Naudojo panašų į oficialių oro vežėjų tinklalapius dizainą
VVTAT nustatė, kad MB „Skruzdėliuko kelionės“, vykdydama komercinę veiklą interneto tinklalapiuose www.ryanairbilietai.com, www.wizzairbilietai.lt bei www.norwegianas.lt, naudojo į oficialių oro vežėjų „Ryanair“ (www.ryanair.com), „Wizzair“ (www.wizzair.com) bei „Norwegian“ (www.norwegian.com) interneto tinklapius panašų dizainą, pavadinimus bei oro vežėjams būdingas spalvas. Tokiu būdu MB „Skruzdėliuko kelionės“ interneto tinklalapiuose apsilankę vartotojai tikėjosi, kad lankosi oficialių oro vežėjų interneto tinklalapiuose, o pirkdami bilietus – juos perka ne iš tarpininko, bet iš oficialaus oro vežėjo.
Nenurodė galutinės bilietų kainos
Tyrimo metu VVTAT komisija nustatė, kad tam tikruose MB „Skruzdėliuko kelionės“ priklausančiuose interneto tinklalapiuose skelbiama skrydžio bilieto kaina rezervacijos pabaigoje padidėdavo, t. y. pasipildydavo administravimo bei transakcijos mokesčiais, kurie bilieto pirkimo pradiniame etape nurodomi nebuvo. Tokiu būdu bendrovė taikė rinkodaros modelį, kai vartotojams buvo pateikiamas mažos kainos pranašumas, siekiant paskatinti priimti tokį sprendimą, kurio kitomis aplinkybėmis, žinodami, jog prie pradinės bilieto kainos prisidės papildomi mokesčiai, vartotojai nebūtų priėmę.
Profesinio atidumo reikalavimai
Nagrinėdama bylą, VVTAT komisija pažymėjo, kad MB „Skruzdėliuko kelionės“, kaip verslo subjektui, keliami didesni profesinio atidumo, rūpestingumo reikalavimai, todėl MB „Skruzdėliuko kelionės“ privalėjo būti atidi, rūpestinga ir suteikti vartotojams teisingą ir neklaidinančią informaciją apie parduodamų bilietų kainas, o interneto tinklalapių dizainą pasirinkti itin atidžiai, kad vartotojai visuomet suprastų, kokiam subjektui priklausančiame interneto tinklalapyje lankosi ir su kuo sudaro sutartį.
VVTAT komisija taip pat pažymėjo, kad, įsigydami prekes ar paslaugas, vartotojai visuomet atkreipia dėmesį į kainą, todėl produkto kaina turi vieną iš svariausių arba net lemiamą įtaką tam tikram vartotojo apsisprendimui dėl sandorio.
Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo trukmę, mastą ir tai, kad bendrovė ėmėsi priemonių nustatytiems pažeidimams pašalinti, už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą MB „Skruzdėliuko kelionės“ turėjo būti skirta 4488 eurų bauda. Atsižvelgiant į tai, kad minėtame įstatyme taip pat įtvirtinta, jog skiriamos baudos dydis negali viršyti 3 procentų bendrovės metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais, už vykdytą nesąžiningą komercinė veiklą MB „Skruzdėliuko kelionės“ skirta 566 eurų bauda.