Ir išsprendžia klausimus, tiesiog reikia truputį lankstumo. <...> Mes patys lendame į tuos kamščius ir paskui piktinamės, kad jie baisūs. Nelįskime“, – nurodė pašnekovas.

REKLAMA

Ragina griežtinti baudas už mobiliųjų telefonų naudojimą: „Rankas kapoti“

Kita bėda, ypač aktuali spūsčių metu, – vairuotojai masiškai naudojasi mobiliaisiais telefonais. A. Pakėnas įspėja, kad šviečiantys ekranai blaško vairuotojų dėmesį. Jo nuomone, reikėtų griežtinti baudas vairuotojams už naudojimąsi telefonu.

„Rankas kapoti – nėra kito varianto. Neatsisakys žmonės telefonų. <...> Atiminėkite už tai daugiau teises ir baigsis bajeriai. Dabar sustokite prie kiekvienos sankryžos ir pasižiūrėkite – beveik pas visus telefonai rankose. <...> Kai atimsime keliems tūkstančiams teises, gal kiti tūkstančiai pradės galvoti – kitaip suvokimas neateina per niekur“, – sakė vairavimo instruktorius.

REKLAMA

Dėl pašalinių veiklų prie vairo kyla aibės eismo įvykių, įsitikinęs A. Pakėnas. Jo teigimu, rugsėjį tokių atvejų gali daugėti.

„Per pastarąsias 2 dienas asmeniškai mačiau bent 3-4 avarijas. Trijose po dvi mašinas susidūrė viena kitai į galą, vienoje 3 automobiliai vienas kitam į galą. Šviesi, saulėta diena, sausas asfaltas, tiesi kelio atkarpa. Ką reikia daryti automobilyje, kad 3 mašinos atsitrenktų viena kitai į galą? <...> Žmogus darė beleką, bet žinau viena – jis nevairavo“, – kalbėjo jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pažėrė kritikos kelininkams: trūksta organizuotumo

Artėjant rugsėjui, kelio remonto darbai Vilniuje kol kas nestoja. Dėl kelio darbų taip pat formuojasi spūstys, tad reikėtų vengti uždaryti judrias miesto atkarpas remontui, mano vairavimo instruktorius.

„Mes negalime neremontuoti kelių, nori nenori. Aišku, kai kur, pačiose intensyviausiose gatvėse gal reikia apgalvoti planą, kaip pagreitinti kelio darbus. Gal po darbo, gal vakarais, gal išeiginėmis dienomis... Sunku atsakyti. Dabar toks įspūdis, kad visą vasarą buvo miegota. Daugybė gatvių nenužymėta, nenupieštos linijos, o paskui, prieš rugsėjį puolė ir pagrindinius magistralinius kelius visus uždarė. <...>

REKLAMA

Paskui išgraužos visos, ženklų dėliojimas, greičio mažinimas. Dabar ant T. Narbuto kalno greičio ribojimas 30 km/h. Niekas nevažiuoja 30 km per valandą. Tai arba kontroliuokite, arba tuos ženklus nuimkite. Kam jūs klaidinate žmones? Darbo kultūros ir organizuotumo šiek tiek trūksta“, – komentavo A. Pakėnas.

Savivaldybė žada baigti kelio darbus iki rugsėjo: štai, kuriose gatvėse

Tuo tarpu sostinės savivaldybė tikina, kad rugsėjo pradžioje nebus pradedami nauji kelių remonto darbai, siekiant mažinti spūstis.

REKLAMA

Arūnas Visockas, laikinai einantis Vilniaus m. savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjo pareigas, komentavo: „Kad kelionės mieste rugsėjį būtų kuo sklandesnės, iki rugsėjo 12 d. nebus pradėti jokie nauji gatvių remonto darbai, o jau anksčiau pradėti darbai bus pristabdyti arba tvarkomasi naktimis. Gatvių remontas galės vykti miesto pakraščiuose, mažesnio intensyvumo D kategorijos gatvėse, kiemuose.“

Savivaldybės atstovas akcentavo, kad T. Narbuto ir Geležinio Vilko gatvėse iki rugsėjo turėtų pasibaigti atnaujinimo darbai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kad po atostogų į miestą grįžusiems vilniečiams prireiks šiek tiek laiko adaptacijai, iš naujo atrasti patogiausius kelionių maršrutų, maksimaliai apribojame visų vykdomų gatvių remonto darbus. Tokių gatvių kaip Geležinio Vilko ar T. Narbuto atnaujinimo darbus rangovai atliks dar iki rugsėjo pradžios. Dviračių ir pėsčiųjų takų ir pėsčiųjų takų bei šaligatvių įrengimas vyks taip kaip ir suplanuotas“, – minėjo A. Visockas.

REKLAMA

Vis dėlto kai tv3.lt uždavė atskirą klausimą būtent apie T. Narbuto gatvės remonto darbus, savivaldybės atsakymas skambėjo taip: „Pagal sutartį T. Narbuto gatvės darbų pabaiga numatoma 2023-ųjų liepą.“

Be kita ko, vasarą pliaupusios liūtys atidengė svarbių Vilniaus gatvių spragas. Labiausiai vandenyje skendo Geležinio Vilko gatvė. Paklausti, kaip ketina užtikrinti, kad gatvės nebūtų apsemtos rudenį, Vilniaus savivaldybės atstovai atsakė, kad problema galėtų būti išspręsta iki metų pabaigos.

REKLAMA

„Minima problematika kartojasi kasmet, todėl ir yra vykdome lietaus tinklo rekonstrukciją Vilniuje. Iš esmės problema turėtų būti išspręsta iki kitų metų pradžios kai vykdomi darbai bus baigti“, – nurodė A. Visockas.

Rugsėjį policija dažniau tikrins vairuotojus: pasakė, ko tikėtis

Policija įspėja, kad rugsėjo mėnesį imsis prevencinių priemonių, kad užtikrintų eismo saugumą keliuose, gatvėse, pėsčiųjų perėjose prie švietimo ir ugdymo įstaigų. Pareigūnai atkreips dėmesį ir į jaunus vairuotojus, dviratininkus, el. paspirtukų vairuotojus – kaip šie laikosi Kelių eismo taisyklių (KET).

REKLAMA
REKLAMA

„Pareigūnai kartu su savanoriais patruliuos šalia mokyklų esančiose pėsčiųjų perėjose ne tik iki rugsėjo 10 d., savanorius pasitelks ir visą rugsėjį. Bus vykdomos trumpalaikės prevencinės priemonės, skirtos jauno amžiaus vairuotojams (moksleiviams, studentams), tikrinama teisės vairuoti atitinkamos kategorijos transporto priemonę turėjimas, saugos diržų, saugos šalmų naudojimas. 

Policija kreips dėmesį į tai, kaip nepilnamečiai, vairuojantys dviračius, elektrinius paspirtukus, mopedus, laikosi kelių eismo taisyklių reikalavimų. Taip pat bus tikrinama, ar pagal amžių jie gali vairuoti tam tikrą transporto priemonę, ar dėvi saugos šalmus, ar elektriniu paspirtuku nevežamas keleivis ir pan.“, – nurodė Kelių policijos atstovė Jorūnė Liutkienė.

Taip pat policija tikrins mokyklinių, maršrutinių autobusų ir kitų transporto priemonių, vežančių vaikus į mokyklas ir iš jų, vairuotojų blaivumą.

„Kartu su mokyklų administracija bus siekiama užtikrinti, ar vaikus vežančių mokyklinių autobusų vairuotojai arba kitas vaikus lydintis asmuo (ne jaunesnis kaip 18 metų) griežtai užtikrina saugų vaikų įlipimą į transporto priemonę ir išlipimą iš jos, vaikų skaičių autobuse pagal sėdimas vietas, ar saugos diržų naudojimą. 

Rekomenduojama jaunesnius kaip 10 metų vaikus, prireikus, pervesti į kitą kelio pusę, ypač užmiesčio keliuose, jiems priminti, kad, būnant važiuojamojoje kelio dalyje, turi vilkėti ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais“, – teigė J. Liutkienė.

Ne liūtys čia kaltos. Lijo visados. Kai užbetonuoja didžiulius plotus - aišku, kad vandeniui nėra kur įsigerti. Tik pinigai gerai geriasi, slysta - o automobiliai skęsta.
o jus bbius kapokit
Geras paraginimas, nu kaip be nagų važiuoti?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų