Norvegijos alaus gamintojai itin priešiškai reagavo į „keistus“ dviejų vyriausybės tarnybų sprendimus neleisti aludariams teikti informaciją apie alų ar skelbti alaus nuotraukas savo pačių interneto svetainėse.
Norvegijos rinkodaros taryba pirmadienį visiškai pritarė Sveikatos apsaugos direktoriato sprendimui, pagal kurį gamykla „Aass“ ir Norvegijos aludarių asociacija pripažintos kaltomis pažeidus Alkoholio įstatymo nuostatas.
Sveikatos apsaugos direktoriatas anksčiau nurodė gamyklai „Aass“ iš savo tinklalapių pašalinti visas nuotraukas, kuriose pavaizduotas putojantis alus, visą informaciją apie mažųjų aludarių verdamą alų ir visas alaus rekomendacijas.
Tuo metu Aludarių asociacijos tinklalapiui „Drikkeglede.no“ buvo nurodyta pašalinti alaus pasirinkimo paslaugą, kuri padeda vartotojams išsirinkti alų skirtingoms progoms.
Asociacijai taip pat buvo įsakyta pašalinti visas nuorodas į straipsnius, kuriuose Norvegijos žiniasklaidoje apžvelgiamas alus, praneša „helocal.no“.
Pasipiktinusi tokiu sprendimu Aludarių asociacija paprašė šalies sveikatos apsaugos ministrę pakeisti su alkoholio reklama susijusius įstatymus.
„Mums šios priemonės atrodo ganėtinai keistos“, - teigia asociacijos pirmininkas Petteris Nome.
Jis pareiškė, kad garsiam slidininkui Emiliui Hegle Svendsenui įstatymai leidžia televizijoje pasirodyti apsirengus drabužiais su Vokietijos alaus reklama, tuo metu su Norvegijos alumi susiję klausimai tebėra „visiškai slapti“.
P. Nome pažymėjo, kad valstybės valdomas mažmeninis monopolis „Vinmonopolet“ gali laisvai ir detaliai aprašinėti savo produktus, o Aludarių asociacijai tai draudžiama.
Asociacija kaip žodžio laisvės pažeidimą įvertino Rinkodaros tarybos sprendimą uždrausti jai skelbti nuorodas į keturis naujus straipsnius apie mažųjų alaus daryklų ekonominį augimą.