„Honda“, „Mazda“ ir „Toyota“ sekdama „Nissan“ pavyzdžiu, sukūrė kupė kėbulo tipą turinčius modelius, kurie turėjo ne po vieną, bet po keletą išskirtinių savybių, galėjusių jiems padėti išsiskirti ir suvilioti potencialų „Ferrari“ ar „Porsche“ pirkėją. „Honda“ kurdama „NSX“ į pagalbą pasikvietė garsųjį Ayrtoną Senna, „Toyota“ investavo milžiniškas sumas į naujo variklio kūrimą ir aukščiausio specialistų samdymą, o „Mazda išsitraukė tikrų tikriausią kozirį - rotorinį variklį.
„RX-7“ labai greitai tapo automobilių tema rašančių žurnalų numylėtiniu. Per pakankamai ilgą gamybos laikotarpį „RX-7“ gavo kelias dešimtis įvairiausių apdovanojimų, tačiau įstatymų leidėjams tai buvo visiškai nesvarbu, nes griežtėjantys išmetamųjų dujų reikalavimai ir pakankamai aukšta kaina privertė „Mazda“ nutraukti šio elegantiško automobilio prekybą Jungtinėse Valstijose, Europoje ir kituose regionuose.
Kalbant apie Europą, šiame žemyne „Mazda“ pardavė tik 1160 modelio vienetų, tad daugelis automanų, norinčių įsigyti šį automobilį turi pasirinkti : pamiršti „Porsche 911“ ir pirkti šį japonišką automobilį, ieškoti Europai skirto modelio ir sumokėti milžinišką sumą pinigų arba eiti panašiu keliu, kuriuo kelis metus ėjo Nerijus.
Nuo...Iki...
Nerijaus automobilis-projektas, jeigu galėtų kalbėti, papasakotų labai ilgą gyvenimo istoriją. Iš pradžių išgirstume jo pirmuosius atsiminus „Mazda“ gamykloje, vėliau veiksmas persikeltų į Japonijos gatves, kol galiausiai viskas sustotų ties ta diena, kai jis kartu su savo broliu atkeliavo į Lietuvą.
Prieš keletą metų įsigijęs japonišką super-automobilį, Kaune gyvenęs Nerijus, galėtų papasakoti kaip atrodo kiekvienas „RX-7“ esantis varžtelis, kokio ilgio yra elektros instaliacijos laidai. Ilgai brandintas, kruopščiai restauruotas automobilis iš pradžių atrodė taip, lyg būtų ką tik atkeliavęs iš rimto incidento bendro naudojimo keliuose, tačiau kaip ir kiekvieno automane gimstantis projektas, taip ir šiai „RX-7“ tinka bjauriojo ančiuko istorija.
Automobilis, kurį matėte pagrindinėje nuotraukoje - tai penkerių metų trukmės darbo vaisius ir dviejų skirtingų gamybos metų „RX-7“ modelių vaikas. Norėdamas išgauti kuo geresnį rezultatą, Nerijus savo mylimai 1997 metų gamybos „RX-7 Type RS“ surado donorą - 1994 metų gamybos „RX-7“ kupė, kuris pasitarnavo kaip didžiulė atsarginių detalių dėžė. Iš donoro buvo pasiskolinta visa elektros instaliacija, variklis, transmisija ir iš metalo pagamintos automobilio kėbulo dalys.
Vis dėlto, pats svarbiausias ir daugiausiai jėgų pareikalausiantis darbas - vairo perkelimas iš dešinės į kairę pusę. Jeigu galvojate, jog norint tai padaryti užteks perkelti vairo kolonėlę ir sumontuoti naują priekinę panelę - jūs klystate. Norint vairo perkelimo procedūrą padaryti tinkamai, reikia atsižvelgti ir į kitas smulkmenas.
Atlikus automobilio struktūros smėliavimo darbus, Nerijus sugrįžęs į garažą, kuriame stovėjo pusnuogė „Mazda RX-7“, vaikinas pradėjo galvoti kokiu būdu būtų galima devintojo dešimtmečio super-automobiliui suteikti dvidešimt pirmo amžiaus standartus, kaip sumažinti variklio ir kitų agregatų keliamas vibracijas, padangų keliamą triukšmą. Trumpai tariant - kaip pagerinti garso izoliaciją, išvengiant galimybės padidinti automobilio svorį.
Kadangi Nerijus dirba Audio-Video srityje, automobilio garso izoliacijos gerinimas buvo vienas iš tų eksperimentų, kuriuos vaikinas norėjo išbandyti jau kurį laiką. Automobilio dugnas ir kitos svarbios vietos buvo padengtos medžiaga, kurią plačiai naudoja tokie automobilių koncernai kaip „Volvo“ ar „Mercedes Benz“.
Sekančiuose etapuose buvo sprendžiama kokiais būdais, pasinaudojant šiuolaikines technologijas, pagerinti automobilio patikimumą, valdomumą bei saugumą.
Modifikacijų gausa
Tradiciškai, tokie automobilių projektai pasižymi ilgu modifikacijų sąrašu. Nerijaus automobilis ne išimtis, tačiau kitaip negu kiti panašaus tipo projektai, kuriuose atliktos modifikacijos pakeičia automobilių vizualinę ir techninę pusę kardinaliai, japoniško super-automobilio savininkas atliko kitokio tipo modifikacijas. Subtilias modifikacijas, kurios nėra matomos plika akimi.
Išskirti vieną ar dvi modifikacijas būtų pakankamai sunku, tad norėdami parodyti į kokias smulkmenas atsižvelgė Nerijus, trumpai apžvelgsime keletą svarbiausių.
- Nepraleista proga įsigyti naudotus „Ohlins“ firmos, tačiau „Pan Speed“ specialistų modifikuotus reguliuojamo aukščio amortizatorius. Kadangi amortizatoriai buvo naudoti, Nerijui reikėtų pasiraitoti rankas ir pasinaudojus elektrolize pašalinti ant jų esančias rūdis.
- Kėbulo spalva. Automobilis buvo nudažytas ypatinga, tik „RX-7 Type RZ“ modelius puošusią „Snow White Pearl Mica“ spalva.
- Elektros instaliacijos patobulinimai. Nerijus atsižvelgdamas į saugumą vairuojant šį automobilį, instaliavo 1999 metais „RX-7“ automobiliuose pasirodžiusia atnaujinta „ABS“ sistema. Nuo 1999 metų gamintas modelis turėjo ne „Nippon“, o „Bosh“ specialistų sukurtą sistemą.
- Ratai, ratai, ratai! Japonišką automobilį turi puošti teisingi ratai. Po truputėlį ant kojų bandantį atsistoti „RX-7“ buvo aprūpintas 18 colių, „Work Emotion Cr-Kai“ ratlankiais. Apavas ne ką prastesnis - „Michelin pilot SPORT PS2, 255/35“.
- Aušinimo sistema. Pasiūlymų kaip pagerinti „RX-7“ aušinimo sistemą yra ne vienas ir ne du. Tačiau Nerijus nusprendė pradėti nuo tepalo aušintuvo, kuris yra maždaug 20% didesnis už standartinę detalę.
- Originalus 1999 metų gamybos priekinis buferis, galinis spoileris.
- Iš anglies pluošto pagamintas priekinio buferio pažeminimas.
- Iš anglies pluošto pagamintas difuzorius.
- „Kouki“ galiniai žibintai.
- 314 mm priekiniai ir galiniai „Type RS“ stabdžių diskai.
- „Mazdaspeed“ priekinė rasporkė.
- „TEIN“ priekinis ir galinis sway bar'as.
- 1:4.33 „Type RS/RZ“ diferencialas.
- „Bonez“ katalizatorius.
- „Kakimoto R“ išmetimo bakelis.
- „Nardi“ vairas.
- „Mazdaspeed“ pavarų perjungimo svirtis.
Kaip automobilis pasikeitė per šiuos metus :
- Pirmoje nuotraukoje - 1994 metų gamybos „RX-7“ stovintis Jungtinėse Valstijose.
- Antroje nuotraukoje - 1994 metų gamybos „Type R“ donoras esantis D.Britanijoje. ( Automobilį surinkus per puse metų ir išvažiavus į bendro naudojimo kelius, automobilis papuolė į avariją)
- Trečioje nuotraukoje - 1997 metų gamybos „RS“ kėbulas į kurį ir buvo keliami visi „žaislai“.