Įgyvendinus sandorį, „Uber“ valdys 20 proc. susijungusiosios įmonės akcijų, pranešė agentūra „Bloomberg“. Jos duomenimis, susijungusiosios įmonės vertė sieks 35 mlrd. JAV dolerių.
Kovodamos dėl dominavimo Kinijos rinkoje, kuri, kaip prognozuojama, gali būti itin pelninga, abi įmonės išleido milijardus JAV dolerių subsidijoms vairuotojams ir keleiviams, taip pat nuolat mėtėsi kaltinimais viena kitai.
Pranešama, kad pagal pasiektą susitarimą neabejotina kontrolė priklausys „Didi Chuxing“.
JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“ rašo, kad oficialiai apie sandorį gali būti paskelbta jau pirmadienį.
Tuo tarpu Kinijos socialinėje žiniasklaidoje pasklido neva „Uber“ vadovo Traviso Kalanicko (Treviso Kalaniko) parašytas tinklaraščio įrašas, kuriame teigiama: „Išmokau, kad norint būti sėkmingu, reikia vadovautis savo galva ir klausytis savo širdies.“
Abi įmonės „Kinijoje investavo milijardus JAV dolerių ir abi šioje rinkoje dar nėra gavusios pelno“, pridūrė jis.
„Vienintelis būdas sukurti tvarų verslą, kuris ilgainiui galėtų geriausiai aptarnauti Kinijos keleivius, vairuotojus ir miestus, yra pasiekti pelningumo lygį“, – rašoma įraše.
„Uber China“ ir „Didi Chuxing“ atstovai spaudai Kinijoje šio pranešimo kol kas nekomentavo.
„Didi“, kuri teigia valdanti beveik 90 proc. Kinijos pavėžėjimo paslaugų rinkos, praėjusį mėnesį pranešė neseniai pritraukusi 7,3 mlrd. JAV dolerių, iš kurių 1 mlrd. JAV dolerių skyrė JAV technologijų milžinė „Apple“.
Pagal naujausią susitarimą su „Uber“ „Didi Chuxing“ į JAV įmonę investuos 1 mlrd. JAV dolerių. „Bloomberg“ duomenimis, pagal šios investicijos sąlygas „Uber“ vertė siekia 68 mlrd. JAV dolerių.
Pradėjusi veiklą daugiau kaip 50 šalių, „Uber“ tapo vienu brangiausių pasaulyje startuolių. Tačiau daugumoje vietų, kuriose įmonė pradėjo veiklą, ji susidūrė su įvairiomis reguliavimo kliūtimis ir tradicinių taksi paslaugų operatorių pasipriešinimu.