Šis dukart per metus vykstantis renginys yra labai svarbus mieste, kuriame sukasi 98 mlrd. dolerių (87 mlrd. eurų) vertės mados pramonė, kuriame yra įsikūrę 900 mados kompanijų būstinių ir kuris generuoja didžiulę apyvartą. Tuo tarpu panašūs renginiai Paryžiuje ir Milane yra orientuoti į labiau avangardišką madą.
Daugiau kaip 200 tūkst. žmonių suplūsta dalyvauti Niujorko rugsėjo ir vasario mados savaitėse. Per šiuos mados festivalius, kurių apyvarta siekia beveik 900 mln. dolerių, rengiama šimtai pristatymų, sudaroma daugybė kontraktų ir ošia daug vakarėlių. Vėliau sezono traukinys išvažiuoja į Europą.
Festivalio renginius reklamavo „apšildantys“ pasirodymai – pavyzdžiui, dainininkė Rihanna antradienį tapo sportinės aprangos milžinės „Puma“ veidu, reperis Kanye Westo pristatė plačiai išreklamuotą savo sportinio stiliaus batų kolekciją „Yeezy Season Four“, sukurtą bendradarbiaujant su „Adidas“, o dizaineris Tomas Fordas trečiadienį surengė retro elegancija dvelkiantį pristatymą.
Tačiau šiemet Niujorko mados savaitė, truksianti 10 dienų, stovi prie revoliucijos slenksčio.
Programoje gal ir nurodyta „pavasaris/vasara“, bet vis daugiau dizainerių atsisako tradicinio kalendoriaus ir pristato rudens bei žiemos kolekcijas – juk šaltesni metų mėnesiai jau visai čia pat.
Šitaip siekiama panaikinti kelių mėnesių laiko tarpą tarp podiumų šou ir galimybės pirkėjams nusipirkti naujausio dizaino drabužius. Skaitmeninių technologijų varomame XXI amžiuje vartotojų dėmesį tampa vis sunkiau išlaikyti, tad mados namai priversti žaisti gaudynes su klientais.
Stebėti vertėtų penkias pagrindines tendencijas, kurias apibūdiname žemiau.
Neatidėliotinas patenkinimas
„Dabar matai, dabar perki“ – taip dabar sako tokie kūrėjai kaip Tomas Fordas, Thakoonas ir Tommy Hilfigeris, leidžiantys klientams pirkti kolekciją tiesiog nuo podiumo.
T.Hilfigeris penktadienio vakarui, kai pristatys savo „kapsulinę“ kolekciją „Tommy x Gigi“, rengia ekstravagantišką šventę prieplaukoje su apžvalgos ratu, dešrainiais, tatuiruočių ministudijomis ir omarų suvožtiniais.
Šis bendras su modeliu Gigi Hadid projektas numato klientams galimybę pirkti daiktus tiesiog per patį pristatymą, tiesiai iš liečiamųjų ekranų, arba jau kitą dieną tiesiog apsilankyti artimiausioje Tommy parduotuvėje.
„Manau, kad mažmeninės prekybos požiūriu tai veiks, – laikraščiui „Los Angeles Times“ sakė T.Fordas. – Labai nustebčiau, jei kitą dieną nesulauksime ... daugybės moterų, kurios stebėjo (šou internetu) ar matė nuotraukas iš jo ir nori tai nusipirkti.“
Klimato kaita
Niujorke šią savaitę gal ir prognozuojama karščio banga, bet atkreipkite dėmesį į dizainerius, demonstruojančius rudens ir žiemos arba bet kokiam sezonui tinkamas kolekcijas, pavyzdžiui, klimatui krečiant išdaigas, pagalvokite apie paltus, derinamus su šilkinėmis suknelėmis.
Kai kurie garsūs vardai tiesiog ramiai laukia, norėdami 2017 metų pavasario ir vasaros kolekcijas pademonstruoti vasario mėnesį, tuo tarpu pamažu pritaikydami savo produkciją Šiaurės pusrutulio klimatui.
Calvinas Kleinas, kuris praėjusį mėnesį pasamdė buvusį „Christian Dior“ dizainerį Rafą Simonsą, atšaukė pristatymą, į kurį iš pradžių kvietė spaudą.
„Oscar de la Renta“, kurie liepos mėnesį atsisveikino su britu Peteriu Coppingu, neseniai pasamdė dizainerių duetą iš „Monse“, bet irgi, kaip pranešama, pristato tik mažą kolekciją.
Pirmiausia – vartotojas
Tradiciškai vartotojas yra visada teisus, bet dabar dar iškyla ir šūkis „Pirmiausia – vartotojas“. Beveik visi šou bus tiesiogiai transliuojami, kad pasiektų maksimaliai didžiausią auditoriją.
Pusė bilietų į Tommy Hilfigerio šou buvo išdalyti gerbėjams, o „Tommy prieplauka“ šeštadienį – kitą dieną po šou – bus atvira visuomenei.
Lyčių lygybė
Kaip buvo T.Fordo atveju šį trečiadienį, vyrų ir moterų drabužiai vis dažniau demonstruojami toje pačioje erdvėje, o ne rodomi atskirai per konkuruojančius, kelių savaičių skiriamus mados renginius. „Rag and Bone“ pristatymas šį pirmadienį taip pat bus vertas dėmesio.
„Siuvėjų makaronai“
Dizaineriai teiks pirmenybę „gyvoms“ prezentacijoms, o ne podiumui, kaip, pavyzdžiui, Diane von Furstenberg, organizuosiančiai virtinę susitikimų, o ne vieną didelį podiumo šou.
„Siuvėjai mėto ant sienų makaronus ir žiūri, kas prilips“, – apie mados industrijos bandymų ir klaidų metodą rašė „The New York Times“ mados kritikė Vanessa Friedman.
„Kai kas prilips, o tada visa ši žaižaruojanti, šifonais vilkinti sistema žinos“, – aiškino ji.