• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dauguma lietuvių nori kurti savo verslą, tačiau vyrai ir moterys tai įsivaizduoja skirtingai, rodo DNB banko užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas Lietuvos gyventojų verslumo tyrimas. Vyrai svajoja apie didesnes įmones, bet jų nekuria, nes bijo nesėkmės. Moterims priimtiniausios šeimos įmonės, bet gąsdina finansinis nestabilumas.

Dauguma lietuvių nori kurti savo verslą, tačiau vyrai ir moterys tai įsivaizduoja skirtingai, rodo DNB banko užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas Lietuvos gyventojų verslumo tyrimas. Vyrai svajoja apie didesnes įmones, bet jų nekuria, nes bijo nesėkmės. Moterims priimtiniausios šeimos įmonės, bet gąsdina finansinis nestabilumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vyrai į verslą žiūri ne tik kaip į pajamų šaltinį, jiems labai svarbus ir socialinio statuso aspektas. Iš apklausos matyti, kad vyrai dažniau renkasi didesnius verslus, o juos atgraso ne tik finansų stygius, bet ir, kur kas įdomiau, baimė susimauti. O štai moterys kurdamos savo verslą, prioritetą teikia mažesniam verslui, kuris įtrauktų šeimos narius, suteiktų saviraiškos galimybių ir jo rizika būtų lengviau valdoma“, – sako Andrius Ivašauskas, DNB Smulkių verslo klientų departamento vadovas.

REKLAMA

Tyrimo duomenimis, jei turėtų visas galimybes, net 81,4 proc. vyrų ir 79,4 proc. moterų kurtų savo verslą. Dažniausiai norima kurti šeimos įmonę. Tarp moterų tokį pageidavimą išsakė beveik pusė respondenčių, vyrai taip pat pageidautų kurti verslą su partneriu.

Skiriasi ir norimų kurti įmonių dydžiai: dauguma moterų (48 proc.) kurtų mikro įmonę, kurioje dirbtų ne daugiau 9 darbuotojų, dauguma vyrų (41 proc.) svajoja apie mažą bendrovę, turinčią iki 50 darbuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

„Vertinant priežastis, kurios trukdo kurti verslą, moterys atrodo pragmatiškesnės. Labiausia jas gąsdina tiesiogiai verslui įtaką galintys daryti veiksniai – finansų stoka, mokesčių sistema bei šalies ekonominė situacija. Vyrai tai irgi mato kaip grėsmes, tačiau labiau nei moteris juos gąsdina nesėkmės galimybė“, - pastebi A. Ivašauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat jis atkreipė dėmesį, kad moterys labiau linkusios kurti galutinį produktą ar paslaugą, tuo tarpu vyrai linkę užsiimti prekyba, t. y. atlikti tarpininko vaidmenį tarp gamintojo ir pirkėjo. Tyrimo duomenimis, prekyba užsiimtų 16,6 proc. vyrų ir tik 11,1 proc. moterų. Pastarosioms patrauklesnės turizmo, viešbučių, maitinimo, pramogų ir gamybos sritys.

REKLAMA

Tad koks gi vyrų ir moterų verslumo ir svajonių portretas? Vyrai daugiausiai steigtų prekybos, pirkimų ir tiekimo įmones (16,6 proc.). Antroje vietoje, jie rinktųsi viešbučių, maitinimo ir turizmo verslus (16,1 proc.). Pastarojoje srityje verslus kurti norėtų ir moterys (13,4 proc.). Tačiau tarp moterų populiarumo susilaukė ir kūrybinės industrijos – respondentės mielai užsiimtų kultūros, meno ir pramogų veikla (12 proc.).

REKLAMA

Tarp vyrų mažiausiai populiarumo sulaukė finansų apskaitos, teisės ir valstybinio bei viešojo administravimo sritys (po 0,5 proc.), o tarp moterų – inžinerija, kurios nepasirinko nei viena respondentė.

DNB banko užsakymu tyrimą š. m. balandžio 10-20 dienomis atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu CAWI (angl. Computer Assisted Web Interview) metodu apklausti 509 Lietuvos gyventojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų