• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Programine įranga prekiaujančių tinklų lentynos lūžta nuo prekių gausos, tačiau nėra jokių garantijų, kad įsigytas daiktas pateisins lūkesčius. Netiks brangi prekė pirkėjui – dėk ją kur nori. Prekybininkai visada ras motyvų, kodėl negali jos pakeisti ar negrąžinti pinigų.

REKLAMA
REKLAMA

Programine įranga prekiaujančių tinklų lentynos lūžta nuo prekių gausos, tačiau nėra jokių garantijų, kad įsigytas daiktas pateisins lūkesčius. Stasio Žumbio nuotr.

REKLAMA

Nuvykęs į „BMS Megapolis“ vilnietis Robertas gimtadienio proga vaikui nupirko puikią dovaną – kompiuterinį žaidimą. Sūnus namie turi XBOX grotuvą, todėl noriai žaidžia kompiuterinius žaidimus. Už prekę Robertas sumokėjo 150 litų ir vylėsi, kad vaikas dovana bus labai patenkintas. Deja. Namie paaiškėjo, kad įsigyta prekė minėtam grotuvui netinka. Sutrikęs tėtis ją pasiėmęs iškart atgal į parduotuvę, bet čia niekas nesileido į kalbas. Esą jei netinka, dėk brangią prekę kur nori. Nei ją pakeis, nei pinigus grąžins.

REKLAMA
REKLAMA

Nuotaika ir tėčiui, ir dovanos gavėjui buvo sugadinta ilgam. „Parduotuvės konsultantui pasakiau, kokį grotuvą turime, ir jis mus nuvedė būtent prie to stendo, – prisiminė Robertas. – Iš kur pirkėjui – ne šios srities specialistui – išmanyti įrangos subtilybes?“

Robertas grotuvą įsigijo JAV, ir šis, kaip paaiškėjo, nėra pritaikytas PAL sistemai. Nors, teisybė, kai kartą sūnus iš draugo buvo pasiskolinęs vieną PAL sistemai pritaikytą žaidimą, šis veikė kuo puikiausiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Padėti negali

„BMS Megapolis“ atstovas Marius Alaburda iš anksto apsidraudė: „Galimybės padėti šiam pirkėjui, jo įsigytą prekę pakeičiant į kitą ar grąžinant pinigus, neturime. Parduotuvė negali prisiimti nuostolių, nes ji čia niekuo dėta.“

Pasak M.Alaburdos, tinklas pardavinėja programinę įrangą (žaidimus, žaidimų konsoles ir kt.), kurią gamintojas gamina ir tiekia būtent mūsų regionui. Todėl jei pirkėjas namie turi žaidimų konsolę, įsigytą JAV, vadinasi, pagamintą kitam regionui, natūralu, kad Lietuvoje pirktos programinės įrangos nebuvo galima paleisti. Atstovui natūralu, bet ar tai privalo išmanyti ir kiekvienas į parduotuvę užsukantis pirkėjas?

REKLAMA

„Mes prekiaujame tokiomis prekėmis, kokios pagamintos specialiai mūsų regionui, todėl tikimės, kad ir pas žmogų esanti įranga tokia pati, – savo laikėsi tinklo atstovas. – Mums nėra reikalo teirautis, kokią įrangą jis įsigijęs. Tai lygiai tas pat, kas televizorių perkančio pirkėjo klausti, kokia jo namuose elektros įtampa – 220 voltų ar, kaip Amerikoje, 110. Paties pirkėjo rūpestis prieš įsigyjant norimą prekę išsiaiškinti, ar būtent tokia ji jam reikalinga.“

REKLAMA

Na, o jei Roberto sūnaus pasiskolintas PAL sistemos žaidimas turimam grotuvui tiko, jis esą galėjo būti pagamintas ir pritaikytas naudoti keliems regionams.

Maža to, anot prekybos tinklo atstovo, programinė įranga, siekiant išvengti jos nukopijavimo bei autorių teisių pažeidimų, atgal nepriimama. „Pirkėjo įsigytas žaidimas jau buvo išpakuotas – kur mes tokią prekę dėtume? Kas ją pirktų? Sakytų, kad jau naudota“, – pridūrė M.Alaburda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išeitis yra

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos Paslaugų kontrolės skyriaus vyriausioji valstybinė inspektorė Marytė Danutė Vaišvilienė informavo, kad pagal daiktų keitimo (grąžinimo) taisykles pardavėjas programinės žaidimų įrangos priimti atgal neprivalo, nes nėra tokį jo veiksmą įpareigojančių teisės aktų.

REKLAMA

„Bet yra kitas dalykas: jei pirkėjas kreipėsi į pardavėją, pasakė, kokią įrangą namie turi, ir pardavėjas jam pasiūlė rinktis būtent tą prekę, kuri pirkėjui netiko, galima reikšti raštu pretenziją ir reikalauti, kad įranga būtų pakeista į tinkamą arba būtų sugrąžinti pinigai, – pabrėžė ji. – Na ir kas, kad pakuotė jau atidaryta? Ji, tikiuosi, nesuplėšyta. Ir kaip kitaip įsigytą įrangą išbandysi, pakuotės neatidaręs? Tiesa, būtina sąlyga – išsaugotas prekės pirkimo kvitas.“

Jei ir po raštiško kreipimosi parduotuvė atsisakys šią problemą spręsti pirkėjo naudai, inspektorė siūlo pirkėjui skųstis Valstybinei ne maisto produktų inspekcijai.

Virginija SABUTYTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų