Senos dainos primena jaunystę, maišto ir vėjavaikiškumo skonį, bet po truputį jos apdulkėja ir tampa sentimentalių prisiminimų proveržiais. Nereikia didelių stebuklų, kad seną galima būtų pamilti iš naujo. Kolektyvas iš Prancūzijos „Nouvelle vague“, sugebėjo naujai pažvelgti, į klasika tapusius, rock‘o kūrinius, paskaninę juos kitoniškumo prieskoniais. Tai kas sena, tampa nauja ne tik ištikimiems gerbėjams, bet ir naujajai melomanų kartai.
Muzikos kolektyvas iš Prancūzijos „Nouvelle Vague” pasaulį išvydo 2003 metais ir dar ankstyvoje “vaikystėje” turėjo savitą stilių. Pats pavadinimas reiškia „naujoji banga“, o portugališkai rašosi taip – „bossa nova“, būtent šis muzikos stilius yra neatsiejamas nuo grupės. Pavadinimas, savo ruoštu, reprezentuoja ir jų muzikinę koncepciją – perdaryti žinomus muzikinius kūrinius (dažniausiai pop, rock, punk-rock, post-punk stiliaus) Braziliškos muzikos link. Sunkesni kūriniai iš karto suskamba lengviau ir, jei galima muziką skirstyti į moterišką ir vyrišką, tai ir moteriškiau.
„Nouvelle Vague” širdį sudaro du pagrindiniai veikėjai, tai Marc Collin ir Olivier Libaux, vokalas dažnai keičiasi, leidžiant pasireikšti įvairiems atnaujinto prancūziško šansono atlikėjams.
Debiutiniame albume pavadinimu „Nouvelle vague“ (2004 m.), žinomos dainos skambėjo bossa nova stiliumi, į pagalbą pasitelkiant daugiau akustinių instrumentų. Vėliau, 2006 metais albume „Bande A Part” atsirado įvairesnio skambesio, pridedant tokių muzikinių stilių kaip reggae‘is, ska, ir bliuzas. Ir galiausiai 2009 metų albume „3“ dainos sudainuojamos duetuose, kartu su originaliais atlikėjais. Matomas nuolatinis augimas ir tobulėjimas, ieškojimas naujų sprendimų.
Dainas verta pamilti iš naujo
Čia visai kitaip suskamba tokie kūriniai kaip Joy Division „Love will tear us apart“ arba Depeche Mode „Just can‘t get enough“, nepaliko ramybėje ir tokių grupių, kaip The Cure, The Clash ar Dead Kennedys. Grubūs dainų „kampai“ nušlifuojami ir pateikiami švelniau. Vokalistės pasirenkamos jaunos, kurios originalių dainų variantų nelabai ir žino, taip išgaunamas kitoks, naujas dainos skambesys, kad neliktų kopijuojamo skambesio, todėl tik įsiklausius į dainos tekstą supranti, kokia tai daina. Dainos prikeliamos naujam gyvenimui, paskanintos naujais prieskoniais, skamba naujai ir suprantamos gali būti visai kitaip, muzika palieka daug vietos individualioms interpretacijoms.
Ekscentriškieji Dead Kennedys įkūnijami į moterišką vokalą, prancūzišką eleganciją, bet pati daina tikrai neatrodo banali – kaip buvo taip ir lieka „Too drunk to fuck“, tik moteriškai. Vokalistės nemūvi kelnių ir nenusikirpusios trumpai plaukų, jos ant scenos atrodo labai moteriškai ir charizmatiškai.
Perdainuojant dainas tenka susiderinti ir su originalių versijų autoriais, tačiau daugumą duodavo savo palaiminimą atgaivinti dainas. Kai kurie neatsisako patys sudainuoti duetu, puikus to pavyzdys Martinas Gore iš grupės „Depeche mode“, pastarasis nepasididžiavo pritarti moteriškam vokalui (vokalistė Melanie Pain) dainos „Master and Servant“ naujame variante. Ir tai tikrai nėra vienintelis pavyzdys, bendradarbiavo ir tokie atlikėjai, kaip, Terry Hall, Ian McCulloch (grupės „Echo & the Bunnymen“ vokalistas), Gerald Toto ir kiti. „Nouvelle vague“ įkūrėjai neslepia susižavėjimo šiais atlikėjais, todėl jų darbas nėra tik perdainuoti legendines dainas, bet ir savotiškai pašlovinti talentus.
Ryškiausios žvaigždės „Nouvelle vague“ veikloje yra pačios dainos. Jeigu kas nors neklauso tokių grupių kaip „Sex pistols“, tai naujuoju stiliumi sudainuota daina „God Save the Queen“, suteikia galimybę išgirsti jį švelniai ir net trapiai -- agresyviai skambėjusi dainą atsiskleidžia visiškai kitokiu amplua.
Perdarytos dainos čia neskamba kaip perdarytos, jos pripažįstamos kaip naujos, tai parodo grupė populiarumas. Po pirmojo savo albumo „Nouvelle vague“ susilaukė didelio susižavėjimo ir yra noriai kviečiami koncertuoti. Atlikėjai tikrai mėgaujasi savo darbu, ir sako, kad „tas pačias dainas atlikdami daug kartų, kaskart atrandame jas iš naujo“. „Tai ką pradėjome daryti, buvo vien savo malonumui ir nesitikėjome tokios sėkmės“.
Sakoma, kad „sena meilė nerūdija“, bet „Nouvelle vague“ sako, kad senas, pamirštas dainas galima pamilti iš naujo. Spalio 12 dieną, Vilniuje, jie atvyksta atlikti savo misiją ir Lietuvoje.
”Nouvelle vague” nori tik Migloko
Kitą savaitę verta pradėti kitaip nei įprasta – „Nouvelle vague“ koncertu Vilniuje, klube „New York“. Spalio 12 dieną, 19 val. svečiai iš Prancūzijos lietuviams dovanos savo išskirtinį koncertą. Kitaip nei daugelis įnoringų muzikos pasaulio atlikėjų jie nustebino koncerto organizatorius. Derinant apšildančios grupės pasirinkimą neteko ilgai vargti, pirmasis pasiūlymas juos visiškai tenkino – „Nouvelle vague“ nori Migloko. Jaunosios lietuvaitės kandidatūra buvo patvirtinta iškart. Devyniolikmetė atlikėja visai neseniai pasirodžiusi scenoje papirko kitokiu muzikos pateikimu, išskirtiniu balsu, netikėtais muzikiniais deriniais ir teatrališkais pasirodymais.
Nauji muzikiniai patyrimai lietuviams, tikrai turėtų praskaidrinti rudenišką pirmadienio melancholiją.
Daugiau informacijos apie koncertą ČIA
Lina Sabaitytė