Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Automobilių dizaino įmonė „Bertone“ yra visiems puikiai žinoma dėl tokių automobilių, kaip „Lamborghini Miura“, „BMW 3200 CS“, „Alfa Romeo 2600 Sprint“ ar net „Citroen ZX“.
Automobilių dizaino įmonė sukūrusi daugybę įspūdingų automobilių, turi nemažą projektų desantą savo stalčiuose, kuriuose dulka automobiliai, kurie taip ir nepateko į serijinę gamybą.
Dabar jau „Fiat“ priklausanti automobilių dizaino įmonė buvo įkurta dar 1912 metais, Giovanni Bertone pastangomis. Būdamas vos 28 metų, jaunasis dizaineris laisvu laiku ant popieriaus lapo piešdavo įvairiausius automobilius, kurie vėliau taps automobilių industrijos legendomis.
20 amžiaus pradžioje, automobiliai nebuvo tokie populiarūs ir įkandami visiems, kaip yra dabar. Keliuose dominavo arklių tempiami vežimai ir karietos, kurias Giovanni Bertone ir kurdavo ir gamindavo. „Bertone“ vardas buvo siejamas su neįtikėtinu preciziškumu, kokybe ir solidumu, tad nenuostabu, jog daugelis Italijos ponų kreipdavosi būtent į „Bertone“.
Visgi prasidėjus pirmam pasauliniam karui, Giovanni Bertone buvo priverstas uždaryti gamyklos duris ir laukti geresnių laikų bei kada pasibaigs karas.
Pasibaigus antram pasauliniam karui, „Bertone“ įmonės vadžias perėmė Giovanni sūnus, kuris mažą gamyklėlę pavertė į vieną didžiausių ir žinomiausių vardų automobilių dizaino industrijoje.
Ta proga, norime jums parodyti kokią lakią vaizduotę turėjo garsusis Nuccio Bertone, kuris šį pasaulį paliko 1997 metais.
„Bertone Panther“, 1968 metai.
Šis, lenktyninį bolidą primenantis automobilis buvo sukurtas su mintimi dalyvauti lenktynėse kartu su „Brescia Corse“ komanda, kuri tuo metu dalyvaudavo prototipų lenktynėse.
Turbūt paklausite, kodėl šis automobilis taip ir išliko prototipu? Greičiausiai pastebėjote didžiulį spoilerį, kuris yra sumontuotas beveik per patį vidurį. Nuccio Bertone buvo įsitikinęs, jog panaudojant aerodinamikos žinias iš aeronautikos, automobilis turės didesnį sukibimą su keliu, nes oras keliaujantis per spoilerį automobilį prispaus prie kelio. Deja, bet viskas buvo atvirkščiai. Kadangi mintis buvo panaudoti aeronautikos elementus, automobilis taip pat nusprendė tapti lėktuvu. Lekiant dideliu greičiu, automobilis tikrąją ta žodžio prasme pakildavo ir apsiversdavo.
„BMW 2800 Spicup“, 1969 metai
Egzotiškai atrodantis „BMW 2800 Spicup“ tokį vardą gavo visai netikėtai. Nuccio piešdamas šio automobilio eskizus, tiesiog sujungė „Spider“ ir „Coupe“ žodžius ir vuolia, turime naująjį „Spicup“. Toks įdomus mąstymas ne tik nepadėjo automobiliui, bet ir iš dalies jį sužlugdė, nes Ženevos automobilių parodos metu, kai „BMW“ pristatė šį konceptą, lankytojai automobilį apmėtė pomidorais. Nepraėjus net dviem valandoms „BMW“ šį konceptą pašalino iš stendo ir pardavė nežinome pirkėjui iš Olandijos.
„Bertone Shake“, 1970 metai
Minimalizmo ir ekstremalių pojūčių mėgėjams sukurtas automobilis turėjo tapti puiku produktu, kuris reprezentuotų „Bertone“. 1970 metais sukurtas modelis pristatymo metu užsidegė ir pražudė vieną lankytoją. „Bertone“ vadovybė net nedvejojus nutraukė projekto vystymą ir išmėtė jį į šiukšlių dėžę.
„Bertone Nivola“, 1990 metai
Skaitytojai, kurie domisi automobilių sporto istorija, „Nivola“ vardas bus puikiai pažįstamas. „Nivola“ arba tiesiog „Tazio Nuvolari“ buvo vienas greičiausių ir tituluočiausių lenktynininkų 20 amžiaus pradžioje. Net garsusis Ferdinandas Porsche teigė, jog jis buvo pats geriausias pilotas, kokį tik jis matė per visą savo gyvenimą.
„Bertone Nivola“ buvo sukurta ant „Chevrolet Corvette ZR1“ platformos ir buvo aprūpintas 5,7 litro benzininiu agregatu, kuris išvystydavo daugiau negu 400 arklio galių. Kadangi „Bertone“ norėjo laikyti tikrų super automobilių papročių, automobilio variklis buvo sumontuotas iškart už priekinių sėdynių dėl geresnio svorio paskirstymo. 60/40 svorio paskirstymas ir daugiau negu 400 arklio galių leido šiam konceptui iki 100 km/h įsibėgėti per 4,4 sekundės.
Tačiau dėl itin brangių kūrimo kąštų buvo atsisakyta šį automobilį išleisti į serijinę gamybą.
„Bertone Blitz“, 1992 metai
Šiais laikais daugelis skundžiasi, jog visi automobiliai tampa panašūs ir neįdomūs. Tad sugrįžkime į 1992 metus, kai „Bertone“ pristatė šį nuostabiai ir futuristiškai atrodantį elektromobilį „Blitz“. Vos 650 kilogramų svėręs automobilis turėjo 36 arklio galias ir galėdavo iki 100 km/h įsibėgėti per maždaug 6 sekundes bei pasiekti 130 km/h maksimalų greitį. „Bertone“ teigė, jog šis elektromobilis su pilnai įkrautomis baterijomis galėdavo nuvažiuoti apie 150 kilometrų. Kai išsikrautų baterijos, būtų reikėję palaukti 4-6 valandas, kol jos pasikraus.
„Bertone BAT 11“, 2008 metai
Vienas naujausių „Bertone“ projektų, kuris buvo kuriamas kartu su „Alfa Romeo“ kompanija. Automobilis buvo sukurtas ant „Alfa Romeo 8C Competizione“ platformos bei naudojo aštuonių cilindrų benzininį motorą iš „Maserati GranTurismo“.
Ženevos automobilių parodoje pristatytas modelis buvo sukurtas galvojant apie lėktuvus ir aeronautikos industriją. Nors automobilis labiau primena „Betmeno“ automobilį, negu lėktuvą, tačiau tiek „Bertone“ tiek „Alfa Romeo“ buvo patenkinti rezultatu.
„Bertone Mantide“, 2009 metai
Šis konceptas buvo sukurtas naujo „Bertone“ dizaino studijos vadovo Jasono Kastrioto, kuris yra atsakingas už daugybę „Ferrari“ ir „Maserati“ automobilių eksterjerą.
Automobilis buvo paruoštas serijinei gamybai, tačiau vėl viskas priklausė nuo finansų. Tuo metu „Bertone“ negalėjo pasigirti itin dideliu pelnu, kuris leistų pradėti serijinę šio modelio gamybą, tad buvo nuspręsta jį parduoti aukcione.
Toks planas buvo itin sėkmingas, nes vienas laimingasis šį konceptą įsigijo už du milijonus dolerių.
Automobilių dizaino įmonė „Bertone“ yra visiems puikiai žinoma dėl tokių automobilių, kaip „Lamborghini Miura“, „BMW 3200 CS“, „Alfa Romeo 2600 Sprint“ ar net „Citroen ZX“.
Automobilių dizaino įmonė sukūrusi daugybę įspūdingų automobilių, turi nemažą projektų desantą savo stalčiuose, kuriuose dulka automobiliai, kurie taip ir nepateko į serijinę gamybą.
Dabar jau „Fiat“ priklausanti automobilių dizaino įmonė buvo įkurta dar 1912 metais, Giovanni Bertone pastangomis. Būdamas vos 28 metų, jaunasis dizaineris laisvu laiku ant popieriaus lapo piešdavo įvairiausius automobilius, kurie vėliau taps automobilių industrijos legendomis.
20 amžiaus pradžioje, automobiliai nebuvo tokie populiarūs ir įkandami visiems, kaip yra dabar. Keliuose dominavo arklių tempiami vežimai ir karietos, kurias Giovanni Bertone ir kurdavo ir gamindavo. „Bertone“ vardas buvo siejamas su neįtikėtinu preciziškumu, kokybe ir solidumu, tad nenuostabu, jog daugelis Italijos ponų kreipdavosi būtent į „Bertone“.
Visgi prasidėjus pirmam pasauliniam karui, Giovanni Bertone buvo priverstas uždaryti gamyklos duris ir laukti geresnių laikų bei kada pasibaigs karas.
Pasibaigus antram pasauliniam karui, „Bertone“ įmonės vadžias perėmė Giovanni sūnus, kuris mažą gamyklėlę pavertė į vieną didžiausių ir žinomiausių vardų automobilių dizaino industrijoje.
Ta proga, norime jums parodyti kokią lakią vaizduotę turėjo garsusis Nuccio Bertone, kuris šį pasaulį paliko 1997 metais.
„Bertone Panther“, 1968 metai.
Šis, lenktyninį bolidą primenantis automobilis buvo sukurtas su mintimi dalyvauti lenktynėse kartu su „Brescia Corse“ komanda, kuri tuo metu dalyvaudavo prototipų lenktynėse.
Turbūt paklausite, kodėl šis automobilis taip ir išliko prototipu? Greičiausiai pastebėjote didžiulį spoilerį, kuris yra sumontuotas beveik per patį vidurį. Nuccio Bertone buvo įsitikinęs, jog panaudojant aerodinamikos žinias iš aeronautikos, automobilis turės didesnį sukibimą su keliu, nes oras keliaujantis per spoilerį automobilį prispaus prie kelio. Deja, bet viskas buvo atvirkščiai. Kadangi mintis buvo panaudoti aeronautikos elementus, automobilis taip pat nusprendė tapti lėktuvu. Lekiant dideliu greičiu, automobilis tikrąją ta žodžio prasme pakildavo ir apsiversdavo.
„BMW 2800 Spicup“, 1969 metai
Egzotiškai atrodantis „BMW 2800 Spicup“ tokį vardą gavo visai netikėtai. Nuccio piešdamas šio automobilio eskizus, tiesiog sujungė „Spider“ ir „Coupe“ žodžius ir vuolia, turime naująjį „Spicup“. Toks įdomus mąstymas ne tik nepadėjo automobiliui, bet ir iš dalies jį sužlugdė, nes Ženevos automobilių parodos metu, kai „BMW“ pristatė šį konceptą, lankytojai automobilį apmėtė pomidorais. Nepraėjus net dviem valandoms „BMW“ šį konceptą pašalino iš stendo ir pardavė nežinome pirkėjui iš Olandijos.
„Bertone Shake“, 1970 metai
Minimalizmo ir ekstremalių pojūčių mėgėjams sukurtas automobilis turėjo tapti puiku produktu, kuris reprezentuotų „Bertone“. 1970 metais sukurtas modelis pristatymo metu užsidegė ir pražudė vieną lankytoją. „Bertone“ vadovybė net nedvejojus nutraukė projekto vystymą ir išmėtė jį į šiukšlių dėžę.
„Bertone Nivola“, 1990 metai
Skaitytojai, kurie domisi automobilių sporto istorija, „Nivola“ vardas bus puikiai pažįstamas. „Nivola“ arba tiesiog „Tazio Nuvolari“ buvo vienas greičiausių ir tituluočiausių lenktynininkų 20 amžiaus pradžioje. Net garsusis Ferdinandas Porsche teigė, jog jis buvo pats geriausias pilotas, kokį tik jis matė per visą savo gyvenimą.
„Bertone Nivola“ buvo sukurta ant „Chevrolet Corvette ZR1“ platformos ir buvo aprūpintas 5,7 litro benzininiu agregatu, kuris išvystydavo daugiau negu 400 arklio galių. Kadangi „Bertone“ norėjo laikyti tikrų super automobilių papročių, automobilio variklis buvo sumontuotas iškart už priekinių sėdynių dėl geresnio svorio paskirstymo. 60/40 svorio paskirstymas ir daugiau negu 400 arklio galių leido šiam konceptui iki 100 km/h įsibėgėti per 4,4 sekundės.
Tačiau dėl itin brangių kūrimo kąštų buvo atsisakyta šį automobilį išleisti į serijinę gamybą.
„Bertone Blitz“, 1992 metai
Šiais laikais daugelis skundžiasi, jog visi automobiliai tampa panašūs ir neįdomūs. Tad sugrįžkime į 1992 metus, kai „Bertone“ pristatė šį nuostabiai ir futuristiškai atrodantį elektromobilį „Blitz“. Vos 650 kilogramų svėręs automobilis turėjo 36 arklio galias ir galėdavo iki 100 km/h įsibėgėti per maždaug 6 sekundes bei pasiekti 130 km/h maksimalų greitį. „Bertone“ teigė, jog šis elektromobilis su pilnai įkrautomis baterijomis galėdavo nuvažiuoti apie 150 kilometrų. Kai išsikrautų baterijos, būtų reikėję palaukti 4-6 valandas, kol jos pasikraus.
„Bertone BAT 11“, 2008 metai
Vienas naujausių „Bertone“ projektų, kuris buvo kuriamas kartu su „Alfa Romeo“ kompanija. Automobilis buvo sukurtas ant „Alfa Romeo 8C Competizione“ platformos bei naudojo aštuonių cilindrų benzininį motorą iš „Maserati GranTurismo“.
Ženevos automobilių parodoje pristatytas modelis buvo sukurtas galvojant apie lėktuvus ir aeronautikos industriją. Nors automobilis labiau primena „Betmeno“ automobilį, negu lėktuvą, tačiau tiek „Bertone“ tiek „Alfa Romeo“ buvo patenkinti rezultatu.
„Bertone Mantide“, 2009 metai
Šis konceptas buvo sukurtas naujo „Bertone“ dizaino studijos vadovo Jasono Kastrioto, kuris yra atsakingas už daugybę „Ferrari“ ir „Maserati“ automobilių eksterjerą.
Automobilis buvo paruoštas serijinei gamybai, tačiau vėl viskas priklausė nuo finansų. Tuo metu „Bertone“ negalėjo pasigirti itin dideliu pelnu, kuris leistų pradėti serijinę šio modelio gamybą, tad buvo nuspręsta jį parduoti aukcione.
Toks planas buvo itin sėkmingas, nes vienas laimingasis šį konceptą įsigijo už du milijonus dolerių.