Kaip tv3.lt komentavo „Maxima“ generalinė direktorė Kristina Meidė, tokios technologijos veikimo principas nėra sudėtingas.
„Užėjęs į parduotuvę pirkėjas turi galimybę pasiimti specialų mobilų prietaisą, į krepšelį susirinkti ir su prietaisu nuskenuoti pasirinktas prekes, o priėjus prie kasos – iškart už jas atsiskaityti.
Naudojantis šia paslauga, pirkėjui nebereikia iškrauti prekių ant kasos konvejerio ar savitarnos kasų svarstyklių. Tokiu būdu ženkliai sutrumpėja apsipirkimo laikas, taip pat mažėja eilės kasose“, – paaiškino K. Meidė.
Tiesa, naudotis savarankiško prekių skenavimo prietaisu bus galima tik prieš tai identifikavus lojalumo kortelę.
Anot K. Meidės, Skandinavijos šalių parduotuvių patirtis rodo, kad net 50 proc. prekių yra nuperkamos naudojantis savarankiško skenavimo įrenginiais. Be to, „Maxima“ generalinė direktorė pridūrė, kad tokie skaitmeniniai sprendimai padeda valdyti konkrečioje parduotuvėje esančių prekių likučių kiekius.
Nuo antradienio 16 val. savarankiško skenavimo paslauga bus pasiūlyta Mindaugo g. įsikūrusios „Maxima XXX“ pirkėjams. Joje bus galima rasti kiek daugiau nei 100 skenerių. Balandžio mėnesį šią naujovę prekybos tinklas žada pristatyti ir atnaujintoje Vilniaus „Akropolio“ „Maximoje“.
Žada atsiskaitymus be piniginės
Tačiau tai ne vienintelė naujovė, kurią prekybos tinklas žada pristatyti šiais metais. Dar gruodžio mėnesį portalui tv3.lt „Maxima“ operacijų vadovė Irtautė Ščerbavičienė sakė, kad 2019 m. pirkėjams bus pristatyta ir nauja lojalumo programos priemonė – mobilioji programėlė. Svarbiausia programėlės funkcija taps galimybė atsiskaityti už pirkinius iki tam tikros sumos su programėle susieta banko kortele.
„Einant apsipirkti bus galima pamiršti piniginę – nuolaidoms gauti ir už pirkinius atsiskaityti pakaks mobiliojo telefono, palaikančio mobilųjį interneto ryšį. Atsiskaityti už prekes mobiliąja programėle bus galima tokį mokėjimo būdą pasirinkus kasoje, nuskenuojant QR kodą kasos ekrane“, – tikino I. Ščerbavičienė.
Kada konkrečiai minėta programėlė bus pristatyta, šiandien „Maxima“ atstovai dar neatskleidžia. Teigiama, kad šiuo metu ji dar testuojama ir yra rengiamasi jos pristatymui.
Svarsto ir „Norfa“
Tikėtina, kad netolimoje ateityje savarankiškai skenuoti prekes galės ne tik „Maxima“ pirkėjai.
„Svarstome tokias galimybes (red. past. pasiūlyti savarankišką skenavimą), bet kol kas visa tai tik pradinėje stadijoje: žiūrime, apsimoka ar ne“, – sakė „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.
Panašių lojalumo sistemos naujovių, apie kurias prasitaria „Maxima“, „Norfa“ kol kas pristatinėti neplanuoja. Užtat jos atstovai kalba apie tolimesnį savitarnos kasų diegimą. Tokio pobūdžio kasos vyrauja daugelyje naujai atidaromų „Norfos“ parduotuvių.
Vis dėlto, ne visada šiomis naujovėmis pirkėjai lieka patenkinti. Štai 2017 m. pabaigoje Švenčionėliuose „Norfa“ atidarė parduotuvę, kurioje buvo galima rasti tik 6 savitarnos kasas.
„Po tokio eksperimento nusprendėme greitai įrengti ir įprastinę kasą, diegti mišrią sistemą. Tokie buvo pirkėjų poreikiai ir pageidavimai“, – pripažįsta D. Ryliškis.
Iš viso šiame tinkle 2018 m. veikė 53 savitarnos kasos.