2009 metų birželio mėnesį bendrovės „Vilkyškių pieninė“ konsoliduoti pardavimai buvo 12,32 mln. litų (3,57 mln. eurų), arba 35 proc. mažesni pernai tuo pačiu laikotarpiu.
Bendrovės pardavimai per 12 paskutinių mėnesių (2008 m. liepos mėn. - 2009 m. birželio mėn.) buvo 156,5 mln. litų (45,3 mln. eurų), arba 7,5 proc. didesni negu lyginamuoju laikotarpiu prieš metus (2007 m. liepos mėn. - 2008 m. birželio mėn.). Bendrovės pardavimai 2009 m. sausio - birželio mėn. buvo 70,5 mln. litų (20,4 mln. eurų), arba 6,8 proc. didesni negu tą patį 2008 m. laikotarpį.
Investicinio banko „Finasta“ Analizės departamentas komentuoja, kad „Vilkyškių pieninės“ 2009 m. birželio mėn. pardavimus reikia vertinti kaip labai prastą rezultatą, nes tokio pardavimų kritimo nebuvo laukta. Primintina, kad Vilkyškių pieninės gegužės mėn. pardavimai krito 13,1 proc., tad buvo tikimasi, kad birželį, kuris yra tradiciškai stipresnis mėnuo pieno perdirbimo bendrovėms, metinis pardavimų smukimas bus panašus.
Tačiau tebeprastėjanti užsienio rinkų pieno produktų pardavimo situacija stipriai atsiliepia ir šios bendrovės, kuri daugiau kaip pusę pardavimo pajamų gauna iš produkcijos eksporto, rezultatams. Buvo manoma, kad pavasarį pieno produkcijos rinka pasiekė dugną, tačiau, kaip matyti iš įvairių šaltinių, tokios produkcijos, kaip sūriai, kainos birželį dar smuktelėjo, tad atitinkamai mažėjo ir bendrovės galimybės gauti didesnes pajamas.
Įdomu, kad „Vilkyškių pieninė“ grupės pardavimai per pastaruosius keturis mėnesius išliko panašaus lygio, apie 12 mln. litų, o tai rodo, kad šiais metais pardavimų rinkos sezoniškumas labai silpnas.
Žvelgiant į artimiausio mėnesio pardavimus, tikėtis stipresnio pardavimų atsigavimo, kaip rodo naujausi duomenys, dar ankstoka. Liepos mėnesį galima sulaukti panašių kritimo tempų, nes 2008 m. liepos mėnesio pardavimai buvo patys stipriausi, iki kurių „Vilkyškių pieninei“, pagal esančias pardavimų rinkos sąlygas, - labai toli.
Lietuvos rinkos situacija taip pat neturėtų gerėti, nes mažėjanti žmonių perkamoji galia atitinkamai vers mažinti pieno produktų pardavimo kainas.