Norvegijos rinkimus neseniai laimėję konservatoriai paskelbė, jog elektromobilių vairuotojai artimiausioje ateityje gali būti apmokestinti. „Tesla“ mokėsiu pavadintas pasiūlymas galiotų tik tiems elektromobiliams, kurių svoris siekia 2 tonas arba daugiau. Tai reiškia, jog kiekvienas potencialus „Tesla Model S“ arba „Tesla Model X“ vairuotojas privalės sumokėti žymiai didesnę kainą negu dabar. Ekspertų vertinimu, Norvegijoje itin populiaraus „Tesla Model X“ visureigio kaina gali šoktelėti maždaug 8000 eurų.
Akivaizdu, jog šis pokytis gali labai stipriai pakoreguoti „Tesla“ automobilių pardavimų statistiką. Vien per devynis šių metų mėnesius „Tesla“ pardavimai Norvegijoje išaugo 90%, iki 4717 automobilių. Palyginimui, praėjusiais metais per tą patį laikotarpį buvo parduota beveik 2500 „Tesla“ elektromobilių.
Norvegijos aplinkosaugos ministras, Vidaras Helgesenas, teigia, jog sunkūs elektromobiliai prie kelio dangos nusidevėjimo prisideda ne ką mažiau negu tradiciniai lengvieji automobiliai. Pasak jo, elektromobilių paramos programa buvo sukurta tam, jog paskatintų kompaktiškų, vietinės gamybos elektromobilių gamintojus, o ne prabangių ir itin greitų mašinų pardavimus, kurios įkandamos tik pasiturintiems šalies gyventojams.
Šalies parlamento nariams patvirtinus šią pataisą, elektromobilių mokestis įsigaliotų nuo 2018 metų pradžios.
2016 metais, visame pasaulyje buvo parduota beveik 90 milijonų naujų lengvųjų automobilių. Beveik visi iš jų turėjo tradicinį vidaus degimo variklį, tačiau vis daugiau žmonių pradeda atkreipti dėmesį ir į 21 amžiaus alternatyvą - elektromobilį - ekologišką transporto priemonę, kuri kai kuriose šalyse iš karaliaus sosto pradeda išstumti tradicines transporto priemones.
Norvegija yra viena iš tų šalių, kurioje didžiąją daugumą naujų automobilių pardavimų sudaro elektromobiliai arba hibridai. Taip yra ne dėl to aukšto pragyvenimo lygio, o dėl valstybės paramos elektromobilių vairuotojams. Kiekvienas naujo elektromobilio vairuotojas gali naudotis tam tikromis privilegijomis : mokamais keliais naudotis nemokamai, važiuoti viešajam transportui skirta juosta, nemokamai naudotis įkrovimo stotelėmis ir nesukti galvos dėl aukštų parkavimo kainų šalies sostinėje. Be to, elektromobiliams netaikomas milžiniškas pridėtinės vertės mokestis, tad jeigu galvojate, jog norvegai staiga patako didžiausiais aplinkosaugininkais pasaulyje - klystate.
Į elektromobilių populiarumą Norvegijoje galima žvelgti iš dviejų skirtingų barikadų pusių, tačiau dosnios privilegijos turi ir kitą pusę. Elektra varomų mašinų populiarumas, vis dar, labai priklauso nuo valstybės paramos. Puikūs to pavyzdžiui - Danija ir Honkongas, kur valstybės parama turėjo didžiulę reikšmę elektromobilių plėtrai ir populiarumui. Valstybei nusprendus sustabdyti bet kokią elektromobilių paramą - pardavimai praktiškai sustojo.
2016 metais, visame pasaulyje buvo parduota beveik 90 milijonų naujų lengvųjų automobilių. Beveik visi iš jų turėjo tradicinį vidaus degimo variklį, tačiau vis daugiau žmonių pradeda atkreipti dėmesį ir į 21 amžiaus alternatyvą - elektromobilį - ekologišką transporto priemonę, kuri kai kuriose šalyse iš karaliaus sosto pradeda išstumti tradicines transporto priemones.
Norvegija yra viena iš tų šalių, kurioje didžiąją daugumą naujų automobilių pardavimų sudaro elektromobiliai arba hibridai. Taip yra ne dėl to aukšto pragyvenimo lygio, o dėl valstybės paramos elektromobilių vairuotojams. Kiekvienas naujo elektromobilio vairuotojas gali naudotis tam tikromis privilegijomis : mokamais keliais naudotis nemokamai, važiuoti viešajam transportui skirta juosta, nemokamai naudotis įkrovimo stotelėmis ir nesukti galvos dėl aukštų parkavimo kainų šalies sostinėje. Be to, elektromobiliams netaikomas milžiniškas pridėtinės vertės mokestis, tad jeigu galvojate, jog norvegai staiga patako didžiausiais aplinkosaugininkais pasaulyje - klystate.
Į elektromobilių populiarumą Norvegijoje galima žvelgti iš dviejų skirtingų barikadų pusių, tačiau dosnios privilegijos turi ir kitą pusę. Elektra varomų mašinų populiarumas, vis dar, labai priklauso nuo valstybės paramos. Puikūs to pavyzdžiui - Danija ir Honkongas, kur valstybės parama turėjo didžiulę reikšmę elektromobilių plėtrai ir populiarumui. Valstybei nusprendus sustabdyti bet kokią elektromobilių paramą - pardavimai praktiškai sustojo.