• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Norvegija yra viena iš tų šalių, kuri demonstruojama kaip sektinu elektromobilumo pavyzdžiu. Naujų automobilių rinkoje absoliučią daugumą sudaro elektromobiliai, o ir elektromobilio turėjimas šioje šalyje nesudaro labai didelių problemų.


Norvegija yra viena iš tų šalių, kuri demonstruojama kaip sektinu elektromobilumo pavyzdžiu. Naujų automobilių rinkoje absoliučią daugumą sudaro elektromobiliai, o ir elektromobilio turėjimas šioje šalyje nesudaro labai didelių problemų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors Norvegijos vyriausybė tokį spartų elektromobilių įsisavinimą finansuoja milžiniška naftos ir dujų gavyba, tačiau prie didžiulio elektromobilių įsigijimo spurto prisidėjo tik elektromobiliams skirtos lengvatos.

REKLAMA

Pavyzdžiui, elektromobilių pirkėjai atleidžiami nuo 25 proc. siekiančio pridėtinės vertės mokesčio ir metinio kelių mokesčio. Elektromobilių vairuotojai taip pat gali naudotis autobusų ir taksi juostomis.


Kadangi Norvegijos vyriausybė leidžia naudotis šiomis lengvatomis, nereikėtų stebėtis, jog didžioji dauguma naujų automobilių pirkėjų renkasi būtent elektromobilius. Vis dėlto, atsižvelgiant į naujus Norvegijos vyriausybės pasiūlymus, netrukus dalis lengvatų turėtų pradingti.

REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybės nariai siūlydami 2023 m. biudžeto projektą, rekomenduoja vėl įvesti 25 proc. pridėtinės vertės mokestį perkant naują elektromobilį, kurio vertė neviršija 500 000 Norvegijos kronų arba maždaug 47 tūkst. eurų.


Nissan Ariya
Nissan Ariya

Tad, jeigu esate Norvegijos gyventojas, šiandien besidomintis „Porsche Taycan 4S Sport Turismo“, kurio kaina Norvegijoje siekia apie 1 000 000 NOK (maždaug 95 tūkst. eurų), kitąmet reikėtų sumokėti papildomus 125 000 NOK (maždaug 12 tūkst. eurų) pridėtinės vertės mokesčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektromobilių savininkai nuo 2023 m. taip pat turėtų mokėti svorio mokestį - 12,5 NOK (maždaug 1,2 EUR) už kilogramą. Šiuo metu šis mokestis privalomas tik benzinu ir dyzelinu varomiems automobiliams (įskaitant hibridinius). Jis bus taikomas po pirmųjų 500 kg, o tai reiškia, kad 2604 kg sverianti „Tesla Model X Plaid“ taps 26 300 NOK (maždaug 2 500 eurų) brangesnė. Laimei, šį mokestį reikėtų mokėti tik vieną kartą.

REKLAMA

Elektromobilių vairuotojai Norvegijoje dabar gauna 50 proc. nuolaidą mokant bet kokią rinkliavą už kelius, tačiau nuo kitų kitų ji padidėtų iki 70 proc. Elektromobilius perkančios įmonės taip pat moka mokestį tik nuo 80 proc. automobilio vertės, tačiau kitąmet šios nuolaidos nebeliktų.

REKLAMA

Kitąmet taip pat planuojama padidinti ir kitus mokesčius. Pavyzdžiui, šiuo metu registruoti naudotą ar importuotą elektromobilį yra pigiau nei tą patį daryti su automobiliu su vidaus degalų varikliu. Nuo 2023 m. šis mokestis padidėtų, priklausomai nuo kokio senumo elektromobilį planuojama importuoti.


Nors visi šie pakeitimai dar nėra priimti, tačiau Norvegijos vyriausybė yra įsitikinusi, jog tai pavysk padaryti ganėtinai lengvai.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų